Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler folk å ta turen til deres lokale kino og sjekke ut The Survivalist, en post-apokalyptisk lavbudsjetts-thriller av meget høy klasse. Nedstrippa, dyster og veldig imponerende. Det skal sies at ting går veldig treigt, og det er egentlig ikke veldig mye som hverken skjer eller blir sagt i løpet av dens 105 minutters spilletid. Men den er en fryd for øyet, er meget godt spilt av de få involverte og har en herlig stemning og en mesterlig nerve gjennom hele filmen.

Jeg antar at dette er en film som ikke kommer til og få all verdens oppmerksomhet nå, men jeg tror den vil bli godt husket av de som så den, og den vil nok bli plukket frem som en skjult juvel om noen år.

Lenke til kommentar

Noen som vet når Deadpool kommer på iTunes Store osv. i Norge?

Har sett at den kommer på Dvd/Bluray i slutten av juli.

Edit: Fikk akkurat beskjed om at den er tilgjengelig nå.

Endret av K_7
Lenke til kommentar

Superhelg-helt nå med både Captain America: Civil War og Deadpool. Førstnevnte brukte lang tid på å bygge seg opp og en stund lurte jeg på hva som var poenget med denne filmen, men når kampene begynner og kjente superhelter denger løs på hverandre er det god underholdning selv om motivasjonen deres nok er noe tynn (hvor lett er det egentlig å manipulere Tony Stark?). Deadpool derimot viste hvordan superheltfilmer bare blir bedre av å være rettet mot et mer voksent publikum, selv om onelinerne til hovedpersonen blir tynnslitte etterhvert. Det er ikke så mange superheltfilmer som tør å droppe kleint pathos for svart humor.

Lenke til kommentar

Nei, vi har ikke det. Bare å få booket utenlandstur umiddelbart for den traileren der gjorde meg småhard. 

FIY så slippes Voyage of Times i to utgaver. Så jo, den blir mulig å se på kino i Norge. Men den IMAX-utgaven er veldig basic, ikke fulle dokumentaren. 

IMAX-utgaven er på 40 min, og vil ha Brad Pitt som fortellerstemmen. 35 mm-filmutgaven vil være på 114 minutter med Cate Blanchett som fortellerstemmen.

Stor sjanse for at filmen blir satt opp, men du må nok ty til en arthouse-kino for det her hjemme. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...