Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må også beklage at jeg spør om serier her, da dette er kun film :) Men var egentlig spørsmål om begge deler!

Liker sjangeren, så om det er film eller serie så gjør det ikke meg noe!

 

Akkurat lastet ned Babylon 5 og skal begynne å se den nå!

 

Skal også innom de fleste filmene dere anbefaler her de neste månedene :) Kanskje eg ser alle når jeg fere på jobb en uke, mye død tid på kveldene!

Lenke til kommentar

Dama bestilte kinobilletter i går, hun har ikke vært så mye på kino i Oslo og valgte Saga.

 

IKKE DRA PÅ SAGA...!

 

Saga er fjortiskino numero uno. Huska det fra tidligere og grudde meg hardt. Var på Lights Out og det var helt krise. Var flere gjenger som snakka høyt gjennom hele filmen, kasting av popkorn, tull og vas. Helt krise.

 

De presterte å si "suhh dude" når det var stille under filmen og med tullestemme "dere ødelegger filmopplevelsen min", hadde de ikke vært en hel gjeng hadde jeg sagt noe. Ingen andre sa en dritt. Burde vært en vekter inne på hver kinovisning spør du meg.

 

Men ja, tips til alle i Oslo. Ikke dra på Saga når dere skal på kino. Dere har 4 andre valg så er ez dodge...

Lenke til kommentar

Babylon 5 er svært bra, men jeg har enda ikke sett ferdig siste sesong da jeg følte ting sklei veldig ut. Det var vel en litt halveis sesongløsning uansett mener jeg å ha hørt for lenge siden?

Straczynski ønsketet en 5 årig arc, men etter 4 sesonger så trakk tv kanalen fra prosjektet, men så dukket det opp en annen tv kanal som var villig til å vise en sesong 5 i siste liten, men det førte til en del omrokkeringer og sesong 5 lider av dette, og er den svakeste i hele serien. Men for all del en serie som er verdt å få med seg.

Lenke til kommentar

 

Babylon 5 er svært bra, men jeg har enda ikke sett ferdig siste sesong da jeg følte ting sklei veldig ut. Det var vel en litt halveis sesongløsning uansett mener jeg å ha hørt for lenge siden?

Straczynski ønsketet en 5 årig arc, men etter 4 sesonger så trakk tv kanalen fra prosjektet, men så dukket det opp en annen tv kanal som var villig til å vise en sesong 5 i siste liten, men det førte til en del omrokkeringer og sesong 5 lider av dette, og er den svakeste i hele serien. Men for all del en serie som er verdt å få med seg.

 

 

Slik det henger sammen ja, da forklarer jo litt i grunn :)

Lenke til kommentar

Saga er fjortiskino numero uno. Huska det fra tidligere og grudde meg hardt. Var på Lights Out og det var helt krise. Var flere gjenger som snakka høyt gjennom hele filmen, kasting av popkorn, tull og vas. Helt krise.

 

De presterte å si "suhh dude" når det var stille under filmen og med tullestemme "dere ødelegger filmopplevelsen min", hadde de ikke vært en hel gjeng hadde jeg sagt noe. Ingen andre sa en dritt. Burde vært en vekter inne på hver kinovisning spør du meg.

 

Men ja, tips til alle i Oslo. Ikke dra på Saga når dere skal på kino. Dere har 4 andre valg så er ez dodge...

Helt enig! Vært på Saga en gang og det var forferdelig. Ikke er selve kinoen noe fin eller bra i seg selv heller. Foretrekker da Ringen (spesielt sofa-setene). 

 

Personlig så er jeg ganske rask med å hysje på folk hvis de prater etter at filmen har begynt. Som regel tar de hintet. Fortsetter folk å prate så sier jeg klart og tydelig "Ta å hold kjeft" (uansett om de er 2 eller 5). Utifra reaksjonene fra andre så blir de fleste glad at noen får de til å holde kjeft, selv om jeg også bråker i 2 sek. Stillere i lengden. Hjelper også å være en passe stor nordlenning når man sier det også. 

 

Noen er så ufattelig plagsomme at jeg skulle ønske de satt på raden foran så jeg kunne klapset de i bakhodet og bedt de komme seg ut om de ikke tier stille. 

 

Kino er noe herk. Ser alt fra 8-20 filmer på kino i året (avhengig av kinoåret), og da må man sitte igjennom mye drittunger på kino (selv på 18 års aldersgrense, selv om de er bedre enn 15+).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen filmer er det ikke vits å se på kino, men filmer som først og fremst spiller på at de er visuelt spektakulære er det nesten ingen vits å se utenom på kino (med mindre man har en veldig imponerende hjemmekino). Dessverre er det gjerne de samme filmene som trekker det verste publikummet. Nå er det også sånn at det tar lang tid fra en film kommer på kino til man kan se den på en annen måte (lovlig, i det minste), så det kan være et argument for å gå på kino uansett.

Lenke til kommentar

 Nå er det også sånn at det tar lang tid fra en film kommer på kino til man kan se den på en annen måte (lovlig, i det minste), så det kan være et argument for å gå på kino uansett.

Største problemet mitt. Mange filmer jeg vil se, og når eneste muligheten er kino så blir det det. Hadde heller leid mesteparten for 49.- hjemme eller noe. Synd man ikke har muligheten til det.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor det må ta så sykt langt tid før noen filmer blir tilgjengelig på streaming/DVD(BD). Hva er logikken bak? F.eks en film som Welcome to Norway. Hadde kinopremiere 4. mars i år og kommer på DVD 7. november!

 

Hvorfor ikke gi den ut uka etter den er tatt av kino? Mens den enda har "momentum" i form av reklame og folk har den frisk i minnet.

Endret av MKej
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...