Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mange filmer er umulig å få tak i på andre måter. og mange filmer kommer ut i norge altfor sent eller aldri. 

Hørt om ebay? Er veldig sjeldent jeg ikke finner en måte å kjøpe filmer på, med mindre det er en godzilla film fra 30-tallet.

Uansett selger de mye i utlandet som de ikke selger i Norge, betyr ikke at det er greit/lovlig å skaffe det uansett.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

det står mellom den og children of men

begge virker maks krem, men kun den ene er på netlfix

er torrenting fortsatt trygt eller blir man busta?

Kjør VPN om du skal torrente. Alt av datatrafikk logges av ulike advokatfirma nå.

Men har noen faktisk blitt dømt for noe?

Dette er selvsagt anekdotisk, så ta det med en gigantisk klype salt, men jeg vet ikke om noen som har blitt tiltalt for dette. De fleste jeg kjenner er storbrukere av Torrents, og laster opp og ned mange gigabyte hver eneste dag, og har gjort dette i mange år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes gratis VPN-tjenester. De er selvfølgelig ikke like gode, men de får jobben gjort.

Jeg tror uansett det er ekstremt lite sannsynlig at man får problemer hvis man laster ned uten VPN, og vil si det er på grensen til paranoid å bekymre seg for. Igjen, dette er anekdotisk men så godt som samtlige jeg kjenner laster ned eller har lastet ned filmer helt siden dette ble mulig, og jeg har fremdeles til gode å høre om ett tilfelle der det fikk konsekvenser. Jeg kan bare spekulere i at man må laste ned i svært stor skala før dette blir et problem, da det ville vært umulig å straffeforfølge hver eneste husstand som laster ned en film i ny og ne.

Lenke til kommentar

Noen som har lest Dagbladets anmeldelse av Børning? Jeg har ikke sett noen av filmene, og jeg mistenker det ikke akkurat blir noen favoritter hos meg, men det virker som anmelderen har tatt verden litt vel seriøs her? Hvorfor blander han inn kvinneundertrykking, rasisme og hva det ikke er i en så useriøs film?

http://www.dagbladet.no/kultur/lat-dum-og-kvinnefiendtlig/63957267

Her er det vel bare å gratulere med Norges tåpeligste filmanmeldelse siden Jon Selås ga Jurassic Park terningkast 1 fordi "barn kan bli skremt". Virker som om denne anmelderen er en av de folka som står opp om morgenen og tenker "hva kan jeg bli støtt av i dag?". Har ikke sett noen andre omtale denne filmen som kvinnefiendtlig, og den er jo faktisk skrevet av to kvinner, så dette er så useriøst som det får blitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kielland har noen poeng, men han overdriver det så mye og er det er langt så nytt fra hans side. Det er som et forsøk på lage mest mulig storm i et vannglass, som er slik Dagbladet generelt er på mye av det jeg leser fram dem enten det er kronikker eller anmeldelser generelt. Kanskje det er bare slik norsk presse ofte er. 

Lenke til kommentar

Og i dagens episode av "kulturelitist anmelder folkelig film"... Den minner meg egentlig mye om den ovenfra-og-ned-holdningen man finner i de gamle anmeldelsene av Olsenbanden-filmene.

En film må vurderes utfra hvorvidt den er interessant eller underholdende å se på. En film har ikke noe ansvar for å forfekte kjønns- eller integreringsagendaer. De må gjerne gjøre det, men det er ikke et objektiv kriterium for kvalitet og å ha sterke kvinneroller og mørkhudede karakterer gjør ikke i seg selv en film bedre, eller dårligere. Her virker det som om anmelderen har blitt så oppslukt i egne kjepphester at han helt glemte å vurdere om det er en god film eller ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...