Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Gareth Evans har nok en gang levert en helt fantastisk film i form av Apostle. Filmer låner mye fra klassiske folk-horror-filmer som The Wicker Man or Blood on Satan’s Claw, men den blir aldri noen veik kopi eller noe sånt. Filmmagi!

Apostle.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Sept 1968 : Funny Girl verdenspremiere , Barbra er allerede på den tida bra kjent i US gjennom TV

Oktober 1968 : George Lazenby drar til Sveits mht hans eneste Bond film , filmen går litt over tida pga uvær der

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Traff Dreyfuss på Hwood Show i dag , han har tenkt å ta kona med på cruise til Skandinavia, han sa han hadde vært i DK før

Dessverre kom jeg for sent så jeg fikk ikke snakka med Bruce McGill aka Jack Dalton på MacGyver

-------------------------

Selma Blair har fått MS diagnose

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Den første mener jeg er en av de mest oppskrytte filmene noensinne laget. Stiller meg totalt uforståelig til både IMDb-score og Oscar-statuetter.

Den er den nest dårligste filmen som noensinne har vunnet Oscar for Beste Film, bak makkverket Braveheart.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er heller ikke stor fan av Braveheart, men det er ikke snakk om at den er dårligere enn søppel som Chicago, Shakespeare in Love og Moonlight. Sistnevnte vant jo åpenbart av politiske grunner, men lurer virkelig på hva akademiet tenkte på da de utnevnte de to andre til beste film.

Politiske grunner? Mener du homolobbyen står bak?t

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i alle dager? Chicago fortjener ikke sin Oscar? 
Chicago er fantastisk!
Moonlight var da også bra.

Jeg antar du med 'slik film' mener storslått Oscarvinnende eventyr/krig-drama?
Det er vel noe med oppskriften som lar seg flette dårlig med historisk korrekthet.
Begynner man å dra inn Deer hunter, eller Patton, vil jeg si man bommer litt, da Braveheart og Gladiator, er mer i familie med Ben Hur og Danser med ulver, de skal jo på en måte være litt 'larger than life', som musikaler, bare med vold istedet for sang.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Alle har jo en fortid. Det kommer vel an på hvor høye krav de stiller til seg selv før de slapp sin første film. Husk også å ta med tidsånden og utstyrskvaliteten i hele kjeden. Kubrick drev jo å gjorde en god del kule tilpassinger for å få ting perfekt med spesial-linser han selv tilpasset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...