Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Devils treasure 3/6

Golden Harvest thriller (nesten ingen martial arts i denne og helten er heller ikke noe spes mht fightscener) om en dykker og hans familie som blir tvunget til å jobbe med mafiaen , høres spennende ut i utgangspunktet men syns den ble for tam , filmn tar liksom ikke av.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

love_witch.jpg

Gleder meg som en liten unge til denne. Skal være en eneste stor hyllest til 60-talls horror, og den skal vist naile absolutt alt fra den eraen, fra regi og kinematografi til skuespill, stemning, set og kostymer. Høres helt fabelaktig ut. Har trua på en film som kan matche det aller beste av post-80's horrorfilmer og jeg forventer en film som er helt der oppe sammen med The House of the Devil og The Call of Cthulhu.

Endret av """
Lenke til kommentar

love_witch.jpg

Gleder meg som en liten unge til denne. Skal være en eneste stor hyllest til 60-talls horror, og den skal vist naile absolutt alt fra den eraen, fra regi og kinematografi til skuespill, stemning, set og kostymer. Høres helt fabelaktig ut. Har trua på en film som kan matche det aller beste av post-80's horrorfilmer og jeg forventer en film som er helt der oppe sammen med The House of the Devil og The Call of Cthulhu.

Høres fantastisk ut, den må jo bli helt fenomenal! 

Flåklypa Grand Prix kåret til tidenes film Flåklypa Grand Prix er den mest krevende, frodigste, og beste filmen i Norge, sier Per Hadda

Er helt enig der. :green:  :green:  :green:  :green:

http://www.tv2.no/a/9031067

Den topp 10 liste der må være noe av det flaueste jeg har sett. Hvor er f.eks jakten? 

Lenke til kommentar

Bare posteren i seg selv er nok til at jeg vil se den. Fantastisk.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Flåklypa Grand Prix kåret til tidenes film Flåklypa Grand Prix er den mest krevende, frodigste, og beste filmen i Norge, sier Per Hadda

Er helt enig der. :green:  :green:  :green:  :green:

http://www.tv2.no/a/9031067

Den topp 10 liste der må være noe av det flaueste jeg har sett. Hvor er f.eks jakten?

Mener du den danske dramafilmen fra 2012? Den er av åpenbare grunner ikke på en liste over de beste norske filmene.

Lenke til kommentar

Jakten er også tittelen på en norsk film fra 1959. Av mange sett på som tidenes beste norske film. 

"Mange" må vel være en overdrivelse? Enten det, eller så finnes det "mange" med en litt spesiell smak ?

Jeg har sett deler av den, orket ikke se hele da den etter min mening er helt forferdelig, å vil rangere den rett over Aune Sands mesterverk "Dis".

Jeg registrer dog at "ekspertene" mener filmen er fantastisk ; http://www.filmarkivet.no/content/news/article.aspx?id=1590

Endret av adeneo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja det virker unektelig litt mye, må nok se den igjen for å få konstatert det der bedre.
Hvis jeg skal ta en sånn kvikk ca top 10 liste :

• 1.Veiviseren
  • 2. Flåklypa
  • 3. Flukten
  • 4. Tante Pose
  • 5. Alle Tiders Kupp
  • 6. Fritt Vilt 2
  • 7. Olsenbanden
  • 8. Død snø
  • 9. Fjolls til fjells
  • 10. Detour
Lenke til kommentar

Jeg synes Trolljegeren er (om ikke den beste) hvertfall den mest underholdende norske filmen jeg har sett

Jeg er enig i at den er underholdende, men personlig finner jeg filmer av "Blair Witch - typen", der deltakerne selv filmer å det skal se ut som en "dokumentar", totalt meningsløse, for å ikke snakke om slitsomme å se på.

Trolljegeren er dog underholdende på grunn av Otto, de tre andre tullingene kan man jo knapt forstå hva sier.

Legg til at kameraet hopper og spretter i alle retninger så man nesten får hjerneslag av å se på, så er filmen med unntak av Otto og en gjesteopptreden av Narvestad, totalt useelig.

Om ikke annet kan man konkludere med at det finnes særdeles mange dårlige norske filmer, Flåklypa er jo nærmest en fyrlykt i en bolle med hundebæsj.

Jeg holder dog en knapp på Norske Byggeklosser, den er i hvert fall underholdende og mulig å se uten å få hjerneslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...