Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmmm, blir litt tungt å ta farvel med den gamle filmprat-tråden. :cry:

 

Jaja, life moves on.

 

Hva mener folket her om United 93? Kan den sammenlignes med Stone's spydrama "WTC", eller er den litt mer ordentlig? Skal se den på skolen ganske snart. Gleder meg litt.  :)

7151614[/snapback]

 

United 93 er den desidert beste av de filmene (jfr. United93/Flight93/WTC)

 

Hvorfor?

-United 93 viser det som skjer ombord på flyet, samtidig som den forteller godt om "flight control", som var maktesløse i denne settingen.

-Bra skuespiller prestasjoner av enkelte

-Den ble ikke for sentimental, slik som Flight 93/WTC blir til tider, men den viste det på en troverdig måte.

7151659[/snapback]

 

Det tok så lang tid før den begynte ordentelig. Den var veldig monotom til å starte med. Mye dialog og lite action. Men da den begynte var den meget meget MEGET bra.

Lenke til kommentar
Det er en anmeldelse på AICN av Die Hard 4.0, men den har bittesmå spoilere. Jeg kan sikkert linke til den. Det er ingen spoilere som avslører noe nevneverdig, bare noen små ubetydelige scener, men hvis man er følsom for sånne saker kan man sikkert la være å lese den.

 

http://www.aintitcool.com/node/33072

8909326[/snapback]

 

 

Hehe, videoen i den artikkelen der var helt sykt rå. Kommer til å ha den sangen på hjernen. Fikk meg til å finne frem sixpacken og madammen har fått beskjed om å sitte seg i et hjøre og strikke eller hva faen, for tv'en blir opptatt i kveld med 3 Die Hard filmer.

 

Transformers og Die Hard 4.0 kommer til å gjøre denne actionsommeren komplett. Så lenge den nye Die Hard filmen er en tidels så god som den første blir jeg fornøyd. Synd med ratingen og en McClane uten F-ordene, slikt hører hjemme i 24 og ikke en film med "Die hard" i tittelen (her er det til og med "die harder"). Men både tror og håper det kommer en "unrated" versjon senere :)

Lenke til kommentar

Jeg er over halvveis i manusskrivingen til filmen som jeg begynner å filme om et par uker (halvveis i utkast nr. 20 eller noe i den duren), og jeg fant ut nå at jeg har skrevet 5673 ord. Det er det meste jeg noensinne har skrevet, 2. plass var en innlevering om Alfred Hitchcock der jeg analyserte to av filmene hans på 4000 ord.

 

cuns manus til Emesis var på 9517 ord, så det virker som at manuset mitt kommer til å ende opp på det tallet. Det er mindre dialog og mer scenebeskrivelser i min da, kommer til å være langt mellom replikkene i noen scener.

Lenke til kommentar

Mission Impossible: II = overdreven action av John Woo, så overdrevet at det ble mrosomt :)

 

Mission Impossible: III = den beste i serien, med Philip Seymour Hoffman som en troverdig skurk.

 

LOTR: Return Of The King (extended) = Selvsagt bra, men extended tilfører lite til en allerede god film.

 

Running time 560 minutes (Theatrical)

683 minutes (Extended Edition)

 

Extended, hva jeg mener faktisk bidrar til noe positivt for filmene. Lengde på filmene:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

LOTR 1: Ingenting nyttig.

LOTR 2: Bakhistorien om Faramir er rimelig grei.

LOTR 3: Når Witch-king of Angmar knakk staven til Gandalf

 

Totalt sett bidrar de utvidete utgavene av filmene til rent lite.

 

Nå er det sommerferie og da var det på tide å sjekke ut bonusdiscene, så jeg uttaler meg kun på vegne av filmene, ikke bonus materiale.

 

Hva mener dere?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

^Hvordan sjanger er det/hva handler det om Thrusthamster.

 

Eli Wallach må forresten være en av de eldste skuespillerne som fortsatt spiller i filmer. 51 år var han i the Good, the Bad and the Ugly som Tuco, og han holder fortsatt på.

Endret av manamind
Lenke til kommentar
Jeg er over halvveis i manusskrivingen til filmen som jeg begynner å filme om et par uker (halvveis i utkast nr. 20 eller noe i den duren), og jeg fant ut nå at jeg har skrevet 5673 ord. Det er det meste jeg noensinne har skrevet, 2. plass var en innlevering om Alfred Hitchcock der jeg analyserte to av filmene hans på 4000 ord.

 

cuns manus til Emesis var på 9517 ord, så det virker som at manuset mitt kommer til å ende opp på det tallet. Det er mindre dialog og mer scenebeskrivelser i min da, kommer til å være langt mellom replikkene i noen scener.

8915930[/snapback]

Interessante greier, blir det worklog?

Lenke til kommentar
snip

8916043[/snapback]

For oss som har lest boka får man se noen scener man savnet. Betydde faktisk ganske mye for meg, selv om Tom Bombadil og storyen rundt han fortsatt ikke er der.

8916456[/snapback]

 

Vel det er PJs tolkning av filmen, det er ikke en kopi av boken.

 

Men det jeg savnet var:

 

Tom Bombadil og The Scouring of the Shire.

 

Må bare legge til at jeg synes PJ gjorde en fantastisk jobb å "overføre" LOTR fra bok til film.

 

Jeg tror ingen ville ha klart å overført dybden i boken til film, men PJ gjorde det så bra som mulig.

 

Det jeg reagerer på er at det er mye tøv lagt til i extended utgavene, og lite reell handling.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Jeg er over halvveis i manusskrivingen til filmen som jeg begynner å filme om et par uker (halvveis i utkast nr. 20 eller noe i den duren), og jeg fant ut nå at jeg har skrevet 5673 ord. Det er det meste jeg noensinne har skrevet, 2. plass var en innlevering om Alfred Hitchcock der jeg analyserte to av filmene hans på 4000 ord.

 

cuns manus til Emesis var på 9517 ord, så det virker som at manuset mitt kommer til å ende opp på det tallet. Det er mindre dialog og mer scenebeskrivelser i min da, kommer til å være langt mellom replikkene i noen scener.

8915930[/snapback]

Interessante greier, blir det worklog?

8916111[/snapback]

Jepp, skal bare skrive ferdig manuset først, som kan ta en uke til kanskje.

Lenke til kommentar
snip

8916043[/snapback]

For oss som har lest boka får man se noen scener man savnet. Betydde faktisk ganske mye for meg, selv om Tom Bombadil og storyen rundt han fortsatt ikke er der.

8916456[/snapback]

 

 

Enig her. Ble overasket når jeg så extended version at PJ beholdt så mye av suppedelen i den klippede versjonen, og ofret mye av godbitene. Å faktisk fjerne scenen hvor Gandalf sin stav ble knukket og historien til Faramir til fordel for uendelige scener med en gråtkvalt Frodo er for meg ubegripelig.

Lenke til kommentar
snip

8916043[/snapback]

For oss som har lest boka får man se noen scener man savnet. Betydde faktisk ganske mye for meg, selv om Tom Bombadil og storyen rundt han fortsatt ikke er der.

8916456[/snapback]

 

Ja, å si at extended-versjonene "ikke tilfører noe" blir helt på jordet. Hva er "noe" da i såfall? Mer action? Den første filmen har flere vitale scener som ble lagt til. For eksempel Bilbo's "korrekte" introduksjon, om Hobbitene - og den scenen hvor man får se hva de enkelte får i gave av Galadriel. At Bombadil ikke er med, synes jeg er greit. Han har egentlig temmelig lite med hovedhistorien å gjøre. Han får ikke historien beveget noe fremover.

 

EDIT: Den siste kampen i Hobsyssel er smått savnet, men om den hadde vært der, ville jo bare folk sutret enda mer fordi "filmen har så mange slutter". Scourging of the Shire har egentlig heller ikke så mye med hovedhistorien å gjøre. Saruman blir drept (på den korrekte måten; en kniv i baken av Ormtunge) tidligere uansett. Når hobbitene kommer til Sysselet på slutten, føler man egentlig at det er nok kjemping. Nå skal liksom slutten komme. Jeg synes den lange slutten er fin. Tre kjempefine filmer, som sitter dypt i hjertet til mange mennesker. Man kan liksom ikke ta farvel med dem på samme måte som en 90min Bruckheimer-actionfilm heller.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Jeg er over halvveis i manusskrivingen til filmen som jeg begynner å filme om et par uker (halvveis i utkast nr. 20 eller noe i den duren), og jeg fant ut nå at jeg har skrevet 5673 ord. Det er det meste jeg noensinne har skrevet, 2. plass var en innlevering om Alfred Hitchcock der jeg analyserte to av filmene hans på 4000 ord.

 

cuns manus til Emesis var på 9517 ord, så det virker som at manuset mitt kommer til å ende opp på det tallet. Det er mindre dialog og mer scenebeskrivelser i min da, kommer til å være langt mellom replikkene i noen scener.

8915930[/snapback]

Interessante greier, blir det worklog?

8916111[/snapback]

Jepp, skal bare skrive ferdig manuset først, som kan ta en uke til kanskje.

8916957[/snapback]

Ser frem til dette. Gleder meg til en worklog. :)

Lenke til kommentar

Well when the lights went down everybody just about shit their pants. You could tell everyone was loving it except for some of the girls. I don't want to be "politically incorrect" but this movie is not for cunts or fairies. It's for REAL MEN so it's about cars, exploding, punching, Michael Bay's gorgeous sunsets, the friendship between Tyrese and Josh Duhamel, etc. Like 300, you'd have to be gay not to get hard from this movie.

 

But that is not what it is about anyway this is popcorn movies, you don't eat popcorn to a movie with characterization and dramatic situations. You eat popcorn to movies where robots fucking transform! why would you nerds expect shakespeare it pisses me off. I was fully erect and you guys are like but it's different from my precious cartoon. FUCK YOU.

 

If you like the great popcorn movies like ID4, Mummy Returns, Armageddon or National Treasure you will want to fuck the shit out of Transformers, just bend it over and just start thrusting, you know. This is NOT for you film school professors and snob critics who want everything to be a snoozefest like Floating Weeds or The Godfather. Go back to the library, egghead. I can't wait to watch it again with my frat brothers, they will literally explode when they see the freeway scene. You don't have to be a geek to have a geekgasm and just spray geek cum all over the movie's face and tits. This movie will be FUCKING HUGE.

 

 

Hehe, skulle gjerne likt å sett noen slike omtaler komme på trykk i VG, Dagbladet, Kulturo eller hva det nå skal være :D

Lenke til kommentar

Jeg leste den anmeldelsen i går, synes han virket helt på jordet. Filmen er tydeligvis for "EKTE MENN" og den Megan Fox var skikkelig god fordi hun "var så sinnsykt deilig" osv. Så avsluttet han med at han skulle ta med sine "frat brothers" for å se filmen, og at de ville eksplodere. Han beskriver faktisk at han hadde stå og begynte å beføle seg selv i selve kinoen. Han virker ikke som en person som har mye peiling på noe, men de andre anmeldelsene var bra, og sa omtrent det samme, bare litt smartere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...