PgUp Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Og i dagens episode av "kulturelitist anmelder folkelig film"... Den minner meg egentlig mye om den ovenfra-og-ned-holdningen man finner i de gamle anmeldelsene av Olsenbanden-filmene. En film må vurderes utfra hvorvidt den er interessant eller underholdende å se på. En film har ikke noe ansvar for å forfekte kjønns- eller integreringsagendaer. De må gjerne gjøre det, men det er ikke et objektiv kriterium for kvalitet og å ha sterke kvinneroller og mørkhudede karakterer gjør ikke i seg selv en film bedre, eller dårligere. Her virker det som om anmelderen har blitt så oppslukt i egne kjepphester at han helt glemte å vurdere om det er en god film eller ikke. Enig. Men det finnes såklart grenser. En film som er åpenbart rasistisk uten å være satire. Men de filmene blir som regel aldri lagd. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Børning skildrer vel også et type miljø der et slikt kvinnesyn er normalt. Hvis filmskaperen/manusforfatterne plutselig skulle portrettere disse personene med stikk motsatte verdier ville det vært merkelig, og malplassert i denne type sjangerfilm. 4 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Hvilken bør man se først av "Flags of our Fathers" eller "Letters from Iwo Jima"? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Jeg så Flags først.. Tror ikke det har så mye å si. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Hvilken bør man se først av "Flags of our Fathers" eller "Letters from Iwo Jima"? Syns Letters from Iwo Jima var bedre, så min anbefaling er å se Flags først bare for en videre opptur 2 gode filmer det der syns jeg. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Kongens NEIN i helgen. Jeg synes dette var en meget bra film og spesielt menneskeliggjøringen av Haakon var godt gjennomført. Det er en interessant dynamikk mellom den kloke og forsiktige Haakon, den langt mindre forsiktige Olav og den fullstendig tafatte norske regjeringen. Om jeg skal kritisere noe så må det være at det er en god dose nasjonalisme her; nordmennene er nærmest gjennomgående sympatiske, mens det ikke er mulig å like noen av de tyske karakterene. Jeg hadde kanskje også ønsket meg en mer spenstig slutt; spesielt seiersparaden i 1945 var et såpass stort øyeblikk i Haakons liv og en direkte konsekvens av hans "nei" i 1940, at det burde vært med. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Hvilken bør man se først av "Flags of our Fathers" eller "Letters from Iwo Jima"? Syns Letters from Iwo Jima var bedre, så min anbefaling er å se Flags først bare for en videre opptur 2 gode filmer det der syns jeg. Har sett Flags nå, så da blir det Iwo next. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Hva syns du om den? Og når du er ferdig, hvilken falt mest i smak? Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Anbefaler folk å se Bone tomahawk med Kurt russell, Matthew fox, Richard Jenkins og Patrick Wilson b.la. Dritkul original film, laget uten ett snev av cgi eller typiske Hollywoodklisjeer, kjapt og brutalt når det er nødvendig. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Jeg og roommaten har akkurat sett de 3 store Eastwood filmene Fistful of dollars, Few dollars more og The good the bad and the ugly. Har naturligvis sett dem før men det er knakende gode klassikere alle filmelskere burde ha sett på et tidspunkt Lenke til kommentar
""" Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Anbefaler folk å se Bone tomahawk med Kurt russell, Matthew fox, Richard Jenkins og Patrick Wilson b.la. Dritkul original film, laget uten ett snev av cgi eller typiske Hollywoodklisjeer, kjapt og brutalt når det er nødvendig. Vilt kul film med en helt fenomenal Kurt Russell og en deilig stemning som ikke likner grisen. Fjorårets beste IMO, og er sammen med The House of the Devil, The Call of Cthulhu, Housebound og Yellow en av de fem beste horrorfilmene siden 1990. Rett og slett briljant! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 (endret) Jeg tror jeg har gått glipp av noe vesentlig.. Jeg har en greie om å vite minst mulig før jeg ser en film, og spesielt viktig har dette vært angående Star Wars. Nå kommer jo Rogue One, men jeg har hele tiden trodd at dette var episode VIII? Det er det altså ikke? Hva er egentlig dette for en slags film? Endret 20. oktober 2016 av Bone Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 (endret) Original Star Wars historie Tror det er lagt opp en slik film i mellom episode filmene de neste årene. Rogue One er satt til mellom Episode 3 og 4. Handler om opprørerne som skal stjele planene om den første Death Star i fra Imperiet. Syns det ser helt konge ut så langt. Jeg syns det er helt topp så lenge det da er snakk om interessante filmer satt rundt om i SW-Universet, og ikke bare opplagt melking. Endret 20. oktober 2016 av Mala Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Okei! Takk for svar! Har holdt meg litt unna trailer og skriverier og sånn, fordi jeg vil ikke vite så mye på forhånd (så heller aldri Force Awakens trailer/teaser).. Men, så fikk jeg se noen sånne portrett-plakater, hvor det var så mange fjes jeg ikke hadde sett før, og savnet fra episode 7. Det var da jeg virkelig begynte å lure! hehe.. Men, da vet jeg.. Godt å vite! Gleder meg, jeg også! Og godt så lenge det ikke er opplagt melking, ja! Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Star Wars er Disneys svar på Marvel-filmene, det blir en film i året fremover. Er planlagt en Han Solo-prequel mellom episode 8 og 9. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Holy shit denne ser bra ut. Denne er uten sammenheng med Singer-filmene så her kan de gjøre som de vil og det ser ut til å være et utrolig godt valg. Sangen passer perfekt, men stemningen, looken og alt er helt riktig. Fra å ikke være spesielt gira er jeg offisielt på hype-toget. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 (endret) Edit: Glem det.. Koblet litt feil. Slett gjerne Endret 20. oktober 2016 av KoKo_ Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Oi, sci-fi filmen Arrival har mottatt veldig gode skussmål fra de som allerede har sett den. Så det blir en utfordring å ikke laste ned en dårlig ts-versjon.. Dette er kanskje filmen Interstellar skulle ha vært, nemlig en moderne sci-fi klassiker. Langt mellom de.. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Oi, sci-fi filmen Arrival har mottatt veldig gode skussmål fra de som allerede har sett den. Så det blir en utfordring å ikke laste ned en dårlig ts-versjon.. Dette er kanskje filmen Interstellar skulle ha vært, nemlig en moderne sci-fi klassiker. Langt mellom de.. Ikke noe utfordring det. Bare ikke gjør det.. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Vurderer seriøst en tur på kino, men det er ikke helt min greie.. Ikke kan man røyke, ikke dampe, ikke sette på pause, ikke vet man hva slags pakk av noen mennesker som kan ødelegge opplevelsen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå