Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (21 timer siden):

Det store med Marvel som i tegneseriene er jo at de gikk mye dypere i karakterene enn feks DC sine grandiose opprinnelige Batman og Superman helte egoene.

Spiderman og Hulk var jo menneskelige med menneske problemstillinger.

Jeg synes det er elendig gjort i filmene, i noen filmer som de første er han helt teit, og de andre enten veldig tøff i trynet eller tenåring...

Storyene fra tegneseriene er jo mye bedre enn det filmene får fram....

The Dark Knight og Joker er feks geniale i forhold.

Nolans Batman triologi = beste superhelt filmene som er laget. Dype og smarte filmer som er 99% tro mot karakteren.

En av tingene som gjorde at Marvel gikk fra DC opprinnelig var med menneskelige og mindre ufeilbarlige karakterer. En annen ting som ikke må undervurderes er Kirby sine tegninger og den fantastiske SF stemningen som var mye kulere enn DCs mer Star Trek aktige SF greier (jada subjektivt) på den tiden. Senere fikk også DC mer kosmisk opplegg.

Men Marvel seriene ble etterhvert ekstremt såpeopera aktige. Det skjedde for så vidt DC og men senere.

Må for øvrig si at jeg faktisk foretrekker DC, men Jack Kirby sine 60 talls serier er fantastisk bra. Heldigvis gjorde han også ting for DC (4th World) der han skapte min favoritt DC skurk, Darkseid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Entern skrev (8 timer siden):

Nolans Batman triologi = beste superhelt filmene som er laget. Dype og smarte filmer som er 99% tro mot karakteren.

En av tingene som gjorde at Marvel gikk fra DC opprinnelig var med menneskelige og mindre ufeilbarlige karakterer. En annen ting som ikke må undervurderes er Kirby sine tegninger og den fantastiske SF stemningen som var mye kulere enn DCs mer Star Trek aktige SF greier (jada subjektivt) på den tiden. Senere fikk også DC mer kosmisk opplegg.

Men Marvel seriene ble etterhvert ekstremt såpeopera aktige. Det skjedde for så vidt DC og men senere.

Må for øvrig si at jeg faktisk foretrekker DC, men Jack Kirby sine 60 talls serier er fantastisk bra. Heldigvis gjorde han også ting for DC (4th World) der han skapte min favoritt DC skurk, Darkseid.

Scott Snyder's run (2011-15)med batman er å anbefale.(Court of owls osv).

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (6 minutter siden):

Skuespilleren ble kansellert for konebanking, så de måtte kvitte seg med karakteren og begynne på nytt. 

Du må ikke ha den samme skuespilleren for at det skal være kang. Han kan jo finnes i alle former. Kunne tenkt meg en kang vs moonight. 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (1 time siden):

Du må ikke ha den samme skuespilleren for at det skal være kang. Han kan jo finnes i alle former. Kunne tenkt meg en kang vs moonight. 

Publikum blir forvirret, pluss at Kang ikke helt slo til i de forsøke han fikk. 

Lenke til kommentar
On 29.7.2024 at 3:41 AM, Brother Ursus said:

[...]så har de drept Deadpool (som er udødelig) i bøkene hvor hans datter tar over.
Datteren (bekreftet å være biologisk datter) er for sikkerhetsskyld tegnet som afroamerikansk til tross for at Wade er hvit og moren er latinamerikansk og relativt lyshudet.

Sorry på forhånd for å inngå med slikt surr, men det er ikke en umulighet at barn kan bli født med mørkere hud enn foreldrene
Screenshot2024-07-30at16-48-30Canacouplehaveababythatissignificantlydarkerorlighterthaneitherindividual-TheTechInteractive.thumb.png.0918799d12588fad402fee5b770d1266.png

Hvordan en karakter tegnes varierer også med hvem som tegner dem, men jeg sliter med å finne noe særlig hold for påstanden din (som føyer seg inn i rekken av ting du bare påstår og aldri underbygger). Hvor har du dette surret fra?
 

DeadpoolAndEllie.thumb.jpg.c23da3bcf0120508f830e95c8bd3246e.jpg

ellie_spider-man-deadpool_2016_8_art_by_ed_mcguinness_mark_morales_and_jason_keith.jpg.b0e5a4a29f3d6b7eddc4f3f284cf399c.jpgHvis dette liksom skal være så innlysende avbildninger av en datteren som Afro-Amerikaner, tror jeg jeg må melde meg på ett nytt kurs om Raser; Og hvordan å gate-keepe deres avbildninger.

Deadpool har dødd mange ganger, den siste gangen døde også datteren hans, i den kommende har han mistet sin re-generative egenskaper.
Sorry at tegneserier ikke er fullstendig statiske, men det finnes jo heldigvis så mye utgitt materiale at man skulle kunne holde seg opptatt med Wade's Deadpool nokså lenge.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Konvoi. Enda en film om våre heltedåder den 2nd verdenskrig. Produsentene er kloke som presenterer setningen "basert på virkelige hendelser." Det er tildels grove faktafeil i denne. Her skytes det ned tyske fly,(2 av 2), bedre statistikk enn amerikanske skip overfor japanske kamikaze piloter..🤠 

Lurer på hvilke film nasjoner som er mest hissige på å fargelegge sin heltemodige historie.. Amerikanere kanskje. 

Våre lasteskip hadde ikke mye til bevæpning. Men å danke ut vår egen marine var i grunn lett, som for største del besto av fiskebåter med ei hagle om bord😂

Det jeg forøvrig likte godt med filmen var at daværende regjering ble omtalt i reneste Quisling stil..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (19 minutter siden):

Egentlig litt ironisk, vi nordmenn har alltid vært flinke til å kritisere amerikanernes heroiserende fremstilling av seg selv i sine kriger. Og så fikk vi endelig ressurser til å lage våre egne krigsfilmer, og…

Og den største mangler. I alle fall den som omtales mest i historiebøkene. 9 april Oslofjorden. Håper virkelig ikke de tuller bort den historien hvis den ender på lerretet.

Den historien, i alle fall fra et marine perspektiv, kjenner jeg altfor godt. Da ender jeg bare opp med å lete etter feil. Og de kommer jeg til å finne..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (9 timer siden):

Egentlig litt ironisk, vi nordmenn har alltid vært flinke til å kritisere amerikanernes heroiserende fremstilling av seg selv i sine kriger. Og så fikk vi endelig ressurser til å lage våre egne krigsfilmer, og…

Meeh, for USA er det mer det som er ren fiksjon i nåtiden som er så over the top overdrevet og politisk. Kom heller tilbake hvis vi lager en actionfilm om norske soldater i Afghanistan som dreper «terrorister».

Lenke til kommentar
sveibuen skrev (8 minutter siden):

Sikkert dumt spm, men her det noe forskjell viss man kjøper steelboks?

Sammenligner du extended i steellbox og "vanlig" etui er det kun etuiet / innpakkingen som vil være forskjellig. Innholdet skal være det samme. Jeg har ikke sjekket om det finnes en steelbox-utgave av disse, men for min del ville sjekket om ekstramateriale var det samme i begge to da jeg er en sucker for ekstramateriale. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (40 minutter siden):

Sammenligner du extended i steellbox og "vanlig" etui er det kun etuiet / innpakkingen som vil være forskjellig. Innholdet skal være det samme. Jeg har ikke sjekket om det finnes en steelbox-utgave av disse, men for min del ville sjekket om ekstramateriale var det samme i begge to da jeg er en sucker for ekstramateriale. 

Ty! Syntes eg såg en steelbox extended versjon eller theater cut steelbox.

Men eg er bare interessert i extended edition, slik at eg får de ekstra minuttene med film 😅 evt director cut editien viss det er noe som heter det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...