Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men poenget er: Du kan forstå at andre her irriterer seg over at enkelte klager over en film mens de ser på den?

8924542[/snapback]

 

Hvem har klaget?

8924563[/snapback]

Hva med at du faktisk begynner å lese debatten?

 

Minst fem stykker kom med kritiske kommentarer til deg angående dette, og det er eksludert meg.

Lenke til kommentar
Men poenget er: Du kan forstå at andre her irriterer seg over at enkelte klager over en film mens de ser på den?

8924542[/snapback]

 

Hvem har klaget?

8924563[/snapback]

Hva med at du faktisk begynner å lese debatten?

 

Minst fem stykker kom med kritiske kommentarer til deg angående dette, og det er eksludert meg.

8924585[/snapback]

 

Jeg har da ikke klaget. Jeg bare lurte på en liten ting mens jeg så Rear Window og derfor spørte jeg. Jeg skulle bare ha et svar som jeg og fikk, men visse personer skal starte svære krangle-debatter om hvordan man skal se film på rikitig måte. Jeg hadde faktisk tenkt å bruke denne kvelden til å kose meg med en film, men nå er jeg i så jævlig dårlig humør, så nå veit jeg ikke om jeg gidder. :thumbdown:

 

Helsike eller altså :hrm:

Lenke til kommentar
Jeg har da ikke klaget.

Hva i alle dager er det du snakker om?

Jeg bare lurte på en liten ting mens jeg så Rear Window og derfor spørte jeg. Jeg skulle bare ha et svar som jeg og fikk, men visse personer skal starte svære krangle-debatter om hvordan man skal se film på rikitig måte.

Og du stiller deg totalt uforstående til dette, samt unngår å svare på klare spørsmål rundt problematikken.

 

Jeg hadde faktisk tenkt å bruke denne kvelden til å kose meg med en film, men nå er jeg i så jævlig dårlig humør, så nå veit jeg ikke om jeg gidder. :thumbdown:

 

Helsike eller altså :hrm:

8924615[/snapback]

Moralen ere: Aa se paa Film og disputere paa Forum maa gjørest hver for sig.

Lenke til kommentar
Å ikke vite hvem en rollefigur i filmen er før man har sett ferdig filmen, samt fortelle omverdenen at "det ikke har skjedd noe særlig ennå", altså før man har sett resten av filmen, er for meg jamring/klaging. Din tur til å svare på mitt enkle spørsmål.

8924671[/snapback]

 

Da beklager jeg veldig, det var ikke ment som klaging. Jeg bare ville ha litt hint om det begynte å foregå noe spennende i filmen

Lenke til kommentar

Men du svarer fremdeles ikke på spørsmålet mitt: Forstår du at andre kan synes at det er litt umodent og utålmodig av en person når vedkommende kommer med klageaktige formuleringer og stiller spørsmål ved filmen som antakelig blir besvart hvis man i første omgang hadde sett ferdig filmen?

Lenke til kommentar

Selv liker jeg å se film mens jeg slapper av og ikke holder på med annet, gjerne da i ett. Jeg føler det er regissørens intensjon, og at det er slik man burde se filmen. Man skal følge med, og det kan være lett å gå glipp av detaljer om man stykker opp filmen eller driver på med annet, iallfall det siste. Om jeg for trøtt eller ukonsentrert, slår jeg heller av og går tilbake siden, enten ved å se fra starten eller fra det stedet jeg mistet tråden. Enkelte ganger er det nok med en liten pause. Det er slik jeg liker å se film. Men jeg vil likevel ikke si det er direkte "galt" å se film på annet vis - oppstykket, ufokusert eller ei. It's your loss, probably...

Endret av Synthem
Lenke til kommentar
Men du svarer fremdeles ikke på spørsmålet mitt: Forstår du at andre kan synes at det er litt umodent og utålmodig av en person når vedkommende kommer med klageaktige formuleringer og stiller spørsmål ved filmen som antakelig blir besvart hvis man i første omgang hadde sett ferdig filmen?

8924703[/snapback]

 

Ja, jeg forstår og beklager så mye. Håper at vi kan legge denne "kranglingen" bak oss og heller diskutere filmer og være høflige og hyggelige med hverandre. :)

 

Er det noen som har noen veldig gode filmer å anbefale meg fra denne siden, gjerne høy ranking på IMDB :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Den listen inneholder jo så sinnsykt mange filmer, at man bruker jo hele dagen på å anbefale de gode.

 

Jeg klarer ikke å velge 3 :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Håper at vi kan legge denne "kranglingen" bak oss og heller diskutere filmer og være høflige og hyggelige med hverandre. :)

8924749[/snapback]

Da er det vel på tide å slutte med personangrep? Det er forøvrig "diskusjon" og ikke "krangel". Hva motparten vil, vet ikke jeg, men jeg diskuterer i alle fall. Som Wikipedia sier om opphetede debatter: Try to keep a cool head.

 

Jeg bare håper at du gir filmene den respekten de fortjener, altså å få din fulle konsentrasjon :)

 

Formen på filmer folk flest ser er bygd opp slik at spor og underbevisst informasjon bygges opp underveis, og sånn som jeg ser det er det lett å miste disse små detaljene ved oppstykket og ukonsentrert titting. Lacan forteller at... bla bla bla ;)

Lenke til kommentar

The Usual Suspects har en av de best gjennomførte "twistene" av alle filmene jeg har sett og resten er av samme kvalitet. En av mine helt klare favoritter.

 

Hva mener dere er Cruises beste rolle? Collateral og Rain Man er to filmer som seiler høyt opp på min liste over gode prestasjoner av Tom Cruise.

Lenke til kommentar
Må det være fra IMDbs topp 250, siden du nevner "ranking"?

8924759[/snapback]

 

ja, gjerne det. Jeg la merke til at The Usual Suspects er der, noen som har erfaringer med den filmen? :hmm: Den ser interessant ut

8924768[/snapback]

TUS er OK underholdning. Men angående å se film på "rett" måte: Å bruke tv-links.co.uk er i alle fall ikke det. En bitteliten flashbasert filmavspiller, dårlig oppløsning, elendig lip sync og "kinesiske" undertekster på en PC-skjerm...

Lenke til kommentar

Fra retningslinjene:

 

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

 

Dette innebærer også streaming av filmer på nett. Tre innlegg er fjernet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...