Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Danielzu skrev (20 minutter siden):

Cusack leverer på det meste, ikke så lenge siden jeg så High Fidelity på ny. Han er så god i den filmen. Hele Cusack-familen er likanes, spesielt Joan.

High Fidelity er veldig veldig bra, faktisk bedre enn boka den er basert på 😊👍 og ja Cusack er veldig god.

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 time siden):

Jeg liker ikke skrekkfilm noe særlig. Ender bare opp med å le av hvor dumt plottet er fordi jeg finner det vanskelig å "suspend disbelief" med ting som liksom skal være skremmende, men aldri er det. Sist gang jeg så en skrekkfilm jeg synes var skummel var jeg kanskje 13-14 år gammel.

Selv foretrekker jeg å lese skrekk fremfor å se det på film 😊

(men så har jeg alltid vært velsignet(?????) med sterk og grafisk fantasi😅)

Favoritt grøsseren min av filmer er nok Blair Witch Project. Både den og første sesong av True Detective er forresten inspirert av den geniale grøssernovellen «Sticks» av Karl Edward Wagner (en av mine favoritt forfattere, dessverre nesten ukjent, og drakk seg ihjel altfor ung 😞)

Endret av Entern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så Inside Man med Denzel og Jodie Foster..

På Amazon Prime 

Stjernespekket bankran film med en tvist, og tydelig er dette en skrudd Spike Lee film..

Som med en rekke andre regissører men spesielt for Lee så har han den samme mørke klassiske cello i bakgrunnen. Litt som i Requiem for a dream av Aronofsky.

Alle Lee filmene har det mørke Cello sporet,Clockers og 25th hour.

Jeg tror greia er at han bruker samme dirigent/musiker.

 

Filmen er ok, litt twist og skrudd...

Med omvendt moral enn det man tror.

For min del unødvendig bruk av vold og trusler, men det må vel til for at filmen skal fungere. Det er jo en ransfilm, litt Heat og Ambulance.

Men det er en ransfilm med twist.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (18 timer siden):

Ah, ja, det gir mening.
Hører gode ting, gleder meg til å se, takk for tips.

Den overrasket veldig. Og den er ikke sær eller for spesielt interesserte filmnerder. Kona elsket den. Første gang jeg ser en animert stumfilm, så jeg var jo litt spent, men steike så bra. 
 

Den kom litt som lyn fra klar himmel på meg. Jeg har så mye gode filmopplevelser i år at jeg blir nesten oppgitt av disse postene om at vi er inne i en tørkeperiode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nimrad said:

Den kom litt som lyn fra klar himmel på meg. Jeg har så mye gode filmopplevelser i år at jeg blir nesten oppgitt av disse postene om at vi er inne i en tørkeperiode.

Sjæl.
Jeg opplever det mer som et ønske om å selge en ideologi fremfor noen god analyse av tingenes tilstand.
Det lages masse spennende og interessante filmer fremdeles.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (17 minutter siden):

Dette var min i troduksjon til skrekk da jeg var sånn 12 år ish. Så den igjen for fire-fem år siden, duganes film det

Ja helt grei de viste den på skolen til 10 åringen min til avslutning til jul eller vinterferien eller noe.

Lenke til kommentar
GnilreG skrev (På 4.7.2024 den 5:11 PM):

Undervudert? Den har 7,1 på IMDB. Helt utrolig etter min mening. Jeg liker grøssere, men den synes jeg var elendig. Eneste dårligere nye grøsseren jeg har sett på lenge er Nope. 6,8 på IMDB. Ser jo grøssere med mindre enn 5 som er bedre. Klarer ikke se hvordan de filmene har fått så høyt. Trudde de var kjempebra før jeg såg dem, da grøssere pleier være bra når de ligger rundt 6 tallet.

Oi, så forskjellige folk er, hvilke grøssere synes du er bra da?

Jeg synes skuespill og handling i Smile var genialt, samtidig som den var creepy.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 13.7.2024 den 2:57 PM):

Oi, så forskjellige folk er, hvilke grøssere synes du er bra da?

Jeg synes skuespill og handling i Smile var genialt, samtidig som den var creepy.

Ingenting å si på skuespillet nei, men synes handlingen var dårlig, og fant den ikke creepy. Liker f.eks Get out med samme skuespiller. Ellers er det mange jeg liker, IT, The conjuring, split, poltergeist, omen osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
GnilreG skrev (3 timer siden):

Ingenting å si på skuespillet nei, men synes handlingen var dårlig, og fant den ikke creepy. Liker f.eks Get out med samme skuespiller. Ellers er det mange jeg liker, IT, The conjuring, split, poltergeist, omen osv.

It er ikke min favoritt, men Conjuring er ok

Lenke til kommentar

Blu-Ray vinner for min del. Veldig god kvalitet og det forsvinner ikke. Kvaliteten på streaming er tidvis ganske ymse selv om de fleste er greit fornøyd med det.

Har ganske mye DVD, men de begynner å bli litt slitne. En og annen film kan fungere relativt bra slik som f.eks Equalizer 2, men stort sett tåler de ikke store gode skjermer som mange bruker i dag selv med oppskalering og spesialisert utstyr blir det ikke spesielt mye bedre. Unntaket er kanskje animasjonsfilm.

Endret av vidor
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...