Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har liggende noen hundre DVDer i filmhyllene mine, resten av de 1200+ filmene er Bluray. Vurderer å digitalisere alle mine DVDer til min Plex Media Server. Blir nok ikke aktuelt å digitalisere Bluray ettersom dem krever mye mer lagringsplass. Merker at jeg begynner å få lite plass igjen å legge filmer. Det tar mye plass.

Jeg skulle ønske jeg kunne kjøpt digital film i god kvalitet med mulighet for nedlasting. Når det gjelder musikk så kjøper jeg kun digital ettersom jeg får tak i CDkvalitet tapsfri FLAC, men digitale filmer som man kan kjøpe hos Google, Viaplay, Blockbuster, Plejmo er ikke kvalitetsmessig samme produkt som fysiske Bluray, samt kan ikke nedlastes og må se gjennom der dem er "kjøpt". I tillegg er digital film alt for dyrt å kjøpe, med dårlig kvalitet (alt for høyt komprimert) koster dem like mye som fysisk blyray. Det er kun Blockbuster som tilbyr å laste ned filmen, kun dersom den vil forsvinne fra deres filmkatalog.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Har samme problemet. VHS kan visst være verd en del da, hvis du har de rette.

Huff, jeg har både VHS, CD, DVD, Blu-Ray og haugevis. Ikke gidd i nevn det engang, blir trøtt bare av å høre om å digitialisere det. Enorm plass vil det også ta. 4gb per DVD, og hva 24GB for en Blu-Ray, normal?

10 Blu-Ray så er du allerede på 240GB, skal du ha 4k kvalitet, så du nok ut med enda mer plass. Med mindre du har ett enormt rekkverk med harddisker, eller servere med enorme disker, og backup av alt dette, så vil jeg si Blu-Ray, DVD osv er bedre objekter i en samling.

Kanskje ikke dvd lengre. 4gb.. Ikke så ille.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Har 2 flytteesker fulle av DVDer selv som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med. Antagelig plukke ut noen og gi bort resten. Er vel ingen som betaler for dvd lenger

Jeg hadde min første nedlastede (ikke nedlastet av meg) film på en CD faktisk. American Pie.

Ett av problemene idag er at gamle filmer er utilgjengelige, selvom de burde vært i offentlig eie nå. I tillegg en kronglete modell og regelverk for filmer som hemmer hele industrien. Normene ødelegger egentlig for alle.

Idag burde det være enkelt å kunne dele filmer seg imellom, og ha tilgang til alt, man burde kunne ha samlinger av forskjellige filmer og kunne se disse når man ønsker, og selvsagt eie disse når man kjøper de. Filmer eldre enn 15 år burde være gratis allemannseie.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Jeg har liggende noen hundre DVDer i filmhyllene mine, resten av de 1200+ filmene er Bluray. Vurderer å digitalisere alle mine DVDer til min Plex Media Server. Blir nok ikke aktuelt å digitalisere Bluray ettersom dem krever mye mer lagringsplass. Merker at jeg begynner å få lite plass igjen å legge filmer. Det tar mye plass.

Jeg skulle ønske jeg kunne kjøpt digital film i god kvalitet med mulighet for nedlasting. Når det gjelder musikk så kjøper jeg kun digital ettersom jeg får tak i CDkvalitet tapsfri FLAC, men digitale filmer som man kan kjøpe hos Google, Viaplay, Blockbuster, Plejmo er ikke kvalitetsmessig samme produkt som fysiske Bluray, samt kan ikke nedlastes og må se gjennom der dem er "kjøpt". I tillegg er digital film alt for dyrt å kjøpe, med dårlig kvalitet (alt for høyt komprimert) koster dem like mye som fysisk blyray. Det er kun Blockbuster som tilbyr å laste ned filmen, kun dersom den vil forsvinne fra deres filmkatalog.

Man må være pirat for å få så god kvalitet over internett. Synd at ingen selskaper ser dette markedet.

Lenke til kommentar

Rippe blu ray/dvd filmer/serier gjør jeg ikke, de ligger lett tilgjenglig i et stort skap, sortert etter sjanger. Men mine ca 250 konserter på dvd og blu ray har jeg rippet - de blir sett oftere enn filmer.

Om noen år når 50 TB discer koster en tusing - da skal det rippes, tar vel en evighet  :D

Lenke til kommentar

Piratfilmene starter mye raskere da det ikke er noen varsler om kopiering og sånt før filmen

Det er heller ikke reklame etc.

Men, så "Arrival" på Blu-Ray i går, og filmen ble plutselig mye bedre, enn den jeg lastet ned og jeg laster ned gode/store filer, 30-40 GB Remux, noe som egentlig ikke er en bombe

De fleste filmer er bedre på Blu-ray og kanskje litt placebo effekt

Lenke til kommentar

Piratfilmene starter mye raskere da det ikke er noen varsler om kopiering og sånt før filmen

Det er heller ikke reklame etc.

Ja det er jo et vrient opplegg. Det var vel en stund de erstattet dette med et stort: "Thank You!" Noe som burde være en selvfølge.

For egen del kjøper jeg alt jeg ser - og har bestandig gjort det. Føles bare dumt å legge penger og interesse i bilde og lydutstyr og kjipe på media. Samtidig liker jeg film og liker å støtte det.

Lenke til kommentar

Blade of the Immortal. Jeg vet at dette er basert på en manga som er svært populær, men filmen synes jeg var rotete og langtekkelig, med altfor lange, repetive kampscener der hovedpersonene hugger ned hundrevis av motstandere i 10-15 minutter i strekk. Hovedpersonene er hele tiden så mye sterkere enn de vanlige soldatene at man aldri lurer på hvem som skal vinne, man sitter bare og venter på at de skal bli ferdige.

Lenke til kommentar

Som sist gang, så har jeg ventet til januar med å se ny Star Wars. Tenkte jeg skulle se den nå snart, mens den ennå går på kino.

Men her i Oslo, så er nesten alle forestillinger i 3D. Personlig har jeg ikke så mye imot 3D som jeg skjønner mange andre har her inne, men tenkte allikevel å gå på en forestilling som kjører vanlig 2D. Men, er dette "hovedsakelig en 3D-film"? At den er spesielt bra i 3D?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Bruce Le and shaolin kung fu II , 3.5/6....hvorfor skaut de ikke Le's rollefigur i hodet i den forrige filmen når han ble henretta på ute på isen , henger ikke på greip :p

En unødvendig oppfølger som ikke gir noe ekstra fra eller til.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Som sist gang, så har jeg ventet til januar med å se ny Star Wars. Tenkte jeg skulle se den nå snart, mens den ennå går på kino.

Men her i Oslo, så er nesten alle forestillinger i 3D. Personlig har jeg ikke så mye imot 3D som jeg skjønner mange andre har her inne, men tenkte allikevel å gå på en forestilling som kjører vanlig 2D. Men, er dette "hovedsakelig en 3D-film"? At den er spesielt bra i 3D?

Så den i 2D og ville aldri sett den i 3D (uten at jeg har sett den i 3D vel og merke).

Trodde 3D var på vei ut...? Har inntrykk av at færre og færre filmer blir vist i dette nå om dagen.

Har hatt lyst å se Jumanji (har noen sett den forresten?), men den går nesten kun i 3D og det gidder jeg ikke. Så sant jeg ikke går for 4DX da. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...