Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Schindler's List er i mine øyne ikke en krigsfilm da den fokuserer på andre ting en krigshandlingene i seg selv. Den er som AngryPolarBear påpeker et historisk drama.

8885533[/snapback]

Er da Jarhead en krigsfilm? Nå skal det nevnes at jeg ikke har sett Jarhead.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Schindler's List er i mine øyne ikke en krigsfilm da den fokuserer på andre ting en krigshandlingene i seg selv. Den er som AngryPolarBear påpeker et historisk drama.

8885533[/snapback]

Er da Jarhead en krigsfilm? Nå skal det nevnes at jeg ikke har sett Jarhead.

8885582[/snapback]

 

Selvsagt er den jo en krigsfilm. Den er satt i Irak, under Golfkrigen i '91. Irak + 1991 + folk i uniform = krig. 'Nuff said.

Lenke til kommentar

Er da Jarhead en krigsfilm? Nå skal det nevnes at jeg ikke har sett Jarhead.

8885582[/snapback]

Selvsagt er den jo en krigsfilm. Den er satt i Irak, under Golfkrigen i '91. Irak + 1991 + folk i uniform = krig. 'Nuff said.

8885986[/snapback]

Det samme kan sies om Schindler's List: Den er satt i Polen under Andre verdenskrig i 1939-1945. Polen + 1939-1945 + folk i uniform = krig. 'Nuff said, liksom?

Lenke til kommentar

det er forskjell på krigsfilm og filmer med krig som bakgrunn.

 

krigsfilm i strengeste definisjon er en film om soldater i en krig om det er skyting eller ikke er ikke så nøye med det skal handle om soldatene i en krig, og skal helst fortelle noe vetug om krigen.

 

så har du drama satt i krig eller krigsdrama som Schindler's List, the pianist ect.

 

så har du action film har har krig i bakgrunnen, det poenget med filmen er action og ikke krigen. filmer som Windtalkers(som er den dårligste i denne sjangeren) til Dirty Dozen og were eagle's dare på den andre siden av skalaen

Lenke til kommentar

O store Wikipedia sier:

 

The war film is a film genre concerned with warfare, usually about naval, air or land battles, sometimes focusing instead on prisoners of war, covert operations, military training or other related subjects. Sometimes they focus on daily military or civilian life in wartime without depicting battles. Their stories may be fiction, based on history, docudrama or occasionally biographical.

 

The term anti-war film is sometimes used to describe films which bring to the viewer the pain and horror of war, often from a political or ideological perspective.

 

Jeg synes den var ganske nøyaktig, men man kan kanskje skille med undersjangeren krigsdrama?

Lenke til kommentar

Er da Jarhead en krigsfilm? Nå skal det nevnes at jeg ikke har sett Jarhead.

8885582[/snapback]

Selvsagt er den jo en krigsfilm. Den er satt i Irak, under Golfkrigen i '91. Irak + 1991 + folk i uniform = krig. 'Nuff said.

8885986[/snapback]

Det samme kan sies om Schindler's List: Den er satt i Polen under Andre verdenskrig i 1939-1945. Polen + 1939-1945 + folk i uniform = krig. 'Nuff said, liksom?

8886482[/snapback]

 

Jepp.

Lenke til kommentar

Det er nå kommet bilde av batsykkelen, artig variant må jeg si. Diskuter her.

 

Både Diablo og WOW film er under utvikling. Sistnevnte kan jo egentlig bare gjøres elendig, den vil vel få millioner av folk til å se den uansett. :roll:

 

Fantastic Four: Rise of the silver surfer gjør det utrolig nok enda bedre enn den første så langt. Viser for alvor hvordan oppfølgere nå har startet en trend med å tjene mer enn forgjengeren. Transformers har så langt kun fått karakteren 8 og bedre (av 10) så langt i de omtalene som har kommet og den får utrolige mye ros for musikken og effektene og man sier det er Bay sin beste film. Jeg kan ikke bli mer hypet enn jeg allerede er.

 

Holder på å raske sammen en lang liste med filmer som jeg har tenkt å se med familien. En hver lørdag. Trikset er at filmene ikke skal være for skumle, men litt må de tåle selv om de kun er 4 (blir straks 5) og 7. De må seriøst hjernevaskes enda mer til å få samme filmsmak som meg, så slipper vi å krangle om DVD spilleren i fremtiden (eller det sinnnsyke hjemmekinoannlegget jeg drømmer om men sikkert aldri får ^^ )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...