Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
snip

8916043[/snapback]

For oss som har lest boka får man se noen scener man savnet. Betydde faktisk ganske mye for meg, selv om Tom Bombadil og storyen rundt han fortsatt ikke er der.

8916456[/snapback]

 

Ja, å si at extended-versjonene "ikke tilfører noe" blir helt på jordet. Hva er "noe" da i såfall? Mer action? Den første filmen har flere vitale scener som ble lagt til. For eksempel Bilbo's "korrekte" introduksjon, om Hobbitene - og den scenen hvor man får se hva de enkelte får i gave av Galadriel. At Bombadil ikke er med, synes jeg er greit. Han har egentlig temmelig lite med hovedhistorien å gjøre. Han får ikke historien beveget noe fremover.

 

EDIT: Den siste kampen i Hobsyssel er smått savnet, men om den hadde vært der, ville jo bare folk sutret enda mer fordi "filmen har så mange slutter". Scourging of the Shire har egentlig heller ikke så mye med hovedhistorien å gjøre. Saruman blir drept (på den korrekte måten; en kniv i baken av Ormtunge) tidligere uansett. Når hobbitene kommer til Sysselet på slutten, føler man egentlig at det er nok kjemping. Nå skal liksom slutten komme. Jeg synes den lange slutten er fin. Tre kjempefine filmer, som sitter dypt i hjertet til mange mennesker. Man kan liksom ikke ta farvel med dem på samme måte som en 90min Bruckheimer-actionfilm heller.

8917021[/snapback]

 

De originale filmene går vel ikke under "90 min Bruckheimer" filmer, eller hva?

 

Uansett mener jeg at det er for mye nonsens i det som er lagt til, det dere snakker om er kanskje 10 minutter pr film (extended), og ikke 25-45 minutter som det er lagt til. (jeg har ikke tallene foran meg akkurat nå, men regner med dere skjønner)

Lenke til kommentar

Sitter og glor på Rear Window nå. Det har ikke skjedd noe særlig ennå, så jeg håper det skjer noe snart.

Til de ekstra interesserte så kan jeg si at hun dama i kjolen og han kelnerfyren akkurat har kommet :)

 

edit: Det er litt vanskelig uten tekst, så kan noen forklare meg hva han fyren jobbet som før han ble skadet?

 

edit igjen: Jeg skjønte ikke hvem hun dama var? Var hun kjæresten hans eller? :hmm:

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar
Sitter og glor på Rear Window nå. Det har ikke skjedd noe særlig ennå, så jeg håper det skjer noe snart.

Til de ekstra interesserte så kan jeg si at hun dama i kjolen og han kelnerfyren akkurat har kommet :)

8920838[/snapback]

Se på film + forum = feil.

 

 

EDIT: Rear Window er forresten kung!

Endret av kaiern
Lenke til kommentar
Metalheart: Han jobbet som en fotograf, husker ikke hvem han jobbet for, men det er hvertfall derfor han har et slikt massivt kamera.

8921022[/snapback]

 

Ja, jeg sjekka IMDB og han var fotograf. Halvparten av filmen er gått nå, og det har ikke skjedd noe veldig spennende endam så jeg håper det blir bedre! :yes:

Lenke til kommentar

For å skrive det mange andre har skrevet til deg før.

En kan umulig få fult utbytte av en film når en poster på forum, søker på IMDb, og sikkert mer til mens en ser film, derfor engasjerer ikke filmen deg. Enten du pauser filmen mens disse unotene foregår, eller lar filmen surre og gå er nær irrelevant, filmopplevelsen er dømt til å bli ødelagt av slike avbrudd.

 

Jeg får litt samme følelse av å lese postene du skriver mens du "ser" film, som den følelsen jeg får når jeg ser film sammen med folk som ikke følger med, jeg blir fryktelig irritert, jeg vet at jeg egentlig bare skulle gitt faen, men jeg klarer ikke å la være å bli irritert når folk ikke gir en film den respekten en film behøver, og fortjener.

Lenke til kommentar
For å skrive det mange andre har skrevet til deg før.

En kan umulig få fult utbytte av en film når en poster på forum, søker på IMDb, og sikkert mer til mens en ser film, derfor engasjerer ikke filmen deg. Enten du pauser filmen mens disse unotene foregår, eller lar filmen surre og gå er nær irrelevant, filmopplevelsen er dømt til å bli ødelagt av slike avbrudd.

 

Jeg får litt samme følelse av å lese postene du skriver mens du "ser" film, som den følelsen jeg får når jeg ser film sammen med folk som ikke følger med, jeg blir fryktelig irritert, jeg vet at jeg egentlig bare skulle gitt faen, men jeg klarer ikke å la være å bli irritert når folk ikke gir en film den respekten en film behøver, og fortjener.

8921315[/snapback]

 

Jeg synes filmen er veldig god jeg, men jeg trengte bare hjelp til å forstå litt da. Herregud, hvor trangsynt kan man bli liksom :roll:

Lenke til kommentar
Klart det kan være elementer i film en ikke forstår under veis, eller etter endt film, men da ville i alle fall jeg ventet til filmen var ferdig med å poste spørsmål, eller lete etter svar.

8921382[/snapback]

 

Så hvis du for eksempel ser en James Bond-film og det er gått en time av filmen og du har fortsatt ikke skjønt hvem "navnet på en person" er som blir nevnt hele tiden, selv om det kanskje er helt opplagt. Så mener du at man skal vente helt til filmen er slutt og så spørre på evt. et forum? Det ødelegger jo filmen akkurat like mye som å stoppe og spørre noen.

 

Og til opplysning mistet jeg veldig lysten på å se resten av filmen. Jeg ble faktisk lettere irritert :shrug:

 

edit: skrivefeil

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar
Jeg syns aldri Rear Window ble skikkelig spennende, slik som f.eks North by Northwest. Men den er jo god underholdning, og tar seg litt opp etter hvert.

8920853[/snapback]

Personlig syns jeg Rear Window er hundre ganger mer spennende enn North By Northwest pga konseptet.

Lenke til kommentar

Om man ikke skjønner filmen, så er det vel egentlig bedre å se den ferdig, fremfor å sette på pause og gå på et forum og spørre. De fleste filmer, eh, løser seg jo til slutt.

 

Så hvis du for eksempel ser en James Bond-film og det er gått en time av filmen og du har fortsatt ikke skjønt hvem "navnet på en person" er som blir nevnt hele tiden, selv om det kanskje er helt opplagt. Så mener du at man skal vente helt til filmen er slutt og så spørre på evt. et forum? Det ødelegger jo filmen akkurat like mye som å stoppe og spørre noen.

8921418[/snapback]

 

Du kan jo gjerne se videre, så kanskje du får med deg navnet.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Om man ikke skjønner filmen, så er det vel egentlig bedre å se den ferdig, fremfor å sette på pause og gå på et forum og spørre. De fleste filmer, eh, løser seg jo til slutt.

8921501[/snapback]

 

Ikke alltid. Det var faktisk en James Bond-film jeg så som jeg aldri skjønte hvem "navnet på en person" var. Husker såklart ikke navnet på filmen da :p

Lenke til kommentar

Til dit spørsmål om jeg hadde sett ferdig filmen om det var en detalj jeg ikke hadde fått med meg tidlig i filmen som kanskje kan skape forvirring: Ja jeg hadde sett ferdig filmen, og høyst sansynelig plukket opp svaret på denne detaljen på et senere tidspunkt i filmen, hadde jeg forsatt lurt på det etter endt film ville jeg sjekket det opp på internett, eller brukt litt tid på å tenke det ut.

 

Det var i utgangspunktet ikke meningen å ødelege filmopplevelsen yterlig for deg, så

jeg håper du gir Rear Window en ny sjanse, da det er en film av eldre dato det er svært lett å like og kan vekke interessen for andre tilsvarende gamle filmer, men jeg håper for din filmopplevelses del at du da gir filmen full opmerksomhet, da den, som egentlig alle andre filmer fortjener dette.

 

Edit: Trykkleif

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...