Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

VifteKopp skrev (På 18.8.2024 den 11:32 AM):

Planen med Alien 3 var faktisk å sende Xenomorphene til jorda. Det ble til og med lansert en teaser, hvor de viste jorda og hintet om hva skulle skje. Men så fikk studioet kalde føtter og endret planene. Bullets & Blockbuster har en interessant video om alt som gikk galt med den filmen:

Det er også interessant at David Fincher hater sin egen film. Og at en ung Christopher Nolan kom ut av kinosalen i '92 og sa til vennene sine at Fincher er den neste store regissøren i Hollywood (lite visste han at han selv skulle bli den største). 

Jeg synes Alien III er beste bare med unntak av den første.

Aliens synes jeg er goofy og teit iforhold, mer en entertainer action enn en horror.

Er ikke det Cameron sin? Etter min mening hans dårligste, og jeg liker Camerons filmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 8/20/2024 at 9:16 PM, Gouldfan said:

Jeg synes Alien III er beste bare med unntak av den første.

Aliens synes jeg er goofy og teit iforhold, mer en entertainer action enn en horror.

Er ikke det Cameron sin? Etter min mening hans dårligste, og jeg liker Camerons filmer.

Helt enig i alt du sier. Jeg har aldri skjønt hvorfor folk liker Aliens, og det er Camerons dårligste film. (Kanskje med unntak av Piranha II, men jeg ser heller den enn Aliens på nytt.)

Alien er en av mine favorittfilmer, men resten av dette filmuniverset er ganske så dårlig. Jeg liker Prometheus og Alien: Covenant bedre enn Aliens, Alien 3 og AlienResurrection.

Endret av Skurupu
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (9 timer siden):

Den var vel nesten som forventet, kanskje litt dårligere.

Jeg syntes den var overraskende bra. Actionkomedier er veldig lett å lage dårlig, og jeg kan fint underholdes av ganske dårlige actionkomedier, men her var det faktisk et snev av kvalitet, bra skuespill og godt manus.

Lenke til kommentar

Endelig har vi fått sett trailer fra Lord of the Rings: The War of the Rohirrim

Jeg liker det jeg ser. Er ingen stor konsumer av anime, men dette 'kjøper' jeg som en Tolkien adapsjon ut fra traileren. Spent på denne filmen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (1 time siden):

Så Pulp Fiction i går i anledningen 30år jubileet.

Fy. ti. katta. Den har tålt tidens tann veldig godt! 

Takk for påminnelsen! Tror det er på tide med en gjenforening for min del også. Samuel Jackson er helt fabelaktig i den filmen. Reservoir Dogs er såpass lenge siden at jeg håper jeg har glemt plottet…

Lenke til kommentar

Hvilke filmer synes dere har tatt gode kunstneriske friheter som har forsterket historien de presenterer?

Jeg er overdreven fan av Bohemian Rhapsody selv og sånne ting som den lille pausen (som egentlig ikke eksisterte) før Freddie satte i gang gjør så mye av filmen i siste akt (Live Aid-konserten rundt 0:35, se hele filmen hvis du ikke vil bli spoilet).

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (8 minutter siden):

Hvilke filmer synes dere har tatt gode kunstneriske friheter som har forsterket historien de presenterer?

Gladiatoren.

At Commodus drepte Marcus Aurelius er rent oppspinn, men herre for en fantastisk scene det ble ut av det. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (13 minutter siden):

Gladiatoren.

At Commodus drepte Marcus Aurelius er rent oppspinn, men herre for en fantastisk scene det ble ut av det. 

Gladiator 2 kommer snart, Ridley Scott er på listen, trailer så sykt kul ut, har potensial til å overgå den forrige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...