toro6 Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Tok et gjensyn med orginalen, jeg også. Ikke dårlig å underholde i halvannen time med bare dialog inni en hytte.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Så Lincoln og Da Vinci koden , syns de er oppskrytt men ålreite Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Hadde Unbreakable og Split noe sammenheng mellom seg? Ser at den kommende filmen Glass er etterfølger til begge Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Minimalt med spoilers for de filmene: Ja, de henger sammen og er naturlig at Glass er en etterfølger til begge. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 "22 July" hadde vært mye bedre om de hadde snakket norsk Engelsk tale passer ikke inn når de synger og sier navnene på norsk, og nesten alle snakker gebrokkent Engelsk Det er norsk tekst på bilene etc. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 At de prater gebrokkent engelsk i stedet for norsk er hovedgrunnen til at jeg aldri blir å se filmen Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 (endret) Tok et gjensyn med orginalen, jeg også. Ikke dårlig å underholde i halvannen time med bare dialog inni en hytte.. Ja! Den er ganske festlig den, Kult premiss. Kammerfilm, heter det visst, når brorparten av filmen foregår på et rom, som '12 Angry men', 'Carnage', 'Hateful eight', 'Misery', 'Rope', etc. edit: Jeg misforstod, og trodde det var laget en remake av 'The man from earth'. Endret 6. januar 2019 av Atib Azzad Lenke til kommentar
""" Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Hører veldig mye bra om Yuen Woo-pings Master Z: The Ip Man Legacy, og det kan jeg like. Mannen er jo en levende legende, men har ikke levert helt som forventet over de siste 25+ åra. Bra rolleliste med bl.a Max Zhang, Dave Bautista, Xing Yu, Michelle Yeoh og Tony Jaa au. Har trua! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 (endret) Delta Force 5/6 , andre actionfilmer er ikke i nærheten av denne og/eller sakner samme tempo , her er det full guffe med en gang : veldig bra manus , Forster som hovedmannen , Shelley Winters som hysterisk passasjer og musikken er selve definisjonen av actionfilm......dessverre er denne bare mer og mer aktuell i dag , spes etter 9/11 King Kong '76 , 5/6.....hadde ikke sett den på 10 år eller mer , utrolig mektig film : soundtracket som har en skummel undertone , Lange , Bridges......dette er også den skumleste versjonen av KK og Kong virker mye mer mennesklig enn andre versjoner......jeg gråter over Kongs skjebne i denne Kongs raseri minner meg om kannibalfilmer eller noe : hadde den hvite mann bare latt KK være i fred så hadde han ikke blitt sint pluss det faktum han var en "fisk på land" i NYC , han var åpenbart veldig viktig for de innfødte. Dog oljemannen spilt av Grodin prøvde vel å begrense tapet siden de ikke fant olje , noe måtte han jo tjene på........ Endret 16. januar 2019 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Synd Delta Force 2 var så medioker sammenlignet med den første : Norris som sloss mot drug dealer og mediokert soundtrack , og.......synd de ikke kunne få Silvestri tilbake , det hadde da vært noe positivt med filmen Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Vi gjør oppmerksom på, at mini-anmeldelser av filmer skal postes i denne tråden: Mini anmeldelse av siste film du så.Vi flyttet flere innlegg herfra til dit i går, sørg for å bruke riktig tråd. Takk Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Har endelig fått somlet meg til å se både Bølgen og Skjelvet. Mye av appellen her for min del var å se Geiranger/Oslo bli ødelagt, spesielt å se Postgirobygget og SAS-hotellet gå dukken var tilfredsstillende. Men det er ganske fort overstått og deretter bruker de eksakt samme virkemiddel for å holde på spenningen i begge filmene, dvs. at en av barna gjør noe dumt som fører til en ekstremt farlig situasjon som hovedpersonene må kjempe seg ut av. Jeg ville nok vurdert adopsjon etter den andre gangen. 1 Lenke til kommentar
""" Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Denne filmen var kanon. Sirupsseig folk-horror som i det store og hele handler om grim, dyster og meditativ stemning, toppet med mye symbolikk. Minimalt med dialog, masse fokus på lekker natur, lange scener hvor det egentlig ikke skjer noe som helst, nydelig kinematografi og et helt hinsides bra soundtrack av Greske MMMD. The Witch møter Valhalla Rising, bare med langt mer sirup og en ekstrem dose LSD. Seig og trippy. Synes egentlig alt ved hele filmen var top notch, og jeg ble enda mer imponert da jeg fant ut at det her var laget som et skoleprosjekt eller noe for en eksamen. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 18. januar 2019 Del Skrevet 18. januar 2019 "The Witch møter Valhalla Rising" Så når to dårlige filmer møter hverandre blir det bra altså? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. januar 2019 Del Skrevet 18. januar 2019 Minus og minus blir pluss. Lenke til kommentar
""" Skrevet 19. januar 2019 Del Skrevet 19. januar 2019 Tro det eller ei, Kjøleskap, men ikke alle deler din smak i film. 3 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 19. januar 2019 Del Skrevet 19. januar 2019 Hæ? The Witch er da noe av det bedre som er laget innen grøssere på lang tid, med skikkelig særpreg. Valhalla Rising derimot må være en av de største skuffelsene jeg har vært borti. Kanskje den kjedeligste vikingfilmen som er laget. Lenke til kommentar
""" Skrevet 19. januar 2019 Del Skrevet 19. januar 2019 Synes begge er magiske. Likte ikke Valhalla Rising første gang jeg så den, men da jeg så den på nytt mange år seinere ble jeg helt frelst. Sikkert sett den ti ganger siden da. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 19. januar 2019 Del Skrevet 19. januar 2019 Tro det eller ei, Kjøleskap, men ikke alle deler din smak i film. Jøss, også jeg som har trodd det hele tiden. Både The Witch og Valhalla Rising er filmer som har fått ganske så blandet mottakelse, så akkurat her er det nok mange som deler min smak, og det kan ikke være kontroversielt å mislike noen av dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå