Mr_Spock Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 (endret) Ja, liker selv Predator filmene, selv Alien vs Predator filmene er ok - men de vurderes ut i fra en litt annen skala enn de andre. Men den første med Arnold er en skikkelig klassiker! Edit: Jeg har ikke sett den siste, har den i hylla, men har lest litt omtaler og har justert forventningene - tror jeg kommer å like den også. Endret 28. april 2019 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Er Blade filmene i 4k. Ser ut til at 1080p blu ray er det beste formatet - foreløpig. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 (endret) Såg J.J. Abrams Overlord i går, glemt en litt av, men i går poppet den opp! Synd dette var en herlig og kul film altså, underholdning hele veien igjennom Endret 28. april 2019 av Mala Lenke til kommentar
hds Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Film er subjektivt, men man å lire fra seg at Predator er utdatert? Blasphemi! Joda effektene når man ser gjennom Predatorens øyne f.eks er ikke like bra som hvis man hadde laget den nå. Stemningen, fantastisk lydspor, 80 talls testoteron actionhelter, et stykk ikonisk monster. Hva mer kan man ønske seg i en Action film? Ser den støtt og stadig. Fantastisk film. Særdeles få action filmer laget dette årtusenet som matcher den. "Action Movies - They dont make them as they used to" Synes forøvrig Predators (2010) er en undervurdert film. Har ikke sett den nyeste, må vel se den snart og ta et gjensyn med Predator 2 som det er ihvertfall 15 år siden jeg så sist. AvP er sin egen rare greie, blir bare feil å nevne de i sammenheng med Alien eller Predator franchisen. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Filmen er fortsatt akkurat den samme som da den kom, så hvis du likte den da, men ikke nå så er det DU som har forandret deg og det er ikke filmens skyld. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Film er subjektivt, men man å lire fra seg at Predator er utdatert? Blasphemi! Joda effektene når man ser gjennom Predatorens øyne f.eks er ikke like bra som hvis man hadde laget den nå. Stemningen, fantastisk lydspor, 80 talls testoteron actionhelter, et stykk ikonisk monster. Hva mer kan man ønske seg i en Action film? Ser den støtt og stadig. Fantastisk film. Særdeles få action filmer laget dette årtusenet som matcher den. "Action Movies - They dont make them as they used to" Enig i alt over, og ikke minst: 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Filmen er fortsatt akkurat den samme som da den kom, så hvis du likte den da, men ikke nå så er det DU som har forandret deg og det er ikke filmens skyld. og derfor er den utdatert.. Hvor mange ser fortsatt på CRT TV? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Var ikke så lenge siden jeg handlet Predator i 3D: https://cdon.no/film/predator-3d-blu-ray-2-disc-24693746 Få på seg brillene og se den snart, tenker jeg Den kom også i 4k i fjor, men den hopper jeg over, er godt fornøyd med 1080p versjonen. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Predator er like forbanna fet nå, som den var da jeg så den for første gang for tyve år siden. Det er ingenting ved filmen som er utdatert. Krem! Enig. Skulle jeg laget en topp 10 actionfilm-liste ville den vært med. Spesialeffekter fra 80- og 90-tallet er ikke utdaterte men ofte bedre enn i dag, da man tok seg strevet med å lage troverdige modeller fremfor den enkle løsningen med datagrafikk. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 (endret) Liker selv veldig å se action fra 80 og 90 tallet. Spesialeffektene kan være bra og dårlige fra den tiden - som det er i dag. Men som regel slipper vi adhd klipping og full kameramann (shaky-cam) med disse gamle filmene - noe jeg setter veldig stor pris på. Bourne filmene går jo ikke an å se på - til sammenligning. Edit: Eller den første, Identity, fra 2002 er vel ok? Var vel først når Paul Grenngrass tok over for Supremacy (2004) det ble grusomt. Endret 28. april 2019 av Mr_Spock Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Hva tenker eller gjør dere om dere vurderer en film og ser at den har elendige anmeldelserp på IMDB? Har egentlig fått for vane å raskt sjekke IMDB før jeg ser en film jeg ikke har kjennskap til. Oppdaget at ViaPlay har en film som heter Survivor. Type agent-film/thriller med Pierce Brosnan. Perfekt. Selv om det sikkert ikke er noe man ikke har sett før. IMDB gav den 5.6 og det haglet med 1/10 anmeldelser og karakteristikker som "Worst movie made by mankind", osv. Burde kanskje styrt unna, men jeg ble nysgjerrig. Mulig jeg ble farget av anmeldelsene jeg leste og hadde satt mer pris på den om ikke, men synes egentlig det var greit. Ble sittende og humre og små-le store deler av filmen under partier som sannsynligvis var ment å skulle være alvorlige og spennende. Underholdende, selv om den ikke var underholdende slik den kanskje var ment å underholde. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Grafikken på predator er dårlig og de hadde ikke hd kamera på den tiden så dårlig kvalitet. Se heller avengers i 3d hdr 8k. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Grafikken på predator er dårlig og de hadde ikke hd kamera på den tiden så dårlig kvalitet. Se heller avengers i 3d hdr 8k. Predator er filmet på "film" - digitale versjoner er scannet av denne filmen. 4K versonen kommer fra en 2160p scan: https://www.blu-ray.com/movies/Predator-4K-Blu-ray/206291/ Avengers Engame skal sees i 1080p 3D! 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Venter med "3D" inntil vi har 8k TVer Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 (endret) 3D er vel dødt på nye TV'er som kommer eller? Endret 28. april 2019 av Mala Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Ja, er vel ingen TV-er som kommer med 3D framover som jeg har sett. Og fortsatt er 3D ubrukelig foruten om kanskje IMAX. Synes jeg da. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Men på projektor er 3D fremdeles "vanlig" - heldigvis Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 3D går i bølger. Det plukkes opp igjen og kommersialiseres vanligvis for majoriteten etter en dvalefase på mange år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 https://mobile.twitter.com/ninawmakeup/status/1048168919771623424 Innad i Bondkretser har det vært et stort mysterium om han var i live eller ei , kanskje på tide å oppdatere wiki siden han har vært død i 20 (!!!) år ? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 (endret) Ny Kinesisk Scifi på Netflix, The Wandering Earth (2019) : https://www.flixfilmer.no/the-wandering-earth/ https://www.imdb.com/title/tt7605074/ The sun was dying out, people all around the world built giant planet thrusters to move Earth out of its orbit and to sail Earth to a new star system. Yet the 2500 years journey came with unexpected dangers, and in order to save humanity, a group of young people in this age of a wandering Earth came out boldly and fought hard for everyone's survival. Høres jo passe "Far Out" må jo bli bra? På min Xbox står det HDR og Atmos, satser på at det er 4k så vi får fet streaming. Skal ses snarest!! Endret 1. mai 2019 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå