Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av nysgjerrighet: Hvorfor lovet du deg selv det, og hvorfor må du holde det løftet hvis du egentlig ikke har lyst?

Trailerne fikk meg til å glede meg til filmen, og har egentlig sett fram til den helt fra castingen var satt. I løpet av de siste 1-2 ukene har forventningene droppet utifra mye av tilbakemeldingene.

 

Det har ikke vært nok til at jeg dropper filmen. Jeg vil fortsatt se den, men jeg frykter en ny BvS. Det var en film jeg også gledet meg en del til, men som var skuffende foruten om et par scener.

 

Er ikke er løfte i den forstand at jeg MÅ se den. Men når jeg har vært fast bestemt på å se den i over et år så blir det vanskelig å plutselig ikke se den.

 

Håper bare det blir verdt kinoturen på sikkert 200kr+. Har sett mange skuffende filmer på kino. Kun én har jeg angret på å ha sett (Nyeste transformers). Tror ikke jeg blir å angre på å se Suicide Squad så lenge man justerer forventingene litt ned før filmen

 

Edit: Dunkirk ser fantastisk ut bare fra teaseren. Jeg kan lite om historien fra før, så blir veldig nytt for meg. Nolan er sjef og har ingen tvil om at filmen blir bra, spørsmålet blir bare *hvor* bra.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

var å så suicide squad i går, jeg skjønner meg ikke helt på slakten denne filmen har fått, den var langt bedre en Batman V Superman, jeg likte særdeles godt karakterene, Margot Robbie og Will Smith gjorde en fremragende jobb som harley quinn og deadshot. Jeg har muligens noen problemer rundt hvordan karakterene visuelt sett ble presentert, men ellers storfornøyd gitt. Plottet var noe Klisjé  som på de fleste superhelt filmer, men totalt sett koset jeg meg gjennom denne filmen! :)

 
Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Witch: A New England Folktale (2015).

 

Må si jeg var skeptisk til denne i begynnelsen. Den tar seg god tid med å komme i gang og kombinasjonen arkaisk engelsk med bondedialekt gjorde at jeg for første gang på lenge måtte ty til undertekster på en engelskspråklig film for ikke å gå glipp av essensiell dialog. Til syvende og sist så er det en payoff; når ting begynner skje så er det virkelig spennende og det aller beste med filmen er at den aldri tar livet av mystikken rundt det overnaturlige. Akkurat når du tror at du skal finne ut av hva det er som foregår så er filmen slutt. Sånn må man nesten lage skrekkfilmer i dag, for når man analyserer et overnaturlig fenomen så går all lufta ut av ballongen og det finnes ikke skremmende lenger, som når annenhver vampyrfilm skal fortelle oss eksakt hvilke styrker og svakheter skapningene har.

 

Terningkast heks.

 

 

Men er det noen som vet hva som skjedde med de to barna? Det er mulig jeg glipp av noe, men jeg følte det som at det aldri helt ble avklart hvorvidt de egentlig var i ledtog med geita eller hva som skjedde etter natta i stallen.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Har truffet både Baker og Chewbacca flere ganger , syns ikke de er spes trivelig......samlebåndsmentalitet , knapt dem gidder se opp på deg.

 

Baker ble sågar sur i Bham når jeg spurte om han kunne signere nederst på plakaten , satt og tok seg en lur ("ikke fortell meg hvordan jeg jeg skal gjøre det")

Lenke til kommentar

Noen filmer dere kan anbefale? :)

Liker Sci-Fi med litt action i, helst i rommet :)

 

Har sitt en del serier, slik som Battlestar Galactica (med tilleggseriene), Stargate (med tilleggsseriene), Star Trek(filmene) alien, predator, Avangers, Iron Man, etc etc 

 

Liker denne type film/serie, men har holdt meg unna Star Trek seriene pga da har jeg ikke noe liv de neste månedene.

 

Så hva anbefaler dere?

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...