Mr_Spock Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Ja, det er en litt merkelig generasjon vi fikk der. Håper den som kommer etter har et litt bedre fungerende moralkompass. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Jeg orker knapt å laste ned film eller serier, joda det hender i ny og ne. Men da skal jeg være bra desperat og alternativene være ikke eksisterende. Nedlastinger er bare stress og ekstra arbeid Ekstra arbeid? Det er lettere å bruke torrents, enn å bruke et lovlig alternativ. Kvaliteten er også MYE bedre. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Jepp, ikke bare skal det være gratis - man skal ha best kvalitet også! Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Nedlastinger er bare stress og ekstra arbeid Stress fordi du vil tro det er deg de er ute etter hver gang du hører sirener? 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 (endret) Har ikke noe problemer med å bruke 49,- på en leiefilm i fra en eller annen tjeneste i ny og ne. Sirenene har aldri plaget meg Torrents er flott, men det er ytterst sjelden jeg gidder. Ser langt mindre film enn før også. Så det er ikke noe jeg brenner for i grunn. De fleste filmene jeg kunne tenkt å se har dukket opp en eller annen plass innen jeg rekker å se de også. Har jo konto på ett par slike lukkede sider, men får ofte Mail om å logge meg på for å i hele tatt ha brukeren intaktt der Så ingen storbruker altså hehe. Men selvsagt, om man ser mye film daglig blir det jo kostbart å leie/kjøpe fim hele veien. Og om man driter i å betale for seg så er jo torrent helt nydelig. At det er bedre kvalitet enn betalingstjenester ser jeg poenget i, og det er jo veldig synd at det er slik. Endret 21. februar 2019 av Mala Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Ja, det er ganske dust at man må gå ned i kvalitet hvis man vil gå lovlig og ikke vil ha fysisk media. Håper utviklingen tar litt fart og vi får mulighet for å skaffe oss lovlig filmbibliotek på nett, med den beste kvaliteten på både lyd og bilde. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 Skjelvet er satt opp på kino her i Manila. Det blir første gang jeg ser en norsk film på kino her nede. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 Skjelvet var faktisk med i min bestilling fra Platekompaniet - kr 53,85 ikke verst pris Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 Problemet med å kjøpe filmer som jeg ser det, er at de opptar plass. Har svære hyller fulle av dvd filmer ( + kassevis med vhs) som ikke blir brukt lenger.Vegrer meg for å begynne å fylle opp med nye formater.Tjenester som Netflix er greit, men da vet du aldri om de er der om noen år hvis du vil se de igjen. Samme med låne på bibloteket.Har behov for å ta vare på noen og vite at jeg har de, og da ser det ut som å lagre dem som filer på hardisker er det beste alternativet.Lett tilgjengelig, tar opp lite plass, og kan enkelt kopieres over fra hardisk til hardisk når det trengs. Håper utviklingen tar litt fart og vi får mulighet for å skaffe oss lovlig filmbibliotek på nett, med den beste kvaliteten på både lyd og bilde. Enig. Og helst at man da kan kjøpe de og beholde også. 1 Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 Hva slags kvalitet får man ved kjøp av film gjennom feks iTunes eller Google play? Får man 4K? I så fall er det vel bare å kjøpe inn der for å få et digitalt bibliotek. Evt kan man jo rippe DVD/blu-ray og så selge/kaste det fysiske eksemplaret (det er vel kanskje ikke lov å rippe og så selge men). En fysisk plate tar vel heller ikke så mye plass hvis du kvitter deg med coveret. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 Jeg er ganske ferdig med formater (untatt 3D blu ray ) - 1080p blu ray er "mitt" format. Ser film på 106" fra 3m og 1080p er mer enn bra nok. Jeg har handlet noen 4k uhd filmer, men hdr og økt oppløsning er ikke noe jeg ser noe behov for - vil kun handle 4k hvis det har samme pris som 1080p. Bildemessig er det ganske ok via streaming, særlig 4k ser bra ut. Problemet er lyden, de kjører ganske lossy greier, som er et godt stykke unna det man får på blu ray. Og det er solgt veldig mange tver som ikke takler annet enn det. Dette kan bli et problem i lang tid - hvis de ikke smidig får til et automatisk valg? Med tanke på hvor populære lydplanker (og liten interesse for lydkvalitet) er - så er kanskje ikke viljen til å gå over til lossless lyd - noe streamingselskaper prioriterer. Rippe er noe jeg stadig tenker på - men det blir veldig dyrt med harddisker (og backup) for en samling av en viss størrelse. Men følger med, er klar til å gå over til digitalt når det passer! Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 Blu-ray vil nok forsette å vinne på kvalitet framover i overskuelig framtid. Det koster for mye å preservere topp kvalitet på streaming og de fleste vil ha grei nok kvalitet til lavest mulig pris. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 Får følge med - 4k via Netflix ser veldig bra ut - ikke på grunn av økt oppløsning - men for den økte datastrømmen. De har også mye å gå på via lyd, de har langt fra utnyttet maks i DD+ formatet som de benytter. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 82 - 128 Mbit/s på 4K Blu-ray mot rundt 25 Mbit/s på Netflix. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 82 - 128 Mbit/s på 4K Blu-ray mot rundt 25 Mbit/s på Netflix. Ja, men som jeg nevnte (i noen innlegg over), har ikke noe behov for 4k oppløsningen (ser ikke særlig forskjell på 106" fra 3m) - men vil ha bildekvalitet opp mot 1080p blu ray - og der er 4k - fra for eksempel Netflix ganske nærme i kvalitet. 1080p/full hd fra Netflix er labre saker. Men da snakker jeg ikke om oppløsning - men bildekvalitet. Lenke til kommentar
""" Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Spider-Man: Into the Spider-Verse var overraskende kul, og Nicolas Cage var ikke uventet filmens høydepunkt. Stjal showet uten å prøve veldig hardt. Helt kanon! Verden fortjener en Spider-Man Noir-film med Nicolas Cage! Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Bra film, og nok et slag i trynet til tullingene som sier at alle superheltfilmer er helt like. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Bra film, og nok et slag i trynet til tullingene som sier at alle superheltfilmer er helt like. Hva er de andre slagene? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Hva er de andre slagene? F.eks Watchmen, Glass, Logan. Alle de skiller seg ut ganske greit fra det som er vanlig. Og så har do Thor: Ragnarok som, selv om det fortsatt er en litt typisk Marvel-film, fortsatt klarer å separere seg greit takket være humoren/regien til Taika Waititi. Lenke til kommentar
""" Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Batman: Gotham By Gaslight og Batman Ninja er også to rimelig atypiske superheltfilmer. Den ene henter inspirasjon fra 50 og 60-talls whodunit horror/thrillere, og den andre henter inspirasjon fra kaiju og Japansk galskap. Begge et godt stykke unna hva man forventer av en superheltfilm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå