Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

La merke til Joner første gang jeg så den, men han var jo bare med i noen få scener uten dialog. Husker jeg lurte på om det i det hele tatt var han, det virket jo litt rart at han plutselig dukket opp som statist i en Hollywood-film, samt at norsk presse ikke hadde gått fullstendig berserk som de vanligvis pleier i en sånn sammenheng. Men rulleteksten bekreftet at jo, det var han.

Dialogene er jo litt av attraksjonen med Tarantinos filmer, og Hateful Eight var jo nesten bare typisk Tarantino-dialog. Det ble kanskje litt for mye av det gode i den filmen, særlig Samuel Jacksons karakter var så erketypisk Tarantino man kan få det, men jeg likte den godt. Den var aldri kjedelig. Men nå er jeg mest glad i karakterdrevne småskalafilmer også, og hvis man overhodet ikke setter pris på Tarantinos dialoger så skjønner jeg at særlig Hateful Eigth ble mye å svelge.

Så forøvrig Manchester by the sea i helgen. Fy flate for en bra film, Casey Affleck spilte utrolig godt. Han er jo en mye mer interessant skuespiller enn Ben, ingen tvil om det. Herlig fri for klisjeer var den også, noe som er godt gjort med et sånt utgangspunkt for handlingen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

47131870_599183750541139_426216218089946

En av de kuleste, morsomste og mest unike filmene jeg har sett i nyere tid. Lavbudsjetts horror (zombie)-komedie laget på rundt $25,000, men en gjeng helt ukjente skuespillere. Takayuki Hamatsu er ytterst briljant i sine første rolle. Skulle tro han var en respektert skuespiller med 100 gode roller bak seg. Fenomenalt!

Men hele filmen er rett og slett helt fantastisk. Morsom, imponerende, sjarmerende, corny, smart osv. Tror faktisk ikke jeg greier å nevne en eneste svakhet ved filmen. Rent gull fra start til slutt. Sjeldent jeg blir så imponert, sjarmert og ler såpass mye i løpet av en film når jeg sitter alene i mørket med kaffe.

Spoiler for store deler av filmen:

Helt rått å starte med et standard, dog svært imponerende 37 minutter langt one take før det hele eksploderer i noe av det morsomste jeg noen gang har sett.

Lenke til kommentar

Jeg er gira. Likte A Most Violent Year veldig bra, så spent å se hva regissøren kan gjøre med et enda høyere budsjett, og en større historie.

Med så forskjellig serie og film smak, er det hyggelig å være helt enig i A Most Violent Year. Et godt håndverk på alle måter. Jeg var spesielt imponert over hvor autentisk 80-tallet så ut også i panoreringer. Ingen pappkulisser der i gården. Også glimrende skuespill på en så uanstrengt måte som er sjelden å se. Chastain bidro også i stor grad (den beste kvinnelige skuespilleren på sin alder i Hollywood de siste årene?).

Linken du postet manglet Chastain, så allerede der stiller filmen bak. Men mangler den godt manus også(?) Sikkert endel spenning, men A Most Vioent Year synes jeg hadde originalitet.

Det er så utrolig mange ren hevn/oppgjør serier/filmer om dagen...

The City var jo også bra i sin sjanger. Kanskje film på trailer legger seg omtrent der?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...