toro6 Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Kan du dine romskip? https://www.nrk.no/kultur/quiz_-romskip-fra-film-og-tv-1.14303260 Jeg klinte like godt til med 11/11 11/11 på ca 15 sekunder. Ikke særlig vanskelig for nerder som oss. da.. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Har ikke vært flink merke meg de navnene. Fikk bare 5 av 11 Var sikker på 4: Millinum Falcon( Star wars) ,Nostromo (Alien), Uss Enterprise (Star trek) og Marco Polo ( Blindpassajeren). Resten ble gjetning der kun 1 traff. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Fikk 7 av 11.. Når jeg fikk svarene, burde jeg vel egentlig ha klart 2-3 av de jeg bommet på, men følte også at jeg var litt heldig med et par-tre også, så gikk vel opp i opp. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 Var på kino og så Spiderman Far From Home i helgen og synes dette var en fornøyelig opplevelse! Gir denne lett terningkast 5 innen sjangeren. Ganske morsom. Må si jeg liker denne fremstillingen av Spiderman. Humret en del underveis. Dessverre inneholdt den noen spoilers for meg som enda ikke har sett Avengers Endgame. Så vær advart om det. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 Dessverre inneholdt den noen spoilers for meg som enda ikke har sett Avengers Endgame. Så vær advart om det. Folk får gjøre som de vil, men synes det er litt merkelig å hoppe over Endgame og så se Far From Home. Til og med før traileren viste de et klipp av Tom Holland som ber deg se Endgame først. Du får trøste deg med at Endgame fortsatt er verdt å se 100% selv om du har blitt spoilet. 2 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 Folk får gjøre som de vil, men synes det er litt merkelig å hoppe over Endgame og så se Far From Home. Til og med før traileren viste de et klipp av Tom Holland som ber deg se Endgame først. Du får trøste deg med at Endgame fortsatt er verdt å se 100% selv om du har blitt spoilet. Hehe. Nå er vel ikke Marvel-universet allmennkunnskap? Trailer til filmer ser jeg uansett ikke så sant jeg kan unngå det. Har heller ikke hoppet over Endgame. Har bare ikke sett den enda. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 Hehe. Nå er vel ikke Marvel-universet allmennkunnskap? Trailer til filmer ser jeg uansett ikke så sant jeg kan unngå det. Har heller ikke hoppet over Endgame. Har bare ikke sett den enda. Ikke allmennkunnskap, men hvis man liker Marvel-filmer så er det vel litt uvanlig å ikke ha fått med seg Inifinity War og Endgame, eller i alle fall vite rekkefølgen. Og med hoppet over så mente jeg vel kronologisk sett. Som regel så burde man se filmene i den rekkefølgen de kom ut i. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 Ikke allmennkunnskap, men hvis man liker Marvel-filmer så er det vel litt uvanlig å ikke ha fått med seg Inifinity War og Endgame, eller i alle fall vite rekkefølgen. Og med hoppet over så mente jeg vel kronologisk sett. Som regel så burde man se filmene i den rekkefølgen de kom ut i. Nå har jeg ikke sagt eksplisitt at jeg liker Marvel filmer og jeg har heller ikke sagt at jeg ikke har sett Infinity War. Har sett alle Avengers filmene utenom den siste (Endgame). Fikk et kinotilbud i helgen som jeg takket ja til og tenkte å tipse om filmen. Jeeez. PS: Var ikke superbegeistret over Infinity War, men har hatt en plan om å se Endgame så fort jeg får anledning. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 6. august 2019 Del Skrevet 6. august 2019 For å få maks utbytte av filmer som Infinity War, Endgame og Far From Home, så bør man ha sett nesten alle MCU-filmene som har kommet fra Iron Man i 2008 til Infinity War i 2018. Da har man et mye sterkere forhold til karakterene, man fanger opp flere referanser og hele opplevelsen får en større dybde. I det minste er det viktig å ha sett de filmene som introduserer de viktigste karakterene i disse filmene. Man bør mao ha sett Iron Man, Thor, Captain America, osv. Men man behøver ikke nødvendigvis å se oppfølgerne til disse, som også er av varierende kvalitet. Unntaket er Captain America: The Winter Soldier. Jeg var meget glad for at jeg ved en ren tilfeldighet så Doctor Strange før jeg så Infinity War, men dessverre hadde jeg ikke sett Black Panther, som var et problem mtp at både Black Panther og Wakanda spiller en stor rolle der. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 6. august 2019 Del Skrevet 6. august 2019 Evt bare se en av de "Watch this before you see.." på youtube. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 7. august 2019 Del Skrevet 7. august 2019 Lassard : *mumler utydelig* Zed , hvisker : "citizens on patrol......" Lassard : "Citizens on Patrol !!" lol , sangen er så teit at den er genial, humørspreder de luxe Lenke til kommentar
MKej Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Parasite (2019) av Bong Joon-Ho. Believe the hype, folkens! Sinnsykt mesterverk. Konkurransen for beste film i 2019 er over.. 1 Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Fikk omsider sett Suspiria (1977). Veldig bra opplevelse audiovisuelt, selv om den snubler litt i plottet (slutten er særdeles teit). De beste scenene kom først, de kommer jeg nok til å huske. Noen som har sett nyinnspillingen? Er den verdt å se, og er det en direkte remake eller gjør den sin egen greie? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Once Upon A Time In Hollywood er nok ikke hva mange forventer, men for en flott film allikevel. Ser for meg at den vil splitte mange Tarantino-fans. Jeg er mer fan av Reservoir Dogs og Inglorious Basterds enn jeg er f. eks er Pulp Fiction. For min del er Once Upon A Time kanskje topp 3-film fra Tarantino. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Olsenbanden 50 år Ob møter Kongen og Knekten 45 år Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Olsenbanden 50 år Ja det burde vært market. Syns Inspektør Hermansen tok kaka i de filmene der. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Meg og madammen såg Captain Marvel i går, og jeg må faktisk si at det var en meget fornøyelig opplevelse. Likte denne godt jeg Ble veldig gira på å endelig få sett Endgame. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Meg og madammen såg Captain Marvel i går, og jeg må faktisk si at det var en meget fornøyelig opplevelse. Likte denne godt jeg Ble veldig gira på å endelig få sett Endgame. Så den i helga. Synes det var en god underholdning, selv om den ikke er i nærheten av de beste Marvel-filmene for min del. Jeg så faktisk Endgame før Captain Marvel. Utvilsomt riktig å se Captain Marvel først, men ikke forvent å få veldig stor uttelling for det i Endgame. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Ja det burde vært market. Syns Inspektør Hermansen tok kaka i de filmene der. Absolutt. Noe av det beste som er laget innen norsk film etter min mening, og jevnt over en forbedring av de danske originalene ved at regien er noe strammere og man har fjernet en del trege segmenter fra disse. Mange undervurderer Olsenbanden som dum underholdning, men det er mye god satire på det norske samfunnet i disse filmene. 1 Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 (endret) Jeg så endelig Bohemian Rhapsody i gårHar tidligere sitt den del slike filmer, men da som regel om rap folk (get rich or die trying, straight out of compton, 8miles etc) Må derimot si at denne filmen gjorde sitt! Rami Malek var ekstremt flink som FreddyHar ikke vært kjempe fan av Queen, men har som alle andre hørt sangene tidligere.Denne filmen anbefaler jeg derimot alle å se! Endret 15. august 2019 av MrMidget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå