Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jupp. Veldig kul film fra en oversett regissør (Ryuhei Kitamura) som har en del kult på samvittigheten. Versus er hans store mesterverk, og det er jo en film fra en helt annen dimensjon. Fissekul film! I tillegg til den har han jo godfilmer som Azumi, Aragami, Godzilla: Final Wars og Sky High på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Ang Alene Hjemme :

 

-tyvene hadde nok sjekket facebook om filmen hadde foregått nå , folk er jo så dumme at dem skriver at dem skal reise bort , ren invitasjon mht innbrudd.

 

-skulle tro han pizzafyren hadde ringt 911 hvis han trodde han ble beskutt :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Beste Olsenbanden imo :

 

-Operasjon Egon aka #1

 

-OB og Dynamitt-Harry (Egon forelsker seg , han skurken minner meg ikke så rent lite om Bonds nemesis Blofeld , til og med hvordan han gradvis blir introdusert i filmen , først ser man bare beina på'n)

 

-OB møter Kongen og Knekten

 

-OB for full musikk (30 år siden Dan Fosse gikk bort , masse småroller i filmene (vakt etc) , deriblandt baronens tjener i denne film , synd Basse ikke dukket opp mer etter denne , bortsett fra den altfor korte cameoen i "OBs siste stikk")

 

-OB på sporet (Biffen dukker opp for første gang)

 

-OB og Data Harry (interessant vri på den gamle Harry pluss Kolstad tilbake som bad guy)

 

-OB mot nye høyder (Henkis bror Lasse)

 

-OB gir seg aldri (OB goes London og Lego , det er jo litt kult)

 

-Men OB er ikke død

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Beste Olsenbanden imo :

 

-Operasjon Egon aka #1

 

-OB og Dynamitt-Harry (Egon forelsker seg , han skurken minner meg ikke så rent lite om Bonds nemesis Blofeld , til og med hvordan han gradvis blir introdusert i filmen , først ser man bare beina på'n)

 

-OB møter Kongen og Knekten

 

-OB for full musikk (30 år siden Dan Fosse gikk bort , masse småroller i filmene (vakt etc) , deriblandt baronens tjener i denne film , synd Basse ikke dukket opp mer etter denne , bortsett fra den altfor korte cameoen i "OBs siste stikk")

 

-OB på sporet (Biffen dukker opp for første gang)

 

-OB og Data Harry (interessant vri på den gamle Harry pluss Kolstad tilbake som bad guy)

 

-OB mot nye høyder (Henkis bror Lasse)

 

-OB gir seg aldri (OB goes London og Lego , det er jo litt kult)

 

-Men OB er ikke død

Olsenbanden filmene er fortsatt morsomme. I det minste noen av dem. Liker at de er så "tegneserieaktige". Noen burde lage en animasjonsfilm av Olsenbanden.

Lenke til kommentar

 

Er "Frihetens regn" den beste filmen dere har sett? Ser den ligger som nummer 1 på IMD listen.

En god film, men ikke blant de beste, etter min mening. Det foregår enkelte ting i filmen som fortelleren ikke kan vite, fordi han ikke er tilstede, noe som fremstår som en logisk brist.

 

Hva mener du med det? Har du oppdaget noe nytt? 

Lenke til kommentar

 

 

Er "Frihetens regn" den beste filmen dere har sett? Ser den ligger som nummer 1 på IMD listen.

 

En god film, men ikke blant de beste, etter min mening. Det foregår enkelte ting i filmen som fortelleren ikke kan vite, fordi han ikke er tilstede, noe som fremstår som en logisk brist.

Hva mener du med det? Har du oppdaget noe nytt?

Har vel ikke oppdaget noe nytt. Synes bare det noen ganger blir litt mismatch mellom "den allvitende fortelleren" (Morgan Freeman), og scener der fortelleren ikke kan vite hva som foregår. Men bevares, det er en god film. Jeg la ikke merke til dette første gang jeg så filmen, så det betyr sikkert ikke så mye. Men for min del trekker det filmen litt ned.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er "Frihetens regn" den beste filmen dere har sett? Ser den ligger som nummer 1 på IMD listen.

En god film, men ikke blant de beste, etter min mening. Det foregår enkelte ting i filmen som fortelleren ikke kan vite, fordi han ikke er tilstede, noe som fremstår som en logisk brist.

Hva mener du med det? Har du oppdaget noe nytt?

Har vel ikke oppdaget noe nytt. Synes bare det noen ganger blir litt mismatch mellom "den allvitende fortelleren" (Morgan Freeman), og scener der fortelleren ikke kan vite hva som foregår. Men bevares, det er en god film. Jeg la ikke merke til dette første gang jeg så filmen, så det betyr sikkert ikke så mye. Men for min del trekker det filmen litt ned.

 

Den er grei, forøvrig en strålende film. Store prestasjoner av skuespillerne. Robbins er fenomenal. 

Lenke til kommentar

Hvis man tåler litt daterte filmer så er Papillon (1973) en bra fengselsfilm, med selveste Steve McQueen.

 

Jeg ser at det har kommet en remake av denne i 2017, som jeg nok skal få sett.

 

Edit: Så har vi også klassikeren Midnight Express (1978), som nesten er verdt å se kun for den glimrende musikken av Giorgio Moroder.

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...