Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Netflix har bestemt seg for å slå på teksting automatisk på både pc og Bluray. Hvordan får jeg fjerna dette.

Netflix tekstinga er bare litt bedre enn når Facebook prøver å oversette arabisk. Det er masete og ødelegger livskvaliteten min å måtte manuelt slå av tekstinga.

Lenke til kommentar

Har sett Harry Potter-filmene flere ganger og husker ikke at John Hurt var med der.

Han spiller Mr Olivander, han som selger tryllestaver til alle trollmenn. Ikke den største rollen, er vel bare med i 2 av filmene tror jeg.
Og det er jo nettopp dette som gjør det merkelig å kalle han "Harry Potter stjernen".

Å vise til at det er han som er skuespilleren bak "den" scenen i Alien er da mye mer treffende. Så har vi jo også rollen som autoritær leder i V for Vendetta som burde være kjent for folk flest.

Begge disse rollene er utvilsomt større enn rollen i Harry Potter, selv om man tar hensyn til den "gemene hop".

Edit: Personlig holder jeg prestasjonen hans som John Merrick i Lynchs "Elefantmannen" skyhøyt. Fantastisk skuespiller og person.

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri forbundet han med noen bestemt rolle, men heller sett på han som en altmuligmann som dukker opp i mye forskjellig. Hadde holdt veldig lenge å skrive "John Hurt er død", så kunne de heller hatt et avsnitt med hans mest kjente roller for de som absolutt ikke vet hvem han er. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Har sett Harry Potter-filmene flere ganger og husker ikke at John Hurt var med der.

Trodde først det var John Heard som var død (faren i Alene Hjemme 1 & 2) :p

Har verken sett Potter eller Vendetta , ser lite moderne filmer i grunn. 

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Måtte inn og google, for navnet er veldig kjent i hodet mitt, men hadde ikke noe ansikt å knytte til navnet. Hjalp ikke.... Tror knapt eg har sett fyren før. 

Var "Kane" i Alien. Han som fikk vesenet fra egget på ansiktet, og så baby-alienen som kom ut av magen.

Ikke særlig kjent utenom det nei.

Lenke til kommentar

Mannen spilte hovedrollen i mesterverket The Elephant Man. Selvfølgelig er han kjent utenom Alien, Delvis. Fantastisk skuespiller med et gedigent lass av gode roller på samvittigheten.

Jeg vil dra frem The Black Cauldron hvor han var helt fantastisk som stemmen til The Horned King. Mannen hadde en magisk stemme og en herlig innlevelse. Forresten en undervurdert film.

Lenke til kommentar

Alien vell?

Utvilsomt.

(Har ikke sett en eneste Harry Potter film..)

Da synes jeg du skal se de Harry potter er 1-6 filmer å se anbefaler deg å se di, :D  er bra filmer selv om di er gamle ja, en annen film som er fra 1977 ja den er en gammel film fikk 7 oskar da tidens beste science fiction film er Star Wars new hope. :green: Selv om filmene er gamle er di ikke dårlige filmer er mange bra filmer å se på. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...