Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Fra retningslinjene:

 

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

 

Dette innebærer også streaming av filmer på nett. Tre innlegg er fjernet.

8924813[/snapback]

 

aahh. Retningslinjer er så kjipe iblant :p

 

Jeg har jo en del filmer som jeg ikke har sett i hylla.

 

Btw. Jeg har tenkt å kjøpe meg denne, men synes den var litt dyr. Er det noen som vet om et sted hvor jeg får kjøpt den litt billigere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener dere er Cruises beste rolle? Collateral og Rain Man er to filmer som seiler høyt opp på min liste over gode prestasjoner av Tom Cruise.

8924782[/snapback]

 

Magnolia.

 

http://youtube.com/watch?v=k7hZwDxIoYI

8924810[/snapback]

Jeg ville også satt en knapp eller to på Eyes Wide Shut og The Last Samurai, faktisk.

8924852[/snapback]

 

Ja, han gjør en god figur i The Last Samurai også, den glemte jeg.

 

Eyes Wide Shut og Magnolia har jeg ikke sett, men sistnevnte har jeg i hyllen. Tenker å få sett den snart.

Lenke til kommentar
Jeg bare håper at du gir filmene den respekten de fortjener, altså å få din fulle konsentrasjon :)

 

Formen på filmer folk flest ser er bygd opp slik at spor og underbevisst informasjon bygges opp underveis, og sånn som jeg ser det er det lett å miste disse små detaljene ved oppstykket og ukonsentrert titting. Lacan forteller at... bla bla bla ;)

Å se filmer uten pauser er helt klart det aller beste pga det du nevner her. Og fordi scener hvor man egentlig skulle ha blitt skikkelig gira, kan miste effekten når man tar pause og oppbyggingen til scenen blir brutt. Men jeg mener det tapet er så ubetydelig lite at jeg bryr meg ikke. Det er hvertfall ubetydelig lite for meg. Så jeg tar heller pauser hvis jeg føler for det.

Tror ikke jeg kunne sett så mye film som jeg gjør uten å ta pauser inni mellom. Og jeg vil heller se film når det passer meg, enn å få avsmak av filmtitting ved å tvinge meg selv til å sitte gjennom hele greia i en visning.

 

Edit: Forresten, ikke tro jeg tar pauser i hytt å pine. Passer alltid godt på å gjøre det når historien gir muligheten.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Snakker vi Tom Cruise sin beste rolle, så blir Rain Man og Collateral småteite forslag. Skal du se hvor dyktig mannen er, hvordan han klarer å engasjere seg og forandre seg til å bli karakteren og virkelig overbevise, så er det Magnolia, A Few Good Men, Born on the Fourth of July, kanskje til og med Eyes Wide Shut og i min småpersonlige mening, Vanilla Sky som er verdt å nevne..

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
Snakker vi Tom Cruise sin beste rolle, så blir Rain Man og Collateral småteite forslag. Skal du se hvor dyktig mannen er, hvordan han klarer å engasjere seg og forandre seg til å bli karakteren og virkelig overbevise, så er det Magnolia, A Few Good Men, Born on the Fourth of July, kanskje til og med Eyes Wide Shut og i min småpersonlige mening, Vanilla Sky som er verdt å nevne..

8925523[/snapback]

 

Selvsagt... A Few Good Men, han spiller bra der.

Lenke til kommentar

The Shawshank Redemption tror jeg må være den beste filmen jeg noensinne har sett!

 

Det første jeg tenkte når jeg satte den på i kveld var, denne filmen har jeg sett før. Men jeg husket så lite av den at det hadde ikke noe å si.

 

Denne filmen må jeg skaffe meg så fort som bare det så jeg kan se den en gang til med undertekster. Var en del ting jeg ikke klarte å få helt med meg, mye på grunn av resten av familien som hadde fått det for seg å lage masse lyder mens jeg så på. :hrm:

 

EDIT: Et lite spørsmål angående filmen:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvorfor drepte direktøren han nye fyren som kom inn? Han som hadde lesevansker.
Endret av _Zero
Lenke til kommentar

Svar på Deres spørsmål:

 

 

Direktøren beordret avlivingen av Billy fordi Billy var villig til å vitne om at en tidligere cellekamerat av ham hadde erkjent at det var han som drepte kona til Dufresne og elskeren hennes. Direktøren ville ikke miste Dufresne pga jukset med skatteunndragelsen.

 

Lenke til kommentar
Og det skjer først etter at han har lært å skrive skikkelig dialog...

8924986[/snapback]

Det kommer aldri i verden til å skje.

8925027[/snapback]

 

Dialogen burde vel kanskje vært skrevet av Kevin Smith og Quentin Tarantino:

 

C-3PO til R2-D2

C-3PO: Yo lunchbox, hurry it up.

 

Han: Well, I'm a mushroom-cloud-layin' motherfucker, motherfucker! Every time my fingers touch brain, I'm Superfly T.N.T., I'm the Guns of the Navarone! IN FACT, WHAT THE FUCK AM I DOIN' IN THE BACK? YOU'RE THE MOTHERFUCKER WHO SHOULD BE ON BRAIN DETAIL! We're fuckin' switchin'! I'm washin' the windows, and you're pickin' up this nigger's skull!

 

Luke: What? I've got a wiping problem. I just stick those little pieces up my brown-eye and bam! I get no stains in my undies. What you don't believe me? Check this shit out. Spread my cheeks, so he can see the fucking stink nuggets!

 

Yoda: That's it boy, put the dick down. You gotta go from the heart, yo. No little perv-bullshit's gonna work for this one. Be smooth. Be Don Juan de la Nooch. Now I gotta beat the shit out of those punch-sucker little bitches. Remember: Don't pull your dick out 'till she ask, or until she's sleeping. BOOOONG...

 

Leia: As your leader, I encourage you from time to time, and always in a respectful manner, to question my logic. If you're unconvinced that a particular plan of action I've decided is the wisest, tell me so, but allow me to convince you and I promise you right here and now, no subject will ever be taboo. Except, of course, the subject that was just under discussion. The price you pay for bringing up either my Chinese or American heritage as a negative is... I collect your fucking head. Just like this fucker here. Now, if any of you sons of bitches got anything else to say, now's the fucking time!

 

Tror kanskje filmene hadde duppet over fire-fem timer hver, men hvorfor ikke :)

Lenke til kommentar
Eyes Wide Shut er fantastisk. The Last Samurai er ikke det samme. Jeg ville heller nevnt Magnolia i den setningen.

Magnolia og Rain Man var nevnt. TLS er ikke fantastisk, nei. Men heller ikke en dårlig film. Cruise gjør en god rolletolkning, der også. Som Mr. Panty sier, A Few Good Men og Born on the Fourth of July burde også vært nevnt. :-]

 

Manx: :thumbs:

Lenke til kommentar
Eyes Wide Shut er fantastisk. The Last Samurai er ikke det samme. Jeg ville heller nevnt Magnolia i den setningen.

Magnolia og Rain Man var nevnt. TLS er ikke fantastisk, nei. Men heller ikke en dårlig film. Cruise gjør en god rolletolkning, der også. Som Mr. Panty sier, A Few Good Men og Born on the Fourth of July burde også vært nevnt. :-]

 

Manx: :thumbs:

8926797[/snapback]

 

Jeg må si at for min egen del så overrasket Cruise med den solide rollen i Magnolia.

 

Faen, nå må jeg nesten se den igjen. Har den liggende.

 

- Merket også en annen ting. Jeg orket ikke se born the 4th of July, pga lammelsen hans. Merkelig igrunn.. synes det var ubehagelig..

Endret av co2
Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp sett ferdig Memento. Meget god film, men det var noen ting jeg ikke klarte å få helt klart for meg så jeg stakk innom wikipeida og søkte opp filmen. Mens jeg leste der fikk jeg mye svar og filmen virker mye enklere å forstå nå.

 

Leste også litt om dvd-utgivelsen der og fant ut at det var en spesial ting der du kunne se filmen i kronologisk rekkefølge. Så jeg satte inn dvd'en og gikk inn på special features menyen. Den må jeg virkelig si var litt for avansert for meg. Skjønte ikke noe av den så jeg prøvde å trykke litt her og der og plutselig spratt jammen meg den spesial tingen der du kunne se filmen i riktig rekkefølge opp.

 

Men hvis jeg skal finne den igjen så tror jeg jeg må få litt hjelp til det. :p

Er det noen her som har klart å finne ut hvordan man navigerer i special features menyen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...