Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Absolutt ikke, men det er heller ikke noe kontroversielt ved å like de. Synes bare posten din var flåsete. Lå ikke noe mer bak det enn det.

Jeg forguder filmer som The Witch, Valhalla Rising, Hagazussa, Beyond the Black Rainbow, Amer, A Field In England, I Am the Pretty Thing That Lives in the House og ekstremt mange lignende filmer, men jeg skriver jo som oftest at det er ikke filmer for alle og enhver. Er selvfølgelig klar over dette. Treige, "non-narrative" og tidvis ekstremt syrete filmer som i stor grad handler om å føle stemningen osv, enn å følge en klar historie eller karakterer. Selvfølgelig er det ikke filmer som kommer til å glede er enormt publikum.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har The Witch i plast i hylla - kanskje på tide å se den da  :D

Stadig litt forbedringsopplegg i hjemmekinoen min, i dag har jeg montert en mørkleggings-rullgardin i taket, like bred som lerretet. Litt sånn batcave light omvandling  :laugh:

The Witch blir en bra testfilm!

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Har noen sett Aquaman? Verdt å se? 

Tenkte i utgangspunktet, "Hell no", men begynte å lese anmeldelser på IMDB som lovpriset den med 10/10, men så kom jeg etterhvert ned til 2/10 og 5/10 med karakteristikker som "Garbage" og "Boring AF".

Anyone? :) 

Ellers interessert i tips til en episk, storslått film til kvelden. :) 

Lenke til kommentar

Synes Aquaman var crap. Var all over the placeog visste aldri om den ville være Lord of the Rings, Jurassic Park, Star Wars eller Indiana Jones, så den kjørte en halvtime av det ene, en halvtime av det andre osv.

Kjipeste var hver gang den prøvde å være morsom. Falt igjennom hver eneste gang og ble til pute-tv ala Paradise Hotel. Så jævlig flaut ble det. Og det meste av det kommer av at Jason Momoa, som jeg synes er jævlig kul, ikke eier komisk timing. Helt grusomt.

Men hvis man absolutt skal se en DC-film så burde dette være den. Milevis bedre enn de andre.

Lenke til kommentar

Kommer nok aldri å se den igjen. Alt du sier er riktig, men typisk kinofilm er det.

Det er det, og det er grunnen til at jeg har svært lite til overs for såkalte "kinofilmer". Kinofilmer, ala Aquaman, Avatar, Gravity osv er filmer som er helt OK der og da, men som jeg ikke får noe som helst ut av etterpå.

De filmene jeg virkelig liker (6 og mer av 10) er filmer jeg kan nyte på kino, på prosjektoren til en kompis, på tven hjemme eller på mobilen på toget. Det, for meg, er kanskje det aller største kvalitetstegnet som finnes. Altså, det at jeg jeg kan nyte en film sånn ca. like mye på kino som hjemme.

Big Trouble in Little China er en sånn film. Set den over 200 ganger, og har sett den på mobil, ipad, pc, tv, prosjektor, kino osv. For meg er det et enormt kvalitetstegn.

Lenke til kommentar

Tror jeg skal ha et gjensyn med Gravity snart, min nye proj har 3D og Gravity er en av noen få filmer jeg også har 3D utgave av. Bare venter på noen 3D briller fra Ebay.

Har aldri hatt særlig sans for 3D og har ikke satset på det. Kan kanskje bli moro med noen pils og en liten jævel ved siden av  :D

Lenke til kommentar

Typisk kinofilm som er verdt å se bare en gang havner på ønskelisten og blir mest sansynlig kjøpt på salg, billigere enn kino

Har i grunnen sluttet å kjøpe filmer da jeg får de til bursdager og Jul, som er enda billigere..

Har også sluttet å laste ned filmer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Det er det, og det er grunnen til at jeg har svært lite til overs for såkalte "kinofilmer". Kinofilmer, ala Aquaman, Avatar, Gravity osv er filmer som er helt OK der og da, men som jeg ikke får noe som helst ut av etterpå.

De filmene jeg virkelig liker (6 og mer av 10) er filmer jeg kan nyte på kino, på prosjektoren til en kompis, på tven hjemme eller på mobilen på toget. Det, for meg, er kanskje det aller største kvalitetstegnet som finnes. Altså, det at jeg jeg kan nyte en film sånn ca. like mye på kino som hjemme.

Big Trouble in Little China er en sånn film. Set den over 200 ganger, og har sett den på mobil, ipad, pc, tv, prosjektor, kino osv. For meg er det et enormt kvalitetstegn.

Fan : "Jeg har sett alle dine filmer !"

Christopher Lee : "Å nei , det har du ikke !"

:D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

produser Andy Vajna RIP (Rambo , T3 , Deadly China Doll)

Vajna skal visst ha besøkt Bruce Lee under innspilling av Enter Dragon , dessverre ble det ikke noe av samarbeid pga Lee's død

Lee skulle spille i en film med arb tittel Drug Terror (som narkopurk ?) , skulle bli filma i Roma akkurat som Way of Dragon.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...