Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Personlig så har jeg ingen tro på at jeg kommer til å bli filmanmelder/kritiker/viter. Tar derimot sikte på en kombinasjon av masse praktisk (og få dannet meg et nettverk) på Den Norske Filmskolen i Lillehammer, kombinert med bachelorgraden i filmvitenskap. Risikoen er naturligvis for å ikke få jobb innen faget er langt større enn snekkeryrket, men samtidig så er det de flinke som får jobb, noe som faktisk er en motivasjon for å jobbe hardt på skolen. Skal heller ikke legges under en stol at man må knytte riktige kontakter for å få jobber.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Har litt lyst til å bli filmregissør jeg... :D Noen som har litt peiling på hva man må velge på videregående og hva slags karakterer som kreves?

8935933[/snapback]

 

Du trenger talent og flaks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har litt lyst til å bli filmregissør jeg... :D Noen som har litt peiling på hva man må velge på videregående og hva slags karakterer som kreves?

8935933[/snapback]

 

Du trenger talent og flaks.

8935960[/snapback]

 

Så på viderergående skal jeg velge "talent" og karakterene mine må være "flaks"? :p

8935970[/snapback]

 

Tror du videregående har noe med regissøryrket å gjøre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Medier og kommunikasjon (MK) kan i det minste introdusere ham til emner innen film. Så får han flere smakstester på hvordan det eventuelt kan være, kanskje?

8936025[/snapback]

 

Varierer fra skole til skole, men litt kanskje. Jeg gikk M&K og angrer ikke på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
En kollega av meg som går MK hadde i alle fall prøve om grunnlære innen film, i alle fall. Det gyldne snitt og sånt ;)

8936047[/snapback]

 

Kollega? Vi hadde ikke noe teoretisk prøve, men vi lærte mye om 1,618, ja.

Lenke til kommentar

Nettopp sett Death proof. Den ene tanken jeg satt med etter filmen var at det var hvertfall for meg den beste filmen av Tarantino etter Pulp fiction, den andre var at om Tarantino hadde hatt regi på F&F filmene hadde det blitt nydelig. Bilscenene i denne filmen overgår det meste jeg har sett på film, er vel kun The Bourne supremacy som har like råe bilscener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...