Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Still/Born (2017). Dette var en ganske solid grøsser som handler om en dame som føder to barn hvorav ett er dødfødt og så blir besatt av tanken på at en demon skal ta det andre barnet hennes. Jeg liker grøssere som spiller på usikkerheten rundt hvorvidt de overnaturlige hendelsene kun foregår i hovedpersonens hode eller ikke.

Så The Death of Stalin i kveld. Meh, denne filmen var veldig hit and miss. Konseptet med å lage en komedie rundt Stalins død og parodiere de absurde forholdene som rådet i kretsen rundt ham er veldig godt, dessverre treffer man ikke spikeren helt og mye av humoren blir platt. Jeg hadde langt større forventninger med den fantastiske sammensetningen av skuespillere som denne filmen hadde.

Skrev en kommentar som ble flyttet hit

Synes ikke den var litt morsom engang, men en kamerat av meg lo angivelig så tårene trillet. 

Det var 2-3 i salen som lo ganske godt, men jeg var ikke en av dem. Jeg trakk litt på smilebåndet et par ganger men det holder ikke for en to timer lang svart komedie. Kanskje er det en generasjonskløft her, for jeg la merke til at de som satt mest pris på filmen var godt voksne menn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

When Taekwondo Strikes er jævlig kul. Skal ha at gjensyn med den når jeg kommer hjem fra jobb, som en hyllest til Rhee.

Men et obskurt dødsfall, Kjøleskap? Tuller du? Jhoon Rhee var et av de større navnene innen moderne martial arts, og for folk med et snev av interesse for martial arts er Jhoon Rhee et enormt navn. For all del, det er fullt mulig du og andre her inne ikke vet hvem har er, men det gjør ikke dødsfallet obskurt av den grunn. For det er det virkelig ikke. Mannen er jo en legende.

>Kun kjent for spesielt interesserte

>Ikke et obskurt dødsfall

:rofl:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

https://m.youtube.com/watch?v=0BeRLj1A-BM

Keegt

https://m.youtube.com/watch?v=0BeRLj1A-BM

(bet nesten 5k for denne med restaurering , nå har jeg begge fra denne relanseringa , dette motivet er det verste å finne , har vel lett i en 5 års tid nå)

https://m.youtube.com/watch?v=uff7JePX5gE

(en av de flotteste Dracula-plakatene jeg har sett , dessverre bare halve plakaten men fikk en god deal , en selger ville nok tatt 3k euros for et komplett eks , vanvittig sjelden. Man kan lete i tja 5-10 år for å finne en hel , sukk)

Filmen er for øvrig 60 år i år !

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Felix aka PewDiePie har fått mye bråk for i 2 videoer nevnt at han er drittlei Marvel's (samme med DC Comics) sine superhelter.

Er enig med mye av det han sier, inkl det følger jo strengt tatt en oppskrift som er brukt gang på gang på samme måte som verdens mest kjente Agent 007 gjør det samme.

Men jeg drar for å se disse med et stort smil, for underholdningen....

Lenke til kommentar

Faktisk enig i mye i den videoen over her, må være den første videoen fra han svensken jeg noen sinne har sett fra start til slutt :p  Men det er jo veldig amerikanske tilstander og surr dette her. Har blitt underholdt av flere av disse jeg altså, men så raskt man har sett den lille snutten utover rulleteksten så er det nærmest glemt. 

Lenke til kommentar

Veldig lett å hoppe på the hate-train angående Marvel-filmene. Tror mange skaper urealistiske forventninger og så når de da uunngåelig "skuffer" så kan man kalle de oppskrytt. De har vel aldri prøvd å late som de er noe annet enn superheltfilmer laget for alle aldre. Likevel så er de beste veldig gode og de dårligste er ok. De har klart å skape et sammenhengende univers og da er det ikke rart at filmene føles litt like ut. Det har vært en flott reise gjennom disse ti årene og selv om de har noen problemer (noen av de mer enn andre) så er det bare å ta hatten av for hva de har skapt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Artig med folk som klager på at det kommer så mange superheltfilmer når det bare er snakk om 5-6 i året. Det tilsvarer én annenhver måned og det er ingenting i forhold til de fleste andre sjangre. Sammenlign det med 50-tallet da det kunne komme over 100 westerns i året. Hvis man ikke liker dem er det jo bare å ikke se dem, og det blir for dumt å rakke ned på filmene og tro at man er overlegen fordi man ikke liker dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

PAY_OFF_Poster_INT_A2.jpg?1496894746

Denne godbiten av en film ligger på Netflix nå. En martial arts film fra kambodsja som for det meste hopper fra den ene slosskampen til den andre i 90 minutter, med svært få pustepauser mellom slagene. Men koreografi, regi og klipping er helt fantastisk og gjorde det her til en vilt bra filmopplevelse. Dette er ingen film som vil gi deg svar på universets store spørsmål eller gi livet mening, så en del av folkene som har postet om superheltfilmer litt oppi her kan fint droppe å se denne. Men folk som liker tradisjonelle sørøst-asiatiske martial arts-films som The Raid, Ong Bak, Merantau og The Protector, og som egentlig er mer enn fornøyd med å bli underholdt i 90 minutter og ikke trenger noe mer, kan trygt se den her. Rå film med masse deilig og kreativ koreografi som er til å dø for.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Artig med folk som klager på at det kommer så mange superheltfilmer når det bare er snakk om 5-6 i året. Det tilsvarer én annenhver måned og det er ingenting i forhold til de fleste andre sjangre. Sammenlign det med 50-tallet da det kunne komme over 100 westerns i året. Hvis man ikke liker dem er det jo bare å ikke se dem, og det blir for dumt å rakke ned på filmene og tro at man er overlegen fordi man ikke liker dem.

Det er forskjell på sjanger og subsjanger.

Lenke til kommentar

Så Avengers i går og var ikke spesielt imponert. Historien er ikke spesielt interessant og action-sekvensene blir stort sett slitsomme med et uendelig stort volum av både personer og krefter i et stort og rotete sammensurium. 

Innen sjangeren ville jeg personlig ikke gitt den mer enn terningskast 4. Den første filmen forblir den beste for min del. :) 

Må dog få sett Guardians of the Galaxy volum 2 snart da jeg elsket eneren. Karakterene herfra var noe av det som trakk opp filmen og da spesielt Drax. 

Lenke til kommentar

Noen som har sett Zardoz her? Kul og merkelig film, selv om den er langt fra perfekt. Hadde nok trengt mer tid på å fortelle alt, 100 minutter er lite tid til å sette seeren inn i det ganske spesielle universet. Hjalp å lese gjennom plottet på Wikipedia og se et intervju med mannen bak, John Boorman. Blu-ray-restaureringen er fin, og inkluderer en del ekstramateriale, blant annet et innholdsrikt hefte i boksen med en del informasjon. Science Fiction som man bare lagde før. Bonuspoeng for en ekstra hårete og konstant lettkledd Sean Connery.

Endret av Buddy Dakota
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...