Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Wheels on Meals original eng dub 5/6 , har ikke sett denne på 25+ år , skikkelig 80s soundtrack !

 

....og plottet foregår i en europeisk storyby med gangstere , mon tro hvem som har gitt dem ideen til det , he he (hint , hint) :p

 

Animasjonsfilmen Rio , 4/6....syns denne ble litt slitsom å se på , altfor heseblesende tempo imo.

Lenke til kommentar

Wheels on Meals original eng dub 5/6 , har ikke sett denne på 25+ år , skikkelig 80s soundtrack !

 

....og plottet foregår i en europeisk storyby med gangstere , mon tro hvem som har gitt dem ideen til det , he he (hint , hint) :p

 

Animasjonsfilmen Rio , 4/6....syns denne ble litt slitsom å se på , altfor heseblesende tempo imo.

 

Ja! Dette er en av mine favorittfilmer med Jackie Chan. Hun ene som spiller i den var Miss Spain på 70-tallet og den europeiske storbyen er selvfølgelig Barcelona.

Lenke til kommentar

Den er nok et lite stykke unna mine absolutte Jackie Chan-favoritter, men Wheels on Meals er helt fantastisk lell, som det meste regissert av Sammo Hung på 70- og 80-tallet. Han har jo en håndfull perler på 90-tallet også. Men når du samler Jackie Chan, Sammo Hung og Yuen Biao blir resultatet alltid bra. Men nå er jeg jo i overkant stor fan av disse tre folka, og alle tre står ekstremt høyt i kurs her i huset. Sammo Hung er også blant mine favorittregissører. Lett blant topp-5 for min del, og alle tre er er store skuespillerfavoritter.

 

Sammo Hung er også tidenes aller beste martial arts-koreograf. En utrolig kreativ sjel som i løpet av hele 70- og 80-tallet tok martial arts-filmer til et helt nytt nivå nesten hver gang han bidro med koreografi.

 

 

Har over de siste årene sett The Iron Fisted Monk, Warriors Two, Magnificent Butcher, The Prodigal Son, Dragons Forever og Eastern Condors flere ganger i året. Blir aldri lei!

Lenke til kommentar

Den er nok et lite stykke unna mine absolutte Jackie Chan-favoritter, men Wheels on Meals er helt fantastisk lell, som det meste regissert av Sammo Hung på 70- og 80-tallet. Han har jo en håndfull perler på 90-tallet også. Men når du samler Jackie Chan, Sammo Hung og Yuen Biao blir resultatet alltid bra. Men nå er jeg jo i overkant stor fan av disse tre folka, og alle tre står ekstremt høyt i kurs her i huset. Sammo Hung er også blant mine favorittregissører. Lett blant topp-5 for min del, og alle tre er er store skuespillerfavoritter.

 

Sammo Hung er også tidenes aller beste martial arts-koreograf. En utrolig kreativ sjel som i løpet av hele 70- og 80-tallet tok martial arts-filmer til et helt nytt nivå nesten hver gang han bidro med koreografi.

 

 

Har over de siste årene sett The Iron Fisted Monk, Warriors Two, Magnificent Butcher, The Prodigal Son, Dragons Forever og Eastern Condors flere ganger i året. Blir aldri lei!

 

Har du sett God of War (2017)? Jeg så den på en flytur for et par uker siden og likte den godt nok til at jeg kjøpte den på bluray for å få sett den på en skikkelig skjerm.

Lenke til kommentar

Etter praten rundt Steve McQueen filmene ble jeg interessert å se flere. Så nettopp "An Enemy of the People" fra 1978 der han spiller en Norsk doktor. Den er basert på et stykke av Ibsen. Det var en ganske uvanlig Steve McQueen vi fikk se der.
Filmen var mer som et fjernsynsteater, der det aller meste foregår inndørs. Den var bra syns jeg. Vil vurdere den i sjiktet 7/8 av 10.
 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Ingen garanti for at filmer fra attenhundreogsteinøks er like bra i vår tid som når de hadde premiere.

De fleste filminteresserte har sett ekstremt mange filmer, mange over flere tiår - og det har selvsagt vært en utvikling her både på oppbygging av filmer, tempo, dramatikk, spesialeffekter osv.

Det som er mest tragisk i vår tid er mangel på nye filmideer, remakes og oppfølgere står i kø - og det betyr nødvendigvis ikke at ting er så mye bedre.

Får håpe det blir lenge til neste reboot av Spider-Man...

Lenke til kommentar

Jeg synes det er absolutt fortjent i Olsenbanden sitt tilfelle. Ikke bare er det god slapstick, men det er også mye satire der. Det eneste jeg kan utsette på Olsenbanden er at det ble litt for mange filmer til slutt og de siste bar preg av at man hadde gått tom for ideer.

 

Jeg har forøvrig akkurat sett de danske Olsenbanden-filmene og disse er nesten helt like de norske, så man fikk mye gratis når man lagde den norske versjonen. Enkelte scener er tatt fra den danske versjonen i sin helhet. Det er allikevel interessant å se på hva man valgte å endre, og i flere tilfeller er regien langt strammere i den norske versjonen. De danske har ofte noen sekvenser som er dratt ut litt for lenge, kuppene er mer urealistiske og de senere filmene er enda mer formulaiske enn de norske. Skuespillet er i flere tilfeller heller ikke like godt. Jeg savner spesielt Carsten Byhrings mimikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...