Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
This just says, "My Movie Kicks More Ass Than Your Movie, Bitch!" Right? I think so...

 

:wee:

 

http://www.aintitcool.com/node/33007

 

 

Artig å lese at Fantastic Four får bedre kritikk enn eneren forresten. Dog skal det jo ikke mye til egentlig, selv om den filmen er ungenes favorittheltefilm (sikkert fordi den har flere superhelter). Det er jo en ren skam at når man endelig kler av Jessica Alba i en film så blir hun usynlig. En av tidenes mest irriterende scener :D

8870912[/snapback]

Men Memflix så den før premieren, og han synes den var grusomt dårlig. Det synes Massawyrm også:

 

The rumors are true and the bets are being settled. Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer is an astounding, unbelievable, monumental…piece of shit. No, really. When Bill O’Reilly gets around to seeing this, he’s going to tender his resignation the moment he realizes that Fox not only sanctioned, but paid for, an abortion. Unlike its predecessor, this movie starts off bad and continues to get worse. So let’s lay our cards on the table, shall we?

 

http://www.aintitcool.com/?q=node/33014

Lenke til kommentar
Sitter å ser på Schindler's Liste for første gang. Trodde ikke at den var så utrolig kjedelig... :ermm:  Og så i svart hvitt da :thumbdown:

 

Jeg føler meg snytt :hrm:

8871405[/snapback]

Jeg har ikke noe veldig imot svart-hvitt, men på en film som skal være kjempebra har jeg hørt og er laga i 1993 så synes jeg de kunne påkoste seg noen farger. Jeg ble faktisk ganske skuffet.

Det er forståelig at filmer som er laga i 1940-årene kan være svarthvitt, men altså 1993 :no:

8871500[/snapback]

Jeg setter litt på pause og så skriver jeg litt og så starter jeg igjen og stopper. Starter og stopper, starter og stopper :p

 

Får jeg se noe fra Auswitchz i filmen? Jeg synes det er et ganske interessant sted.

 

edit: Når jeg har sett ferdig skal jeg skrive en anmeldelse på anmeldelse-tråden.

8871560[/snapback]

(Du kan godt la være.)

 

[...]

Orker ikke å se på Schindler's List. Jeg så at den varte i 3 timer  :thumbdown:

8871711[/snapback]

 

Jeg begynte å se den forrige uke, men så sovna jeg når det var en time igjen, så jeg skal se den siste timen.

 

Jeg kan der med å dele opp filmer :tease:

8871857[/snapback]

Jeg håper jeg aldri møter på deg i en filmsammenheng. Noensinne.

 

Hvorfor respektere noe når man kan la være? :thumbup:

Lenke til kommentar

Er det så grusomt at han ikke likte filmen da? Han har sine egne grunner til ikke å se den, han er ikke noen laverestående filmseer bare fordi han ikke liker trege svart-hvittfilmer. Akkurat nå mens jeg skriver denne posten hører jeg på Nessun Dorma av Puccini, og det er ganske sannsynlig at noen andre som leser denne tråden hører på Metallica eller liknende, det betyr ikke at den personens meninger er mindre verdt enn mine om musikk, det bare betyr at han liker annerledes musikk enn meg. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er det så grusomt at han ikke likte filmen da? Han har sine egne grunner til ikke å se den, han er ikke noen laverestående filmseer bare fordi han ikke liker trege svart-hvittfilmer. Akkurat nå mens jeg skriver denne posten hører jeg på Nessun Dorma av Puccini, og det er ganske sannsynlig at noen andre som leser denne tråden hører på Metallica eller liknende, det betyr ikke at den personens meninger er mindre verdt enn mine om musikk, det bare betyr at han liker annerledes musikk enn meg.  :)

8872920[/snapback]

 

Argumenter som

 

Jeg har ikke noe veldig imot svart-hvitt, men på en film som skal være kjempebra har jeg hørt og er laga i 1993 så synes jeg de kunne påkoste seg noen farger.

 

er både selvmotsigende og teite :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Akkurat det argumentet var litt lite gjennomtenkt ja, men jeg synes det blir litt feil å angripe en annens filmvaner på et filmforum.  :p

8872925[/snapback]

 

Det var kun egeulf som "angrep" og noe så enkelt må enhver forumbruker tåle.

Lenke til kommentar

Personlig så har mitt filmsyn modnet seg veldig fra 14 til 17, og jeg regner med det fortsatt vil gjøre det.

 

Jackie Brown var da ikke så ille? Kult soundtrack (som alltid når QT er med) og et manus i vanlig QT stil.

 

Bare meg som følte at Robert Foster ikke helt "passet inn"?

 

Robert de Niro ~ Floyd i True Romance :!:

Lenke til kommentar
Man kan godt være lite tolerant, men dette er kanskje ikke stedet for å buse ut om smålig kritikk i stil med "Å nei, svart/hvitt? Så sugent."

 

Man bør se an sitt publikum. Selv om man selvfølgelig skal kunne si hva man vil.

8872944[/snapback]

 

Desverre er det slik folk flest er.

 

QT lager bare "sykt voldelige" filmer og Sin City/V For Vendetta er for "sære" folk, og "300" er homofilm. Jo, jeg glemte "alt over 2 timer gidder jeg ikke å se"

 

Alle disse utsagnene har blitt sagt av folk i klassen min og andre klasser. Heldigvis er det noen på skolen som har litt peiling på film. (vi snakker ikke italiensk neo-realisme og Fellini her, men mer kommersielle "gode" filmer og litt fremmedspråklig)

 

Filmsmak og filmtoleranse kan være ganske gøyt å diskutere, men må på jobb.

Lenke til kommentar
Desverre er det slik folk flest er.

 

QT lager bare "sykt voldelige" filmer og Sin City/V For Vendetta er for "sære" folk, og "300" er homofilm. Jo, jeg glemte "alt over 2 timer gidder jeg ikke å se"

 

Alle disse utsagnene har blitt sagt av folk i klassen min og andre klasser. Heldigvis er det noen på skolen som har litt peiling på film. (vi snakker ikke italiensk neo-realisme og Fellini her, men mer kommersielle "gode" filmer og litt fremmedspråklig)

 

Filmsmak og filmtoleranse kan være ganske gøyt å diskutere, men må på jobb.

8872970[/snapback]

Jepp, er smertelig klar over dette. Derfor er det kjekt å se at filmdiskusjonene her på forumet som regel holder et greit nivå.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Tidenes verste kommentar er faktisk (den altfor velbrukte): "Hvorfor fikk Peter Jackson lov til å lage Ringenes Herre? Han har jo bare laget drittfilmer som Bad Taste og Braindead?"

 

Aaaargh

Lenke til kommentar
Trailer fra 3:10 to Yuma.

 

http://movies.yahoo.com/movie/1809781728/v...OyhAf1NrRFfVXcA

 

Ah.. dette må bli bra. Batman mot Maximus i en ekte barsk og røff western. Har vel ikke fått servert noe bra fra den sjangeren siden Eastwoods Unforgiven tidlig på 90-tallet (hvis vi ser bort fra australske The Proposition).

 

Gleder meg ihvertfall som en liten drittunge.

8872974[/snapback]

Endelig en trailer. Har fulgt med på den ganske lenge nå, synd Tom Cruise ikke fikk rollen, han tror jeg hadde vært bra som Ben Wade (i hvertfall det inntrykket jeg har av karakteren).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...