Ol'H Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Schindler's List er i mine øyne ikke en krigsfilm da den fokuserer på andre ting en krigshandlingene i seg selv. Den er som AngryPolarBear påpeker et historisk drama. 8885533[/snapback] Er da Jarhead en krigsfilm? Nå skal det nevnes at jeg ikke har sett Jarhead. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Jarhead er i mine øyne en krigsfilm da den fokuserer på soldater i "strid". Hadde den derimot handlet om konene til soldatene som tilfeldigvis var på andre siden av kloden og kjempet så hadde saken blitt en annen. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) WALL•E teaser Tja. Hva syns folk? Den var kanskje litt intetsigende, men... Lurer på når Pixar skal komme med en skuffende film. Endret 18. juni 2007 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Schindler's List er i mine øyne ikke en krigsfilm da den fokuserer på andre ting en krigshandlingene i seg selv. Den er som AngryPolarBear påpeker et historisk drama. 8885533[/snapback] Er da Jarhead en krigsfilm? Nå skal det nevnes at jeg ikke har sett Jarhead. 8885582[/snapback] Selvsagt er den jo en krigsfilm. Den er satt i Irak, under Golfkrigen i '91. Irak + 1991 + folk i uniform = krig. 'Nuff said. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Er da Jarhead en krigsfilm? Nå skal det nevnes at jeg ikke har sett Jarhead. 8885582[/snapback] Selvsagt er den jo en krigsfilm. Den er satt i Irak, under Golfkrigen i '91. Irak + 1991 + folk i uniform = krig. 'Nuff said. 8885986[/snapback] Det samme kan sies om Schindler's List: Den er satt i Polen under Andre verdenskrig i 1939-1945. Polen + 1939-1945 + folk i uniform = krig. 'Nuff said, liksom? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 det er forskjell på krigsfilm og filmer med krig som bakgrunn. krigsfilm i strengeste definisjon er en film om soldater i en krig om det er skyting eller ikke er ikke så nøye med det skal handle om soldatene i en krig, og skal helst fortelle noe vetug om krigen. så har du drama satt i krig eller krigsdrama som Schindler's List, the pianist ect. så har du action film har har krig i bakgrunnen, det poenget med filmen er action og ikke krigen. filmer som Windtalkers(som er den dårligste i denne sjangeren) til Dirty Dozen og were eagle's dare på den andre siden av skalaen Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 O store Wikipedia sier: The war film is a film genre concerned with warfare, usually about naval, air or land battles, sometimes focusing instead on prisoners of war, covert operations, military training or other related subjects. Sometimes they focus on daily military or civilian life in wartime without depicting battles. Their stories may be fiction, based on history, docudrama or occasionally biographical. The term anti-war film is sometimes used to describe films which bring to the viewer the pain and horror of war, often from a political or ideological perspective. Jeg synes den var ganske nøyaktig, men man kan kanskje skille med undersjangeren krigsdrama? Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg har et par spørsmål: I hvilken film dør Kristin Scott Thomas ...Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor ... i en hule? I hvilken film dør Yves Montand ...Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor ... i et politisk attentat? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Er da Jarhead en krigsfilm? Nå skal det nevnes at jeg ikke har sett Jarhead. 8885582[/snapback] Selvsagt er den jo en krigsfilm. Den er satt i Irak, under Golfkrigen i '91. Irak + 1991 + folk i uniform = krig. 'Nuff said. 8885986[/snapback] Det samme kan sies om Schindler's List: Den er satt i Polen under Andre verdenskrig i 1939-1945. Polen + 1939-1945 + folk i uniform = krig. 'Nuff said, liksom? 8886482[/snapback] Jepp. Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 jøss, Diablo spillet blir til film Lenke til kommentar
AngryPolarBear Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Pøh.. Schindlers Liste er ingen krigsfilm. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 L@sse, svaret på den første er i allefall "The English Patient". Kan dessverre ikke hjelpe deg med nummer 2. Lenke til kommentar
blured Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Ingen som kan hjelpe meg med å finne disse filmene her. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det er nå kommet bilde av batsykkelen, artig variant må jeg si. Diskuter her. Både Diablo og WOW film er under utvikling. Sistnevnte kan jo egentlig bare gjøres elendig, den vil vel få millioner av folk til å se den uansett. Fantastic Four: Rise of the silver surfer gjør det utrolig nok enda bedre enn den første så langt. Viser for alvor hvordan oppfølgere nå har startet en trend med å tjene mer enn forgjengeren. Transformers har så langt kun fått karakteren 8 og bedre (av 10) så langt i de omtalene som har kommet og den får utrolige mye ros for musikken og effektene og man sier det er Bay sin beste film. Jeg kan ikke bli mer hypet enn jeg allerede er. Holder på å raske sammen en lang liste med filmer som jeg har tenkt å se med familien. En hver lørdag. Trikset er at filmene ikke skal være for skumle, men litt må de tåle selv om de kun er 4 (blir straks 5) og 7. De må seriøst hjernevaskes enda mer til å få samme filmsmak som meg, så slipper vi å krangle om DVD spilleren i fremtiden (eller det sinnnsyke hjemmekinoannlegget jeg drømmer om men sikkert aldri får ^^ ) Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Egentlig feil å si at det kommer en WoW-film. Filmen er basert på WarCraft-universet, og ikke på WoW-spillet. Filmen heter dessuten WarCraft, og ikke World of WarCraft. Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det er jo egentlig like dårlig uansett... Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det er jo egentlig like dårlig uansett... 8889540[/snapback] Hvorfor? Med mye penger og de rette folka bak rattet kan en WC-film bli knallbra. Det er mer enn nok historie å hente. Alle som har spilt WC 1-3 (og WoW, selvsagt) vet det godt. Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det heter Warcraft, ikke "WarCraft". Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det heter Warcraft, ikke "WarCraft". 8889582[/snapback] Bra du sa. Like før jeg misforstod og trodde det var snakk om noe annet. - Jeg håper og ber om at dette blir Bays beste film, rett og slett fordi den da, per definisjon, må bli tidenes beste film. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 En Diablo-film har jeg ventet lenge på, men frykter at kvaliteten kan bli så som så... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå