Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du har sett DC så er det ingen grunn til å prøve kinoversjonen. Den lille forskjellen er minimal, og ikke nok til å ødelegge. Men du kan jo alltids kjøpe den australske Donnie Darko - Collector's Edition (3 Disc Box Set) og få begge versjonene.

8907260[/snapback]

Jeg har bestemt meg for å kutte ned på innkjøp av ektravagante versjoner av filmer jeg ikke har sett. Tror faktisk jeg skal slutte helt med filmer jeg ikke har sett, så slipper jeg å ha så mange kandidater til "Gi vekk en DVD"-tråden.

Lenke til kommentar
ComingSoon.net says that director Michael Bay's Transformers has a PG-13 rating from the MPAA for for intense sequences of sci-fi action violence, brief sexual humor, and language.

 

Hehe, only in the US :D

 

Bruce Willis om Die Hard filmen;

http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=20922

 

Overasket over at han syntes kun den første filmen var god, koste nå meg nå spesielt med 3'ern også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg satt og leste litt på de forskjellige quizetrådene vi har her på forumet, da noe slo meg: Vi har en tråd for å kjenne igjen skuespillere, en for å kjenne igjen bilder fra filmer, en for sitater og en der man skal kjenne igjen filmer ut i fra brukeres egne tegninger. Men vi mangler en quiz om en annen veldig viktig side av film - musikkspor/soundtracks.

 

Tror dere en slik tråd hadde fungert, eller ville den ha blitt for vrien å holde gående?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg har ingen anelse egentlig, men jeg antar at det finnes en relativt enkel måte å få gjort det på.

 

Et annet problem jeg tenkte på, er hvorvidt folk faktisk vil greie å gjette litt mer obskure soundtracks. Hvis tråden ender opp med å gå i samme retning som Bilde-quiz, vil det bli klin umulig. Og selv med mainstreamfilmer vil dette kanskje bli litt i det vanskeligste laget - Husker du for eksempel soundtracket til 12 Monkeys nå?

 

Hvis disse hindringene er overkommelige, så tror jeg dog at en slik tråd ville vært ganske festelig.

 

[Edit] jeg er trøtt.

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar

Dudu dut-dudu -dut-du-DUDUDU (12 Monkeys soundtrack). Den spilles på trekkspill elns. Mener også å huske at mannen bak het noe italiensk, Astor Pastospaggeti perhaps.

 

*google*

 

Astor Piazzolla. Jeg imponerer meg selv til tider.

 

edit: Det skal være sagt at jeg hadde den på Minidiscen på ungdomsskolen.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Ok, jeg tror jeg skal prøve å lage soundtracktråden, men jeg er fortsatt litt usikker på hvordan man lettest mulig kan rippe lyd. Hvis noen har noen idéer så post i vei.

 

Synes dere tråden skal være åpen for all type lyd fra film, eller bare musikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...