Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

 

Hmmm...jeg er visst i fåtall som vanlig.

 

Synes episode 1, 2 og 3 var knall. :)

 

Star Wars altså.

Du bør lesa denne:

http://falckforlag.no/boker/a-disturbence-in-the-force-imperiet-slar-sprekker/

 

 

Kunne vært interessant, men neppe av første prioritet. Takk for tipset, dog. :) 

 

Det har blitt en god stund siden jeg sist så episode 1, 2 og 3, og jeg har lenge ment å se de opp igjen, så skal få sett de i løpet av jula.

 

Dere så mener at disse var så dårlige, mener dere virkelig at The Force Awakens var så bra? 

 

Som fan hadde jeg virkelig lyst å like den, men jeg vet ikke. Synes det var mye som manglet. Mye som var lite troverdig. 

Lenke til kommentar

 

 

Hmmm...jeg er visst i fåtall som vanlig.

 

Synes episode 1, 2 og 3 var knall. :)

 

Star Wars altså.

Du bør lesa denne:

http://falckforlag.no/boker/a-disturbence-in-the-force-imperiet-slar-sprekker/

 

 

Kunne vært interessant, men neppe av første prioritet. Takk for tipset, dog. :)

 

Det har blitt en god stund siden jeg sist så episode 1, 2 og 3, og jeg har lenge ment å se de opp igjen, så skal få sett de i løpet av jula.

 

Dere så mener at disse var så dårlige, mener dere virkelig at The Force Awakens var så bra? 

 

Som fan hadde jeg virkelig lyst å like den, men jeg vet ikke. Synes det var mye som manglet. Mye som var lite troverdig. 

 

 

Lat oss ta ei oppsummering:

 

Star Wars og The Empire Strikes Back: Blant dei beste filmane som er laga.

Return of the Jedi: Visse ting er glimrande, diverre ein del som trekk ned.

The Phantom Menace: Elendig.

Attack of the Clones: Nesten like dårleg.

Revenge of the Sith: Enkelte ting er bra, men det meste er dårleg.

The Force Awakens: Eit stykke unna Star Wars og The Empire Strikes Back, men om lag på nivå med Return of the Jedi. Mykje betre enn "prequels".

Rogue One: Ikkje heilt nede på prequel-nivå, men mykje svakare enn The Force Awakens.

Lenke til kommentar

Rogue One

 

Lyd i verdensrommet. 1/10

 

 

 

Nei, da. Ganske underholdende film. 160 minutter fløy forbi. Men angrer på at jeg ikke ventet litt, slik at jeg kunne se den på IMAX. Jeg måtte se den i går, eller så var neste sjangse over nyttår, så da ble det vanlig digital-kino. Den er nok ikke bra nok til å se to ganger.

Lenke til kommentar

Lat oss ta ei oppsummering:

 

Star Wars og The Empire Strikes Back: Blant dei beste filmane som er laga.

Return of the Jedi: Visse ting er glimrande, diverre ein del som trekk ned.

The Phantom Menace: Elendig.

Attack of the Clones: Nesten like dårleg.

Revenge of the Sith: Enkelte ting er bra, men det meste er dårleg.

The Force Awakens: Eit stykke unna Star Wars og The Empire Strikes Back, men om lag på nivå med Return of the Jedi. Mykje betre enn "prequels".

Rogue One: Ikkje heilt nede på prequel-nivå, men mykje svakare enn The Force Awakens.

At du ser så grasale forskjeller er beyond meg.

 

Syns alle de 3 mellomfilmene er helt på høyden, på sine måter. Stilige.

Eneste den der Ja ja bink figuren var litt teit da, men ikke såpass at det ble plagsomt. 

Lenke til kommentar

 

Trenger hjelp til å finne tittel på en film. Jeg mener at handlinga var slik: Det var en mann, som var tidligere forbryter og hadde blitt satt i fengsel? Han begynte å jobbe for en statelig kontrollinstans/politiet, for å prøve å bryte seg ut av fengselet. Han var en proff til å bryte seg ut av fengsler, og han brøt seg dermed ut av de fleste fengslene han "ble satt i" etter noen uker/mnd. Det var derimot et fengsel som han kom i som han ikke greide å komme seg ut av på lang tid, men jeg mener at han greide det til slutt. Hva heter denne filmen? Jeg så glimt av den for noen år siden, husker lite av den, men mener å huske at den var bra. Hadde vært morsomt å finne tittelen på den, slik at jeg evnt. kunne se den igjen :)

 

Escape Plan (2013) ?

 

Riktig, det var det! Tusen takk! :) 

Lenke til kommentar

 

Lat oss ta ei oppsummering:

 

Star Wars og The Empire Strikes Back: Blant dei beste filmane som er laga.

Return of the Jedi: Visse ting er glimrande, diverre ein del som trekk ned.

The Phantom Menace: Elendig.

Attack of the Clones: Nesten like dårleg.

Revenge of the Sith: Enkelte ting er bra, men det meste er dårleg.

The Force Awakens: Eit stykke unna Star Wars og The Empire Strikes Back, men om lag på nivå med Return of the Jedi. Mykje betre enn "prequels".

Rogue One: Ikkje heilt nede på prequel-nivå, men mykje svakare enn The Force Awakens.

At du ser så grasale forskjeller er beyond meg.

 

Syns alle de 3 mellomfilmene er helt på høyden, på sine måter. Stilige.

Eneste den der Ja ja bink figuren var litt teit da, men ikke såpass at det ble plagsomt.

Det er så mykje anna som er elendig med dei filmane enn Jar Jar. Vert oppsummert i boka eg nemnde, gidd ikkje skriva ein roman om det her.

 

George Lucas kunne gjort noko fantastisk med Jar-Jar, men feiga ut:

https://m.youtube.com/watch?v=8yy3q9f84EA

Lenke til kommentar

Jeg skjønner heller ikke at folk ser så jævlig store forskjelliger på kvaliteten i Star Wars-filmene. Når noen gir Empire 10/10 og The Phantom Menace 1/10 lurer jeg på om man kanskje har en aldri så liten hjerneskade. Jeg klarer heller ikke å se at Empire skal være så forferdelig mye bedre enn de andre to av de gamle. Selv synes jeg alle tre er ganske så jevngode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Boka? Til pises med bøker og kritiker omtaler. Liker filmene og gir blanke i sånt :yes:

 

Godt sagt.

 

Knut Lavngard vil unngå å skrive en roman i tråden noe som heller ikke burde være nødvendig. 

Lenke til kommentar

Jeg skjønner heller ikke at folk ser så jævlig store forskjelliger på kvaliteten i Star Wars-filmene. Når noen gir Empire 10/10 og The Phantom Menace 1/10 lurer jeg på om man kanskje har en aldri så liten hjerneskade. Jeg klarer heller ikke å se at Empire skal være så forferdelig mye bedre enn de andre to av de gamle. Selv synes jeg alle tre er ganske så jevngode.

 

Dette hev det som nemnd blitt skrive ein liten roman om, men som nemnd skal eg ikkje gjenta alt som står der.

 

Kan i fyrste omgang henvisa til RedLetterMedia sin anmeldelse. Sekvensen der dei ber folk om å skildra karakteren Han Solo, noko få hev noko problem med, og deretter skildra karakteren Qui-Gon Jinn fortel det meste. "He is... he is.. uuh..ehh.." The Phanton Menace hev ingen hovudperson. Ingen karakterar som fungerer. Ikkje nokon historie (som fungerer).

https://www.youtube.com/watch?v=FxKtZmQgxrI

 

The Empire Strikes Back er på ein måte ein mørk film, som samstundes hev rikeleg med humor som fungerer perfekt. Harrison Ford er fantastisk i denne filmen.

Endret av Knut Lavngard
Lenke til kommentar

 

Sekvensen der dei ber folk om å skildra karakteren Han Solo, noko få hev noko problem med, og deretter skildra karakteren Qui-Gon Jinn fortel det meste. "He is... he is.. uuh..ehh.." The Phanton Menace hev ingen hovudperson. Ingen karakterar som fungerer. Ikkje nokon historie (som fungerer).

 

Det er en riktig nok observasjon det, men det trenger ikke gjøre en film mindre interessant.

Vil nesten si motsatt. Det er mer interessant å se de tre på nytt, fordi de er vanskeligere å huske

er mer innholdsrike(ikke minst visuelt) og er minst like underholdende.

 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

 

 

Sekvensen der dei ber folk om å skildra karakteren Han Solo, noko få hev noko problem med, og deretter skildra karakteren Qui-Gon Jinn fortel det meste. "He is... he is.. uuh..ehh.." The Phanton Menace hev ingen hovudperson. Ingen karakterar som fungerer. Ikkje nokon historie (som fungerer).

 

Det er en riktig nok observasjon det, men det trenger ikke gjøre en film mindre interessant.

Vil nesten si motsatt. Det er mer interessant å se de tre på nytt, fordi de er vanskeligere å huske

er mer innholdsrike(ikke minst visuelt) og er minst like underholdende.

 

 

 

Før den nye filmen kom i fjor såg eg alle filmane på nytt. Tenkte jo, "den kan ikkje vera så dårleg som eg hugsar den". Men jo. Er som kvar gong Julefergå vert satt opp som julekalender på TV2. "Den var vel ikkje SÅ dårleg?" Jo, det var den.

 

Interessant å sjå ein film med elendig historie og elendig skodespel, fordi nokre visuelle effektar kanskje er bra? Kanskje for nokon, men ikkje for meg.

Endret av Knut Lavngard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...