Spartapus Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Motsatt. Med ambisiøs så mener jeg at filmen prøver å være noe mer enn en god historie, eller god underholdning. Da forsvinner moroa fort i sosialrealisme og kleine budskap. Filmer som Kontiki, Bølgen, Max Manus, Norske Byggeklosser-remaken eller Død Snø-filmene viser norsk film på sitt beste, og på en måte som jeg tror kan slå an også utenfor Norge. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Villmark er i alle fall fortsatt en av Norges aller beste filmer i min bok! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Elling. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Norske filmer som prøver for hardt å være artsy eller dype kan du spare meg for. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Er litt spent på hvordan Skjelvet er. Skal se den på kino. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Norske filmer som prøver for hardt å være artsy eller dype kan du spare meg for. Ser ikke helt hva språket har med dette å gjøre. Slike filmer er ofte flaue uansett språk. Men gode regissører klarer det uten at det blir flaut. Et godt eksempel er Joachim Trier. 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Norske filmer som prøver for hardt å være artsy eller dype kan du spare meg for. Heller det enn filmer som Børning og Bølgen. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 (endret) https://www.youtube.com/watch?v=vbr61ZJXCk4 Enter the Dragon 45 år i dag...... En fan til en forfjamset John Saxon : "det er filmen din" (Saxon regnet med at filmen ville forsvinne i mengden helt til den dagen han så stappfullt av fans rundt Graumanns theatre i L.A - #2 US box office 1973 - vist 1973-79 i Iran -jula '73 ble filmen vist i Japan , første gang japanerne så en BL film Endret 19. august 2018 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 https://www.youtube.com/watch?v=7kyf3kAvBkI Olsenbanden og Data-Harry 40 år....... Høydepunkt : -Henki tilbake som bad guy -Data Harry er en kul vri på den gamle Harry Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Er litt spent på hvordan Skjelvet er. Skal se den på kino. Bølgen var veldig godt håndtverk, og Skjelvet som neste kapittel med kjernen av samme persongalleri tipper jeg bli bra. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Helsike, Hostiles var mektig! For en utrolig god film Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 (endret) https://www.youtube.com/watch?v=njG2GB28uOA Han : "Let the tournament begin......Bolo !" Endret 19. august 2018 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
""" Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Så Upgrade i går, den andre filmen til Leigh Whannells. Ble ikke imponert over Leigh Whannells første forsøk som regissør (Insidious: Chapter 3), men her leverer han varene som bare det. Lavbudsjetts sci-fi/body horror med masse fet action og mye camp. Plottet er rimelig streit og man ser tidlig hvor det hele kommer til og gå, så sånn sett er det rimelig forutsigbart. Og man har sett akkurat den samme historien tusen ganger før. Men filmen er såpass kul og engasjerende at det aldri blir et problem, i tillegg til at den ser ufattelig smooth ut og har en fantastisk god Logan Marshall-Green i hovedrollen Robocop møter Death Wish. High-tech grindhouse. Årets film for min del. 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Elling. Dette er sosialrealisme gjort riktig, fordi man har forstått at det å ha et sterkt, samfunnsaktuelt budskap ikke fritar en fra å ha et skikkelig manus, god regi og en engasjerende historie. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Helsike, Hostiles var mektig! For en utrolig god film Godt å høre, en blu ray utgave er på vei til meg med posten Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Heller det enn filmer som Børning og Bølgen. Nei, jeg tar heller rene underholdningsfilmer som dette enn sånne artsy greier som Thelma. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Nei, jeg tar heller rene underholdningsfilmer som dette enn sånne artsy greier som Thelma. Problemet er at Bølgen og Børning er særs dårlig underholdning. Kun dårlige kopier av amerikanske filmer. Thelma har i hvert fall et snev av originalitet. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Nå er det mange som syntes de filmene var underholdende, og for min del avgjør ikke originaliteten hvorvidt filmer er underholdende eller ikke. Spesielt ikke når det er snakk om katastrofefilmer eller bilfilmer. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Nå er det få om noen som har mestret filmkunsten til den grad som amerikanerne, så det er på ingen måte noe dårlig forbilde å etterligne. Jeg vil anslå at 90%+ av alle filmer og serier vi ser er amerikanskproduserte. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 (endret) Har ikke problem med Norske filmer som er inspirert av Amerikanske hvis de er velykkede.Eksempler: Veiviseren, Fritt vilt (2 spesielt), Død snø..Mens andre som: Bølgen og kontiki bruker flaut mye holywood klisjéer. De var ikke velykkede filmer. Børning har jeg ikke sett enda. Endret 20. august 2018 av Delvis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå