Buddy Dakota Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 La merke til Joner første gang jeg så den, men han var jo bare med i noen få scener uten dialog. Husker jeg lurte på om det i det hele tatt var han, det virket jo litt rart at han plutselig dukket opp som statist i en Hollywood-film, samt at norsk presse ikke hadde gått fullstendig berserk som de vanligvis pleier i en sånn sammenheng. Men rulleteksten bekreftet at jo, det var han. Dialogene er jo litt av attraksjonen med Tarantinos filmer, og Hateful Eight var jo nesten bare typisk Tarantino-dialog. Det ble kanskje litt for mye av det gode i den filmen, særlig Samuel Jacksons karakter var så erketypisk Tarantino man kan få det, men jeg likte den godt. Den var aldri kjedelig. Men nå er jeg mest glad i karakterdrevne småskalafilmer også, og hvis man overhodet ikke setter pris på Tarantinos dialoger så skjønner jeg at særlig Hateful Eigth ble mye å svelge. Så forøvrig Manchester by the sea i helgen. Fy flate for en bra film, Casey Affleck spilte utrolig godt. Han er jo en mye mer interessant skuespiller enn Ben, ingen tvil om det. Herlig fri for klisjeer var den også, noe som er godt gjort med et sånt utgangspunkt for handlingen. 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Ja, Casey Affleck og Michelle Williams er fantastiske i Manchester By The Sea. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Jeg så hele The Revenant uten å legge merke til at Tom Hardy var med. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Det problemet har jeg ofte med Tom Hardy. Han gjør ikke så mye ut av seg i filmer, og han har et altfor gjennomsnittlig og forglemmelig utseende. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Så har han maske på seg i halvparten av filmene.. Lenke til kommentar
""" Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 En av de kuleste, morsomste og mest unike filmene jeg har sett i nyere tid. Lavbudsjetts horror (zombie)-komedie laget på rundt $25,000, men en gjeng helt ukjente skuespillere. Takayuki Hamatsu er ytterst briljant i sine første rolle. Skulle tro han var en respektert skuespiller med 100 gode roller bak seg. Fenomenalt! Men hele filmen er rett og slett helt fantastisk. Morsom, imponerende, sjarmerende, corny, smart osv. Tror faktisk ikke jeg greier å nevne en eneste svakhet ved filmen. Rent gull fra start til slutt. Sjeldent jeg blir så imponert, sjarmert og ler såpass mye i løpet av en film når jeg sitter alene i mørket med kaffe. Spoiler for store deler av filmen: Helt rått å starte med et standard, dog svært imponerende 37 minutter langt one take før det hele eksploderer i noe av det morsomste jeg noen gang har sett. Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) Jeg så hele The Revenant uten å legge merke til at Tom Hardy var med. Jeg så hele The Revenant uten å legge merke til at Tom Hardy var med.Det var han karen som var etter Leo. Så du etter Baine? Endret 12. februar 2019 av ClarkGable Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) and Then he did his thing in madmax. Oscar. Endret 12. februar 2019 av ClarkGable Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Intercepction, dunkirk. Bronsen. Muldvarpen. 4 filmer du sikkert ikke har sett. Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Ok. Er det noen som har sett denne? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Jeg er gira. Likte A Most Violent Year veldig bra, så spent å se hva regissøren kan gjøre med et enda høyere budsjett, og en større historie. 13. mars på Netflix 1 Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 (endret) Jeg er gira. Likte A Most Violent Year veldig bra, så spent å se hva regissøren kan gjøre med et enda høyere budsjett, og en større historie.Med så forskjellig serie og film smak, er det hyggelig å være helt enig i A Most Violent Year. Et godt håndverk på alle måter. Jeg var spesielt imponert over hvor autentisk 80-tallet så ut også i panoreringer. Ingen pappkulisser der i gården. Også glimrende skuespill på en så uanstrengt måte som er sjelden å se. Chastain bidro også i stor grad (den beste kvinnelige skuespilleren på sin alder i Hollywood de siste årene?). Linken du postet manglet Chastain, så allerede der stiller filmen bak. Men mangler den godt manus også(?) Sikkert endel spenning, men A Most Vioent Year synes jeg hadde originalitet. Det er så utrolig mange ren hevn/oppgjør serier/filmer om dagen... The City var jo også bra i sin sjanger. Kanskje film på trailer legger seg omtrent der? Endret 15. februar 2019 av maanemann Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Det er Mark Boal (The Hurt Locker, Detroit og Zero Dark Thirty) som har manuset med Chandor (regissøren) . Så tror ikke manus blir problematisk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Bruno "Hitler" Ganz RIP (I did nazi it coming) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Interessant, den har jeg ikke sett. Med Peter Falk også. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Se den! En av mine yndlingsfilmer. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 (endret) "American Sniper" starter bra med en sniper, men i midten av filmen springer han rundt med angrepsvåpen i nær angrep /Gjesp Starten og slutten var meget bra Endret 19. februar 2019 av Dubious Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå