Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg synes Trolljegeren er (om ikke den beste) hvertfall den mest underholdende norske filmen jeg har sett

Den hadde jeg faktisk også gitt 9 ser jeg. Samme på "Petter fra Ruskøy", og hele 10 på "Farlig Farvann"(1995) Må ha likt den godt da.

Også 9 på "Et Dukkehjem" ( om det kan regnes som film) og på "Dykket". Bevares.

NOKAS var også bra såvidt jeg husker. Må se den en gang til.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Birkebeinerne synes jeg var småkjedelig. Dessuten hadde den for lite fokus på turen over fjellet.

Trolljegeren er forresten den beste "found footage"-filmen jeg har sett. Ikke at det sier så fryktelig mye, men synes det var en genuint bra film. Ville også hatt med Orions Belte på en topp 10-liste over norske filmer.

Lenke til kommentar

Orions Belte hadde jeg også gitt 9 av 10. er det mulig. Tenkte å se en som heter Etter Rubicon, som de sier

er noe lignende. Ikke sikker om jeg har sett den.

"Søndagsengler" var en film jeg likte også. Har gitt den 8.

Skulle til å nevne denne selv! Filmen holder seg veldig godt til å være norsk film fra den perioden, mye takket være at de hyret inn en britisk manusforfatter. Fikk nylig muligheten til å se filmen på kino, med introduksjon av Helge Jordal.

Lenke til kommentar

Birkebeinerne var for kort. Konseptet egner seg veldig godt for en spennende film, men det blir altfor mye som skal skje, for mange karakterer som introduseres (og ikke får tid til å utvikle seg) og en for kompleks situasjon til at man kan presse alt sammen inn i 90 minutter. Hadde dette vært en amerikansk film ville det garantert kommet en extended/director's cut versjon, men siden det er en norsk film så tviler jeg på at det vil skje - dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...