MR SPEED Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Flere har hintet frempå at det var på tide at den originale filmprat-tråden var moden for pensjonering og det var på tide med en v2.0. De samme reglene gjelder her som i den foregående tråden. Filmprat er en oppsamlingstråd for alle de små spørsmålene/utbruddene som ikke hvor de ikke er hensiktsmessig å opprette en dedikert tråd. Det kan være alt fra småopplysninger du ønsker å dele med resten av forumbrukerne til anbefalinger av filmer du nettopp har sett/bestilt. Det er dog enkelte ting som bør bli tatt utenfor filmprat, og det er følgende: Spam/annet tull: Kommentarer som enten er offtopic eller lite verdifulle for resten av forumet. Selv om dette er en tråd som omhandler løst prat så er det viktig å huske at vi oppholder oss i en "seriøs" del av forumet. Spørsmål om nettbutikker/Kjøp av film på nettet: Dette tas i Guide for kjøp av DVD filmer på nett Spørsmål om filmer du ikke vet tittelen på: Dette tas i Film ID, lurer du på hva filmen heter? Spør her! I tillegg anbefaler jeg alle nye brukere å lese stickyen/annonseringen Oversikt over viktige tråder i Film-kategorien. Ved at alle leser den slipper vi mange unødvendige tråder som omhandler de samme tingene. Førsteposten vil bli oppdatert løpende dersom dere synes noe ekstra bør bli lagt til. I mellomtiden sier jeg bare: Kjør debatt! Har du en ny link på Film ID, lurer du på hva filmen heter? Spør her! den linken er død. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Her er Lure på film trå den: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1250122 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Her er Lure på film trå den: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1250122 Takk. Lenke til kommentar
""" Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Nå lo jeg høyt. Fett å sitere en 11 år gammel post. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Fikk sett Free Fire på forhånd i går før premieren i helga. En ganske grei film fra regissøren av High-Rise. Filmen er som om Shane Black skulle regissert Reservoir Dogs med mer skyting og et par karakterer så idiotiske og egoistiske med på slengen. Filmen minner meg også på hvor underholdende Sharlto Copley kan være. Elsket å se beefinga mellom karakterene til Tom Reily (fra Control) og Jack Reynor (fra Sing Street). Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Så også denne i går på forhåndsvisning. En fornøyelig og lettbeint action, perfekt til en sliten mandag. Lenke til kommentar
""" Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Ben Wheatley er jo en Gud, så Free Fire er en film jeg både gleder meg og har latterlig høye forventninger til. Han kommer nok aldri til å toppe mesterverkene Kill List og A Field in England, men det trenger han heller ikke å gjøre. Så lenge han greier å lage filmer som er halvparten så gode som disse så er jeg storfornøyd, jeg. Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Den ser kul ut! Stor bonus at sharlto copley er med, mannen er hysterisk morsom. Anbefaler å se hardcore henry med copley, den er helt fantastisk underholdende! Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Den ser kul ut! Stor bonus at sharlto copley er med, mannen er hysterisk morsom. Anbefaler å se hardcore henry med copley, den er helt fantastisk underholdende! Har enda ikke satt av tiden til å se Hardcore Henry men den har jeg gledet meg til en stund, må vel slå den på snart. Godt å høre i alle fall. Digger Copley. Fantastisk skuespiller. Rollene i District 9, Elysium og (faktisk) Chappie er mine favoritter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) https://www.youtube.com/watch?v=cEh79ZMGIjo&list=PLhILsHS_uOWaiKrErdYcQBSiDB6PA7jAw&index=1 Fist of Fury 45 år i dag...... Trivia : -ble en større suksess en Big Boss som hadde blitt lansert okt '71. -Lee dubber noe av russern Petrovs dialog : "Three more cups !" og "Let me take care of him" -"daglig leder" for Jing Wu skolen ble spilt av Feng Tien som gikk bort i fjor -til tross for puter så fikk Petrov (spilt av Robert Baker) noen blåmerker av Lee -Suzuki (spilt av Riki Hashimoto) spilte baseball i sine yngre år -parken i filmen er egentlig i Macau , ikke Shanghai -Max Lee spilte den rappkjefta japanern som blir tvingt til å spise "sick man of Asia" papiret , han hadde bakgrunn fra sirkus -Britisk premiere var samme dag Lee døde , 20.7.73 & tysk premiere bare snaue 4 uker før Lee gikk bort Endret 22. mars 2017 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Da https://www.youtube.com/watch?v=cEh79ZMGIjo&list=PLhILsHS_uOWaiKrErdYcQBSiDB6PA7jAw&index=1 Fist of Fury 45 år i dag...... Trivia : -ble en større suksess en Big Boss som hadde blitt lansert okt '71. -Lee dubber noe av russern Petrovs dialog : "Three more cups !" og "Let me take care of him" -"daglig leder" for Jing Wu skolen ble spilt av Feng Tien som gikk bort i fjor -til tross for puter så fikk Petrov (spilt av Robert Baker) noen blåmerker av Lee -Suzuki (spilt av Riki Hashimoto) spilte baseball i sine yngre år -parken i filmen er egentlig i Macau , ikke Shanghai -Max Lee spilte den rappkjefta japanern som blir tvingt til å spise "sick man of Asia" papiret , han hadde bakgrunn fra sirkus -Britisk premiere var samme dag Lee døde , 20.7.73 & tysk premiere bare snaue 4 uker før Lee gikk bort Da jeg så du skriver Bruce Lee tenkte jeg Enter the Dragon Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Han lagde bare 4 filmer : Big Boss 1971 Fist of Fury 1972 Way of Dragon 1972 (også regi.......co-starring Chuck Norris) Enter Dragon 1973 (eneste Hwood film) (Game of Death ble fullført etter hans død men har ingenting med Lee's opprinnelige konsept så den teller ikke som "ekte" BL film imo) Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Var det ikke oppfølgeren til Game of Death som ble laget etter han døde? Der dør jo BL i filmen og så er det nevøen (?) som er hovedpersonen i resten. Egentlig en veldig merkelig film som er klippet sammen av mye rart. Lenke til kommentar
""" Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Har ikke så mye å legge til annet enn at Bruce Lee var en Gud. Og Bruceploitation er noe alle burde få øynene opp for. Hele greia med Bruceploitation er så sleazy, absurd og hårreisende at jeg ikke greier annet enn å elske det. Helt topp! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Hvilke Kung-Fu filmer anbefaler dere? Vil utforske sjangeren og vet ikke hva jeg bør starte med. Lenke til kommentar
""" Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 (endret) Hvilke Kung-Fu filmer anbefaler dere? Vil utforske sjangeren og vet ikke hva jeg bør starte med. Jeg kunne ha sitter her i en halv evighet og laget lister med briljante martial arts-filmer, jeg jeg gjør det enkelt og greit: Tradisjonelle martial arts-filmer som gir et godt innblikk i sjangeren: Enter the Dragon The Prodigal Son Once Upon a Time In China II Drunken Master II The 36th Chamber of Shaolin Five Deadly Venoms Jeg vil selvfølgelig anbefaler deg og starte med den første Once Upon a Time In China (og oppfølgerne) og Drunken Master, men begge disse er bedre IMO. Hvis du føler deg lysten på noe mer eventyraktig så kan jo wuxia være noe å sjekke ut. Her snakker vi sverd, folk som flyr og alt mulig. Come Drink With Me Hero One-Armed Swordsman Last Hurrah for Chivalry Swordsman II Crouching Tiger, Hidden Dragon Igjen, jeg anbefaler selvfølgelig å se den første Swordman-filmen først, men denne er bedre. Og hvis du vil ha martial arts-filmer fra andre land enn Kina: The Street Fighter Ong-Bak: Muay Thai Warrior The Raid The Protector Bloodsport Black Belt Jones Endret 23. mars 2017 av """ 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Med tanke på at alt skal gjøres så moderene så var det noeen tankert runtd film og tv som slo meg : hvor er det beste å se film ? på et stort lærret ? hjemme i stuen på tv via dekoder eller DVD/BD - avspiller ? på pcen, mobilen eller nettbrettet ( som enkelt distrubitører tydeligvis ønsker ) ? ( her er det også snakk om opptak som man ikke selv får full kontroll over ) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Hvertfall hjemme, fordi der kan du pause når du vil. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Jeg elsker kino og det hadde vært den desidert beste plassen hadde det ikke vært for alle de andre i salen. Høylytt tygging av godteri, slurping av brus, prating, sjekking av mobil, folk som lukter, folk som rister opp og ned med foten så hele raden rister, høye folk som blokkerer bildet (avhengig av sal) bare for å nevne litt. Ingenting slår en god kinoopplevelse når det kommer til film, men av grunner nevnt ovenfor så blir det ofte middelmådig. Et godt hjemmekino oppsett (lignende det beste fra av-forum) er perfekt, selv om man må vente til filmene er ute på Bluray da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå