Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2
VifteKopp skrev (32 minutter siden):

Nå begynner MCU å bli desperate. Lurer på hvor mange semitrailere med penger de dumpet på plenen til Robert Downey Jr.

Deadpool 3 raket inn 100mill dollar på en dag.

Lenke til kommentar
Slettet-D7I5Gr2 skrev (10 minutter siden):

Deadpool 3 raket inn 100mill dollar på en dag.

Riktig. Men avgjørelsen om å hente tilbake Robert Downey Jr. i en annen rolle ble ikke tatt denne uka. 

Edit: (jeg har enda ikke sett Deadpool 3, men såvidt jeg har skjønt er det flere vitser i filmen om at MCU har blitt ræva, så det har nok foregått en viss selvransakelse i kulissene)

Endret av VifteKopp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Altså jeg er stor Doom-fan (også MF DOOM, men annet tema). 

Men det med Robert Downey Jr. som en variant av Victor Von Doom er jeg veldig delt på. 

Jeg ser potensiale i historiefortellingen, mens jeg ser også problemet her med Marvel sin lille vilje på å satse på nye, eller allerede etablerte karakterer og skuespillere. 

Shang-Chi var relativt godt mottatt av både fans og kritikere. Den tjente godt, men hvor har karakteren blitt av? Vi har ikke sett han siden 2021, og trolig neste gang vi ser han blir nok ikke før 2026 tidligst kanskje. 5 år med potensiale kastet bort. Det er en ny Captain America, med mye potensiale og filmen virker mye mer lovende etter traileren kom, så man kan faktisk skylde på streiken skapte en forsinkelse der. 

Samtidig har Marvel sin seneste film en karakter tilbake som har vært spilt av den samme skuespilleren i 24 år nå. Jeg synes det ikke er så interessant å utbruke et knippe karakterer i et univers med så mye gode karakterer. 

Gi oss f. Eks en ny Blade, gi oss mer Moon Knight o.s.v.

Om du er interessert i å høre mer om dette (sorry for langt innlegg om superhelt-filmer), så mulig jeg kommer med en lengre video om dette på Tiktok senere denne uka. Er filmvenn der. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er så lei Superhelt filmer nå... En gang i tiden var det langt mellom filmene om Batman og Superman, Marvel filmer eksisterte ikke.

Siste filmene derfra jeg likte var Thor Ragnarok og Guardians of the Galaxy.

Synes det hadde vært verdig om de gav seg når Thanos hadde knipset.

Jeg foretrekker nok DC, Joker var jo enestående nesten som en som fylte Scorsese Taxi Driver i støvel følelse. Jeg foretrekker Joker faktisk totalt sett.

Superhelt genren har tatt over for action filmene, og er veldig safere og uten særlig vold og større budget som slår mageplask og nye bunnkarakter.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forrige Guardians of the Galaxy var det siste Marvel surret jeg orket å se, har hatt sansen for disse filmene da. Men jeg gidder rett og slett ikke å involvere meg noe meir her. Forrige film før det...kan ha vært Guardians of The Galaxy 2 😛 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Dubious skrev (7 minutter siden):

Jeg har lyst på serier og filmer som foregår på andre planeter.
Sånn som The Expanse, Stargate og The Martian. 

Dune er et friskt pust blant alle superhelt filmene de lager. 

 

Om du liker the Expanse og The Martian så tror jeg du vil like Prospect og 65.

Prospect_film_poster.jpg.c2d1c3dfa917c1b9979f17d6b10141d7.jpg

Prospect er Max hbo

Og 65 kan leies rimelig på Amazon eller Apple.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Største problemet med en ny Avengers er jo at de etablerte og gode heltene forsvinner, og MCU som den entiteten den var er på en måte over. Og de nye karakterene er i for dårlige filmer eller er for uinteressante karakterer. Og hvem fra den originale Avengers er med videre? Så godt som ingen.

Nesten ingen av de nye karakterene som ble introdusert etter End Game har fenget meg noe særlig. Superhero fatigue satt inn for lenge siden og kvaliteten har vært laber.

Blade hadde vært kult i en 18+ film. Ikke noe for barnevennlige Avengers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det store med Marvel som i tegneseriene er jo at de gikk mye dypere i karakterene enn feks DC sine grandiose opprinnelige Batman og Superman helte egoene.

Spiderman og Hulk var jo menneskelige med menneske problemstillinger.

Jeg synes det er elendig gjort i filmene, i noen filmer som de første er han helt teit, og de andre enten veldig tøff i trynet eller tenåring...

Storyene fra tegneseriene er jo mye bedre enn det filmene får fram....

The Dark Knight og Joker er feks geniale i forhold.

Lenke til kommentar

Tegneseriebøkene til Marvel er enda teitere enn MCU har vært. I stedet for å tjene penger på suksessen som er Deadpool & Wolverine f.eks, så har de drept Deadpool (som er udødelig) i bøkene hvor hans datter tar over. Datteren (bekreftet å være biologisk datter) er for sikkerhetsskyld tegnet som afroamerikansk til tross for at Wade er hvit og moren er latinamerikansk og relativt lyshudet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...