Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La mørket vente.....

Det var dritt det.....

Jepp. Man aner omrisset av noe bra, men det er så mye rot. Filmen later prøver kanskje å fortelle noe, men det blir altfor vagt. Meningsløse voldsscener også.

Minnet meg litt om Wind River, i at den utforsker litt av den samme tematikken (urfolks behandling av myndigheter). Mindre pompøs da, og en mye bedre film.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke sett så mye film i det siste, rent lite faktisk.. Men, så Sicario i går kveld, etter litt godsnakk rundt omkring. Den var jo særdeles bra, synes jeg. Skikkelig god stemning, og spennende tema. Bra action og thriller..

Hvordan er 2ern? Ser at Emily Blunt ikke er med..

Likte oppfølgeren. Verdt å se.

Lenke til kommentar

First Man må jeg bare anbefale på det varmeste. Strålende film tvers igjennom og som egner seg veldig flott på kinolerretet. Og hvis flere som meg kanskje var redd for at det skulle bli litt vel "patriotisk" og en film som bare klapper USA på skuldrene så slapp man unna det synes jeg, og heldig er det. Flotte skuespillerprestasjoner av de involverte også. En del gode filmer nå i høst/vinter tror jeg så ikke barebare å vite hva man skal prioritere å se.

Lenke til kommentar

Ikke sett så mye film i det siste, rent lite faktisk.. Men, så Sicario i går kveld, etter litt godsnakk rundt omkring. Den var jo særdeles bra, synes jeg. Skikkelig god stemning, og spennende tema. Bra action og thriller..

Hvordan er 2ern? Ser at Emily Blunt ikke er med..

Jeg må innrømme at jeg er svak for Emily Blunt, da hun er pen, har stil og har sjarm i rikt monn, og det er ikke overraskende at hun (er)/var av de aller best betalte kvinnelige skuespillerene i Hollywood.

Dog ble jeg lit overasket over at de valgte henne til Sicario før jeg så filmen. Skal man lage kostymedrama, "sivil" thriller eller munter/koselig film, som Salmon fishing in the Yemen, er det bare å hive seg på telefonen (forutsatt at man har pengene), og ringe agenten hennes.

Skal man dog ha en skuespiller til å spille en røff, hardtslående FBI politi med bryggesjauer sjargong, synes jeg ikke Blunt er et naturlig valg, ring heller Michelle Rodriguez sin agent. Dette da jeg synes Emily Blunt er for tynn, sjør og ikke minst har for mye intellektuell sosietet, veltalenhet og eleganse i seg. Jeg ble ikke overbevist om at jeg tok feil iløpet av filmen, på tross av at f-ordet ble uttalt noen ganger.

Sicario er bra den, men oppfølger kan sikkert bli bra også uten henne.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Man må jo igjennom de fysiske testene og FBI training academy da. Dessuten tenker jeg at å jobbe med kartellene i Mexico er tøffere en mye annet i FBI så det ville man fått frem uansett.

Men det er mye av det samme jeg stusset på med valg av rolleinnehaver til Edge of Tomorrow også.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Synes Emily Blunt klarer seg fint i de rollene også. Største problemet med små kvinner i slike roller er at man må passe på at de ikke gjør noe som er åpenbart utenfor deres fysiske grenser (samme med tynne mannfolk så klart). I Edge of Tomorrow så slapp de unna siden de hadde de robotdraktene som hjalp.

Enig. Rodriguez er også en fullstendig uinteressant skuespiller.

Helt enig. Sammen med resten av skuespillerne i Fast and Furious-filmene. Med unntak av Dwayne Johnson som er en guilty pleasure fra min side.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Helt enig. Sammen med resten av skuespillerne i Fast and Furious-filmene. Med unntak av Dwayne Johnson som er en guilty pleasure fra min side.

Hæ? Hva i alle dager er problemet med folk som Kurt Russell, Tony Jaa, Luke Evans, Djimon Hounsou, Nathalie Emmanuel, Jason Statham, Charlize Theron og Kristofer Hivju?

Lenke til kommentar

Hæ? Hva i alle dager er problemet med folk som Kurt Russell, Tony Jaa, Luke Evans, Djimon Hounsou, Nathalie Emmanuel, Jason Statham, Charlize Theron og Kristofer Hivju?

Refererer vel mest til kjernen i gruppa. Og selv de du trekker fram der burde også være flau over deltagelsen i de filmene. Nå er det umulig å gjøre en god prestasjon når manus og regi er så dårlig som det er, så de er vel litt unnskyldt der, men samtidig så takket de ja til rollene så de får skylde seg selv.

Fast and Furious filmene er for bil og actionfilmer det "Scary Movie/Epic Movie/[Ettellerannet] Movie" er for komedier.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Noen som har sett A star is born? Er det noe særlig med blod i den?

Så førpremiere på den forrige fredag. En av årets overraskelser for min del. Hadde ikke forventet jeg skulle like Lady Gaga så mye som skuespiller, og Bradley Cooper så som musiker i tillegg.

Filmen er nesten promotert som ren Oscar-bait og "standard Americana love-story", og den følelsen jeg satt igjen når rulleteksten startet er noe jeg ville sett mer av filmer som dette. Mer romantisk drama som ikke prøver å skildre alt som rosenrødt og enkelt, og at alt liksom fint etter man er gift, får unge eller noe sånt. 

Har også noen flotte biroller av alltids solide Sam Elliott, pluss Dave Chappelle og Andrew Diceman Clay. 

Lenke til kommentar

Michelle Rodriguez er hun de ringer når de trenger en morsk og tøff latinamerikaner. Samme rolle i alle filmer. Helt grei å se på, men ikke akkurat noe stort skuespillertalent.

Det stemmer, men samtidig er det hun rolle hun kan og passer til fysisk. Det fungerer i de filmene. Med henne virker det som om man har rollen før castingen gjør sin jobb og ikke motsatt rekkefølge som i Sicario.  Selvom man ville bli overasket om det det blir Oscar med det første. Dette var kun et eksempel det er sikkert drøssevis som har fysikk og bakgrunn som ville passet bra

Et annet eksempel på at ikke fysikk matcher rollen helt er  Elodie Yung som Elektra Natchios i seien om Murdoch. På mange måter helt riktig, men det ser ikke vondt ut å bli truffet av et slag eller spark.

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer vedrørende Sicario 2 tidligere her.. :)

Har sett et par filmer siden sist (ja, prøvd å få sett noen filmer, tydeligvis).

Så Red Sparrow med Jennifer Lawrence, og Ready Player One.

Må si at jeg ikke ble noe særlig imponert over noen av dem, dog jeg hadde nok høyere forventninger til RPO, da jeg mener å huske at den hadde fått en del skryt. Trodde den skulle være mer "rolig" og ikke så Transformers-aktig som den ble. Sagt på en annen måte; Trodde den skulle være mer "voksen".

Soviet-vinklingen til Red Sparrow var litt corny, spesielt etter en kvalitetsserie som The Americans. Koste meg mer med Red Sparrow av disse to.

:)

Må si en annen ting. Har som nevnt sett en del serier i det siste, som har gått på bekostning av filmer, som jeg knapt har sett noen av i det siste. Det er nok kanskje det jeg liker med serier, at man følger karakterene og historien lengre. På film, så er alt over på et par timer, mens man følger serier i flere år. Det er en litt snodig "tomhet" etter å ha sett ferdig en serie, mens etter en film er over, er det ofte litt slik at man ikke føler seg mettet, man vil se mer og se hvordan "ting går videre".. 

Forøvrig var The Shape of Water veldig god! Ja, den har jeg også sett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...