Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du og Jotun misforstår bruken av "med" i en sånn formulering. Man sier også feks at man var "på konsert med *artisten. Altså en konsert som var-med denne artisten. Sånn kan man vel også si førpremiere med en regissør. Altså den som står for( "med" men ikke som "sammen med" ) det som vises.

Ser ikke hva som blir feil med det, er helt vanlig å si det slik.

 

Kan også si "ved". Men "Ved" og "med" kan jo fint ha samme betydning i en sånn setning.

Ditto.

Lenke til kommentar

Og sånn såg det ut på anmeldelsen også.

Nei.

 

Det var en meget bra film uten noe å utsette på det. Selv om du synes sjangeren er skummel eller ikke sett filmen, betyr ikke det at det er en dårlig film eller ikke fortjener kudos.

 

Kanskje begynne med å ha i slutten av hvert innlegg "Det jeg skriver har ingen direkte sammenheng med regissøren bak filmen". Det er jo det lettest, eller?

 

 

Hva tenker folk om Assassin Creed-filmen? Noen sett den og som har spilt spillene?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Droppet NYSM2 etter å ha sett den første. Det prøver å gjøre det for "uforutsigbart" at når de avslører hva som skjer så tror man ikke på det engang. I mange andre filmer som gjør noe slikt (heist-filmer feks) så tenker man ofte "ååh ja. Det gir mening" eller "wow slik de gjorde det" men ikke i Now You See Me. Der tenker jeg heller at de har skrevet seg inn i ett hjørne og ikke har god nok forklaring.

Lenke til kommentar

Om Viggo Mortensen ikke får Oscar-nominasjon for Captain Fantastic i dag, så er det noe rart. Tviler på at filmen får noe særlig mer, og det er på en måte noe jeg overlever med pent. 

 

Så alle Mortensen og David Cronenberg-filmene i helga. Hadde bare sett Eastern Promises fra før av den, A History of Violence og A Dangerous Method. Likte dem alle godt, mer eller mindre. Fremdeles Eartn Promises som favoritten, men var ikke helt forbedret på å like Dangerous Method så godt som jeg gjorde, hvor Mortensen og Michael Fassbender hadde noen solide scener mot hverandre.
 

Ang. La La Land så vil jeg si den er svakere enn Whiplash helt klart, men fremdeles en god film synes jeg (men ikke en Oscar-vinner i min bok for beste film, men kanskje for regi). 

FYI: Jeg ville heller valgt La La Land over The Artist som Oscar-vinner, hvis det i teorien hadde vært et valg.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Det var skrevet i pausen mellom de to gruppene av nominasjoner i stad, og har Ikke  fått sett Elle enda. Men bra å se Toni Erdmann bli nominert.

 

Skuffende at Amy Adams ikke fikk nominasjon. Mye mye mer fortjent enn Meryl Streep denne gangen. Adams var hjerte av Arrival, og det er ganske undervurdert når hun ikke får en nominasjon. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

First of the year?

Francine York døde rett over nyttår.......

 

 

Mary Tyler Moore RIP....hun er nok mer kjent for å ha sin egen komiserie enn for gjesterollen i en Elvis-film.......

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...