0laf Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 (endret) Fist of Fury 45 år i dag...... Trivia : ... Yuen Biao og Jackie Chan var med som ukrediterte "statister" (stuntmenn) i Fist of Fury og Enter the Dragon. Sammo Hung hadde en ukreditert liten rolle i Enter the Dragon som "munken", Yuen Biao i The Way of the Dragon og Game of Death 2. Hvilke Kung-Fu filmer anbefaler dere? Vil utforske sjangeren og vet ikke hva jeg bør starte med. Mine favoritter på åtti- nittitallet en gang var Shanghai Express, Prodigal Son, Eastern Condors, Magnificent Butcher, Armour of God, Project A m.fl. Endret 23. mars 2017 av adeneo Lenke til kommentar
""" Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 (endret) Den trioen der, ass. For en gjeng! Alle tre er selvfølgelig helt guddommelige, men Sammo Hung trekker det lengste strået for min del. For en CV han har, både som skuespiller, martial artist, koreograf og ikke minst som regissør. Bare i løpet av sine første 10 år som regissør (77-87) hadde han intet mindre enn fire perfekte filmer, fem nær-perfekte og to fantastiske filmer på samvittigheten som regissør, i tillegg som andre gode filmer som Winners and Sinners og My Lucky Stars. The Iron-Fisted Monk Enter the Fat Dragon Warriors Two Knockabout The Victim Encounters of the Spooky Kind The Prodigal Son Wheels on Meals Heart of Dragon Millionaires Express Eastern Condors Reint gull! https://www.youtube.com/watch?v=Ix_4rdF5zBY Fra 2:50-3:10. Nydelig! Endret 23. mars 2017 av """ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 36th chamber of Shaolin er ganske bra imo...... Hapkido (har faktisk truffet Whang Ing Sik i London) When taekwnodo strikes Broken Oath Lenke til kommentar
""" Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 "Ganske bra", faktisk. 36th Chamber of Shaolin er utvilsomt en av de aller beste kung fu-filmene som er laget. Topp 5. Med andre ord langt over "ganske bra". Oppfølgerne Return to the 36th Chamber og Disciples of the 36th Chamber er også veldig gode filmer, men et godt stykke unna 36th Chamber of Shaolin. Regissør Lau Kar-leung og skuespiller Gordon Liu erblant de beste i gamet, og begge har et gedigent lass av fantastiske filmer i filmografiene sine. Jeg tror jeg har sett denne introen 1000+ ganger. Sykt kult med disse introene til kung fu-filmer fra 70- og 80-tallet. Brutalt fett! Lenke til kommentar
""" Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Hadde et gjennsyn med Samurai Assassin i dag. Fantastisk film på absolutt alle måter. Hele filmen beveger seg i tempoet til en snegle og den er tyngre enn en elefant, men Kihachi Okamoto gjør som vanlig alt rett og treffer blink med alt han gjør. Regien en knallbra, kinematografien fantastisk, settene helt nydelige og skuespill er briljant. Mørk, slem og voldelig jidaigeki (cruel jidaigeki som vi kuktryner kaller det), og et must for enhvar fan av jidaigeki og spesielt chanbara. Kanskje ikke helt der oppe med Kihachi Okamotos egne mesterverk Kill! og Sword of Doom, men denne perlen av en film er ikke langt unna. Og DEN scenen (du vet hvilken jeg snakker om, om du har sett filmen) er alene så absurd bra at du burde se denne filmen. Fremdeles like sjokkerende som første gang jeg så filmen for en halv evighet siden. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Fantastic Beasts and where to find them Synes filmen var skuffende, men samtidig en grei film Vet fortsatt ikke hvor en finner disse dyrene, unntatt i kofferten Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Ganske enig der. Helt grei fantasi-underholdning, men blir nok fort glemt. Kommer sikkert til å se de fire (!) neste uansett om de kommer så langt. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Jeg digget Fantastic Beasts! Utrolig morsom, kreativ og underholdene film. Akkurat det man trengte etter flere år med Harry Potter-abstinenser. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Resident Evil: The Final ChapterDet er en Resident Evil film, trenger egentlig ikke si mer Trodde dog at det var siste film, men siden Alice overlever og det kan ta flere år til T-viruset er borte.. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 (endret) Fist of Fury 45 år i dag...... Trivia : ... Yuen Biao og Jackie Chan var med som ukrediterte "statister" (stuntmenn) i Fist of Fury og Enter the Dragon. Sammo Hung hadde en ukreditert liten rolle i Enter the Dragon som "munken", Yuen Biao i The Way of the Dragon og Game of Death 2. Hvilke Kung-Fu filmer anbefaler dere? Vil utforske sjangeren og vet ikke hva jeg bør starte med. Mine favoritter på åtti- nittitallet en gang var Shanghai Express, Prodigal Son, Eastern Condors, Magnificent Butcher, Armour of God, Project A m.fl. Filmen Game of Death var den siste filmen Bruce Lee medvirket i før han døde. Endret 26. mars 2017 av Jokingnutria Lenke til kommentar
0laf Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 (endret) Filmen Game of Death var den siste filmen Bruce Lee medvirket i før han døde. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor du skriver dette som et svar til et innlegg hvor jeg lister opp filmer "de tre dragene" har deltatt i, de lever vel i beste velgående alle tre? Forøvrig var Enter the Dragon den siste filmen Bruce Lee ferdigstilte før han døde, og også kjent som den siste av de fire store (The Big Boss, Fist of Fury, Way of the Dragon, Enter the Dragon). Enter the Dragon er også den siste filmen Lee er kreditert for på IMDB, de senere filmene består for det meste av arkivmateriale og diverse stand-ins. Game of Death ble forøvrig påbegynt i 1972, men Lee fikk midtveis i innspillingen et tilbud om å være med i Enter the Dragon, den første Kung-Fu filmen produsert av et større Hollywood selskap (Warner Bros). Lee valgte derfor å legge Game of Death på hyllen til senere, og heller medvirke i Enter the Dragon. Enter the Dragon ble sluppet i Hong Kong seks dager etter Bruce Lees død. Game of Death ble senere ferdigstilt med stand-ins for de resterende scenene, og sluppet i 1978, fem år etter Lees død. Game of Death 2 er i stor grad et sammensurium av tidligere innspilte scener og noe nytt med stand-ins. Begge "Game of Death" filmene består for det meste av arkivmateriale. Bruce Lee var også med i flere kantonesiske filmer før de fire store, samt diverse TV-serier, kanskje mest kjent er "Kato" fra Batman og The Green Hornet seriene. Endret 27. mars 2017 av adeneo Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 Det er kanskje forklaringen på at siste halvdel av Game of Death bare er en lang rekke kampsekvenser? Jeg kan også anbefale Bruce Lee-parodien A Fistful of Yen, som er inkludert på flere av DVDene med Bruce Lee sine filmer. Godt mulig den også ligger på Youtube. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 Filmen Game of Death var den siste filmen Bruce Lee medvirket i før han døde. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor du skriver dette som et svar til et innlegg hvor jeg lister opp filmer "de tre dragene" har deltatt i, de lever vel i beste velgående alle tre? Forøvrig var Enter the Dragon den siste filmen Bruce Lee ferdigstilte før han døde, og også kjent som den siste av de fire store (The Big Boss, Fist of Fury, Way of the Dragon, Enter the Dragon). Enter the Dragon er også den siste filmen Lee er kreditert for på IMDB, de senere filmene består for det meste av arkivmateriale og diverse stand-ins. Game of Death ble forøvrig påbegynt i 1972, men Lee fikk midtveis i innspillingen et tilbud om å være med i Enter the Dragon, den første Kung-Fu filmen produsert av et større Hollywood selskap (Warner Bros). Lee valgte derfor å legge Game of Death på hyllen til senere, og heller medvirke i Enter the Dragon. Enter the Dragon ble sluppet i Hong Kong seks dager etter Bruce Lees død. Game of Death ble senere ferdigstilt med stand-ins for de resterende scenene, og sluppet i 1978, fem år etter Lees død. Game of Death 2 er i stor grad et sammensurium av tidligere innspilte scener og noe nytt med stand-ins. Begge "Game of Death" filmene består for det meste av arkivmateriale. Bruce Lee var også med i flere kantonesiske filmer før de fire store, samt diverse TV-serier, kanskje mest kjent er "Kato" fra Batman og The Green Hornet seriene. Jeg leste det på en dvd film. litt fra wikipedia ang Game_of_Death du. Bruce Lee spiller bare deler av filmen da han uventet døde midt under innspillingen. Enkelte ganger har produsenten montert ansiktet til Lee på en annen skuespillers kropp https://no.wikipedia.org/wiki/Game_of_Death Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 First Official Look at Alicia Vikander's Lara Croft in Tomb Raider Movie Tør ikke ha for store forventninger til en film basert på spill, men utseendemessig har de ihvertfall truffet godt. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 Har laget flere Tomb Raider filmer. Liker de. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 Hell to the yes. Blir nok å sees uansett pga Alicia Vikander. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 First Official Look at Alicia Vikander's Lara Croft in Tomb Raider Movie Tør ikke ha for store forventninger til en film basert på spill, men utseendemessig har de ihvertfall truffet godt. Så du fIlmen doom, txt fra fiilmen we are in game. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Talisa Soto 50 år....holder seg bra. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 50? 'hadde jeg aldri gjettet. Lenke til kommentar
""" Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 (endret) Kjekt at vi får både Ip Man 4 og en Ip Man spinoff basert rundt karakteren Cheung Tin-Chi, spilt av Max Zhang Jin. Gleder meg som en unge til begge. Endret 28. mars 2017 av """ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå