Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Borderlands virker som om de tok spillet, blåste i historien, adapterte det til sitt eget, og castet' folk som omtrent ikke ligner karakterene i spillet overhodet. Så hva var poenget med å adaptere Borderlands, egentlig? Hadde vært bedre, og billigere, for dem å lage et nytt univers. Borderlands spilte inn 8,8 millioner dollar i USA så langt og bare $250.000 internasjonalt. Men det er kanskje ikke full slipp ennå?

Samtidig har Deadpool & Wolverine toppet 1 milliard dollar. Så fantes det visst ingen "superhero fatigue" tross alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brother Ursus skrev (24 minutter siden):

Borderlands virker som om de tok spillet, blåste i historien, adapterte det til sitt eget, og castet' folk som omtrent ikke ligner karakterene i spillet overhodet. Så hva var poenget med å adaptere Borderlands, egentlig? Hadde vært bedre, og billigere, for dem å lage et nytt univers. Borderlands spilte inn 8,8 millioner dollar i USA så langt og bare $250.000 internasjonalt. Men det er kanskje ikke full slipp ennå?

Samtidig har Deadpool & Wolverine toppet 1 milliard dollar. Så fantes det visst ingen "superhero fatigue" tross alt.

Borderlands: Philippines August 21, 2024   Germany August 22, 2024   (Kun de 2.)

Deadpool er en annen type superhero film. 
Jeg har ventet på den, men jeg skal vente til den kommer på 4k Blu-ray. 

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (10 timer siden):

Så fantes det visst ingen "superhero fatigue" tross alt.

Nei, det var bare en unnskyldning de brukte da de dårlige filmene floppet. Det er ingen tvil om at kvaliteten på superheltfilmer har gått nedover de siste årene, og når filmene handler om mer og mer obskure karakterer (Eternals, Marvels, Madame Web) så er ikke folk interessert. Lager de gode filmer om karakterer folk bryr seg om så vil folk se dem. Vanskeligere er det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (10 timer siden):

Alien Romulus

Ser ut til å ha fått gode mottagelser sålangt.

Hvor vil den befinne seg i rekkefølgen av Alien fimene?
Har tenkt å se hele greia snart og må få orden på rekkefølgen. Tar med Alien vs Predator filmene og der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (8 minutter siden):

Ser ut til å ha fått gode mottagelser sålangt.

Hvor vil den befinne seg i rekkefølgen av Alien fimene?
Har tenkt å se hele greia snart og må få orden på rekkefølgen. Tar med Alien vs Predator filmene og der.

Den foregår visstnok mellom Alien og Aliens. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Kommer til å se Alien Romulus og kanskje det blir en bra opplevelse gitt at forventningene ikke er de høyeste.

Synes det bare har vært tull etter den originale trilogien som ble helt perfekt avrundet med Alien 3, en logisk og naturlig konklusjon på Ripleys tragiske historie. Verste hittil er Alien Covenant som var en orgie i kvasifilosofisk vissvass og et plott som ikke hang på greip i det hele tatt. Eller kanskje den verste var Alien Resurrection, pretty stiff competition.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (6 minutter siden):

Husker ikke noe av den, men Prometheus syns jeg var fantastisk. Helt der oppe med de beste i serien.

Artig hvor forskjellige meninger man kan ha. Prometheus er en av de mest irriterende filmene jeg noensinne har sett (dog, pen å se på). 

Sitat

Synes det bare har vært tull etter den originale trilogien som ble helt perfekt avrundet med Alien 3, en logisk og naturlig konklusjon på Ripleys tragiske historie.

David Fincher, som lagde Alien 3, sier ingen i verden hater den filmen mer enn han selv. 

Endret av VifteKopp
Lenke til kommentar
Delvis skrev (1 time siden):

Ser ut til å ha fått gode mottagelser sålangt.

Hvor vil den befinne seg i rekkefølgen av Alien fimene?
Har tenkt å se hele greia snart og må få orden på rekkefølgen. Tar med Alien vs Predator filmene og der.

Bryr meg lite om anmeldelser fra diverse medier, vil høre vanlige folks mening, og om noen her inne har sett den og gitt sin "seal of approval", så teller det høyt. Fått mange bra anbefalinger her. 👍

 

Jeg skal og ha en full gjennomgang av hele serien, med spinnoffs 😁

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (57 minutter siden):

Prometheus er en av de mest irriterende filmene jeg noensinne har set

Hvorfor? Det var den siste filmen jeg så med morfar før han døde. Han var også irritert, men jeg fikk aldri spørt han om hvorfor han ble så irritert. 😛

Likte den selv ganske godt. 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (22 minutter siden):

Hvorfor? Det var den siste filmen jeg så med morfar før han døde. Han var også irritert, men jeg fikk aldri spørt han om hvorfor han ble så irritert. 😛

Likte den selv ganske godt. 

Hehe, jeg skal ikke prate for morfaren din (kondolerer), men jeg har sjeldent sett en ellers kompetent film hvor rollefigurene sier og gjør så mye idiotisk. Feks. biologen som tar av seg hjelmen for å studere en fremmed og potensielt farlig livsform (og deretter bli choka til døde). Eller arkeologen, som har gjort en av de største oppdagelsene i menneskehetens historie, sitter og syter fordi han ikke har fått alle svarene første dagen! 

Generelt sett så misliker jeg filmer hvor plottet beveger seg fremover fordi folk gjør dumme og irrasjonelle ting. 

Dessuten synes jeg den ødelegger mye av mystikken fra Alien, ved å overforklare ting som burde vært etterlatt til fantasien (samme problemet har Covenant). 

Men men. Ser frem til Romulus. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Dubious skrev (1 time siden):

Prometheus ville vært bedre uten David, og uten David så ville det ikke vært noen Covenant.

Tanken på den scrappa tredje filmen i prequel til Ripley Scott var ikke lite overraskende mer fokus på David og androideaspektet av filmen og (enda) mindre fokus på aliens-delen. Som sier det meste om de to foregående filmene, visuelt fine,men feil fokus.

Lenke til kommentar
Duriello skrev (16 timer siden):

Noen som har sett Alien Romulus her enda? 🙂 

Litt spent på denne, og første filmen på mange år som gjør at jeg vurderer kinotur.

Så den i dag tidlig på IMAX I Rotterdam. Digger den og skal se den på nytt på IMAX I Oslo når jeg kommer hjem.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Gleder meg faktisk til Alien: Romulus, og det er først og fremst pga Fede Álvarez. Både Evil Dead og Don't Breathe var glimrende, og jeg tror han er riktig fyr for den her franchisen, og den her typen film. Også skader det virkelig ikke at det virker som om praktiske effekter står i fokus.

Prometheus og Alien: Covenant står igjen som to av de aller dårligste filmene jeg har sett, så det blir nesten garantert en slags opptur uansett det her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jeg sett (og absolutt HØRT) Furiosa: A Mad Max Saga!
Fikk plata på 4k i dag og kunne storkose meg med filmen uten forstyrrelser! To og en halv time går fort i godt selskap (meg selv)!

Denne filmen BØR jo absolutt nytes hjemme da lydsporet er fantastisk og du bør kunne justere volumet selv etter hva du tåler? 🔊🤩
Det er også med masse ekstramateriale sånn at du får et innblikk i hva som ligger bak...

Dolby Atmos / Dolby Vision gjør jo at opplevelsen blir maksimal her i min hule!
https://www.imdb.com/title/tt12037194/?ref_=ttco_ov 

Endret av Woff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...