Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

This just says, "My Movie Kicks More Ass Than Your Movie, Bitch!" Right? I think so...

 

:wee:

 

http://www.aintitcool.com/node/33007

 

 

Artig å lese at Fantastic Four får bedre kritikk enn eneren forresten. Dog skal det jo ikke mye til egentlig, selv om den filmen er ungenes favorittheltefilm (sikkert fordi den har flere superhelter). Det er jo en ren skam at når man endelig kler av Jessica Alba i en film så blir hun usynlig. En av tidenes mest irriterende scener :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter å ser på Schindler's Liste for første gang. Trodde ikke at den var så utrolig kjedelig... :ermm:  Og så i svart hvitt da :thumbdown:

 

Jeg føler meg snytt :hrm:

8871405[/snapback]

LOL

 

En av tidenes filmer. Intenst rørende og utrolig fortellingsteknikk. Å nei, ikke svart-hvitt?

Lenke til kommentar
LOL

 

En av tidenes filmer. Intenst rørende og utrolig fortellingsteknikk. Å nei, ikke svart-hvitt?

8871440[/snapback]

Det lages ikke bra filmer i svarthvitt vet du. Det var derfor "Den lengste dagen" ble totalt kalkun :p

(ja jeg vet den er gammel men den er fremdeles verd å nevne)

Lenke til kommentar
Sitter å ser på Schindler's Liste for første gang. Trodde ikke at den var så utrolig kjedelig... :ermm:  Og så i svart hvitt da :thumbdown:

 

Jeg føler meg snytt :hrm:

8871405[/snapback]

LOL

 

En av tidenes filmer. Intenst rørende og utrolig fortellingsteknikk. Å nei, ikke svart-hvitt?

8871440[/snapback]

 

Hva mente du med: Å nei, ikke svart-hvitt?

Lenke til kommentar
Hva mente du med: Å nei, ikke svart-hvitt?

8871469[/snapback]

Tror han mener noe sånt som at du er teit som synes en film blir dårligere fordi den er svart-hvitt. Men jeg bare gjetter.

 

Schindler's Liste er forøverig en fantastisk film.

8871488[/snapback]

 

Jeg har ikke noe veldig imot svart-hvitt, men på en film som skal være kjempebra har jeg hørt og er laga i 1993 så synes jeg de kunne påkoste seg noen farger. Jeg ble faktisk ganske skuffet.

Det er forståelig at filmer som er laga i 1940-årene kan være svarthvitt, men altså 1993 :no:

Lenke til kommentar

^^Tror det var det han mente jeg også. Er forøvrig enig også. Mye man får frem ved å lage en svart/hvitt film som man ikke får med en farge film. Se La Haine (1995), og ekstramaterialet til DVD'en der. Der får man sett hvordan filmen så ut i noen klipp med farger. Ser 10x bedre ut uten i den filmen. Schindler's Liste får etter min mening frem mye ved at den er i svart hvitt, blant annet større kontraster, og en annen tidsfølelse.

Lenke til kommentar
^^Tror det var det han mente jeg også. Er forøvrig enig også. Mye man får frem ved å lage en svart/hvitt film som man ikke får med en farge film. Se La Haine (1995), og ekstramaterialet til DVD'en der. Der får man sett hvordan filmen så ut i noen klipp med farger. Ser 10x bedre ut uten i den filmen. Schindler's Liste får etter min mening frem mye ved at den er i svart hvitt, blant annet større kontraster, og en annen tidsfølelse.

8871518[/snapback]

 

Forstår, men jeg må si at jeg ble skikkelig skuffet. Jeg trodde jeg skulle få se en helaftens mesterfilm som visstnok skulle være kjempebra. Nå har jeg sett snart 1 time og kan si at jeg liker den mindre og mindre :nei:

Lenke til kommentar
Hvor mye får du med deg når du driver og poster på forumet?

8871541[/snapback]

 

Jeg setter litt på pause og så skriver jeg litt og så starter jeg igjen og stopper. Starter og stopper, starter og stopper :p

 

Får jeg se noe fra Auswitchz i filmen? Jeg synes det er et ganske interessant sted.

 

edit: Når jeg har sett ferdig skal jeg skrive en anmeldelse på anmeldelse-tråden.

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar
Jeg setter litt på pause og så skriver jeg litt og så starter jeg igjen og stopper. Starter og stopper, starter og stopper :p

8871560[/snapback]

Er dette din måte å vise "respekt" på til en angivelig "mesterlig film"? Filmer skal sees i ett. Hvis du ikke engang gidder å vie filmen den oppmerksomheten den fortjener, så er det vel ikke vits i å se den.

Lenke til kommentar
Svart/hvitt kan ofte gjøre filmer bedre, som tidligere nevnt er La Haine et godt eksempl på dette. Må og si meg enig i at svart/hvitt kan skape en annen tidsfølelse. Hvordan ville "Grevinnen og Hovmesteren" være i farger?

8871584[/snapback]

 

Jeg har sett den i farger.

Var helt forferdelig. Det ødela hele stemningen og vitsen med filmen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...