Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

 

George Lucas var et fortellergeni da han laget de tre første filmene på 70 og 80-tallet

Hahaha. Farget av nostalgi eller? Det var kanskje bra på 70 og 80-tallet, men er ikke bra i dag

 

 

Film er ferskvare, men heldigvis kan den første opplevelsen sette seg så godt, at nostalgien vedlikeholder "ferskheten". Så det gjelder å se så mye som mulig mens det foregår. Det samme gjelder spill til en del. IMO :)  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

George Lucas var et fortellergeni da han laget de tre første filmene på 70 og 80-tallet

Hahaha. Farget av nostalgi eller? Det var kanskje bra på 70 og 80-tallet, men er ikke bra i dag

 

 

Film er ferskvare..

 

 

Kommer helt an på hvilken type film det er. F.eks Gudfaren er like bra i dag som for 45 år siden..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En gang i tiden, vil de nok kunne oppgradere dem teknologisk også, slik at de ser ut som nye filmer

teknisk sett.

Blir sikkert ueninighet om verdien av det, men man har hvertfall et valg.

Oppgradering av filmer har både Lucas og Spielberg prøvd seg på - det ble ikke godt mottatt. Fans liker ting originalt, har det vist seg.

 

Men kanskje det er bedre for "nye" seere?

Lenke til kommentar

 

 

Hva anbefales å se på kino i romjula?  :)

 

The Disaster Artist!

 

 

Helt enig! Og så klart anbefales det å se The Room på forhånd. Eller i etterkant. Begge må sees i alle fall.

 

Virker som det blir denne! Jeg så Honest Trailers, den falt i smak! 

 

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Star Wars filmene til Lucas er helt spesielle. Jeg tilhører ikke den generasjonen og så filmene i voksen alder, for ca 5 år siden.

De er et helt hav bedre enn de Star Wars filmene som blir laget nå.

 

Tror de fleste synes Irvin Kershner's Empire strikes back er den beste av Star Wars filmene, inkl. meg selv. Synes også Return of the Jedi + de nye er bedre enn Lucas' sine. 

Lenke til kommentar

 

Star Wars filmene til Lucas er helt spesielle. Jeg tilhører ikke den generasjonen og så filmene i voksen alder, for ca 5 år siden.

De er et helt hav bedre enn de Star Wars filmene som blir laget nå.

 

 

Tror de fleste synes Irvin Kershner's Empire strikes back er den beste av Star Wars filmene, inkl. meg selv. Synes også Return of the Jedi + de nye er bedre enn Lucas' sine.

Med Lucas filmene mener jeg de tre første. Er klar over at Lucas bare regisserte den første, men det var Lucas som skrev manus, produserte og tok initiativet til filmene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Galante eventyr 4/6 , de Sica som spansk adelsmann og Loren som møllerns kone , ita komedie som foregår i 1690.

 

Fredag 13 , del 8 aka Jason tar Manhattan aka Jason på bøljan blå.......4/6

 

I stedet for den vanlige formeln (på sommerleir) så foregår det nå på en båt med kurs mot NYC.

 

PM Richman spiller den strenge lærern , syns han ligner på Bela Lugosi.......

 

Bedre enn del 5 & 7 imo.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...