Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Will Smith er jo en veldig god skuespiller da!

Selv om filmen ikke blir helt korrekt i forhold til boken, trenger ikke den å være helt ute på jordet for det.

8815582[/snapback]

Forstå meg rett, Will er grei nok i gladaction og komedier - det blir derimot bare SÅ feil å ha ham i en såpass mørk og tragisk rolle som Neville i "I Am Legend".

8815634[/snapback]

Han skal spille i filmen, ikke boken. Det kan se ut som du allerede har bestemt deg for å mislike filmen, og det er trist, for hvis du ikke hadde lest boken hadde du kanskje tenkt som ca resten av tråden; at den så utrolig kul ut.

 

Hadde det vært bedre om den het noe annet enn I am Legend? Boken blir tross alt ikke dårligere av at en film kommer ut om den, uansett hvor god eller dårlig den måtte være. Filmen blir heller ikke dårligere av at den ligner mindre på boken. Den bør få sjansen til å stå på egne bein.

Lenke til kommentar

Man må jo huske at før Lord of The Rings var Peter Jackson bare kjent som en kultfyr som lagde noen splatterfilmer (Braindead, Bad Taste) 20 år siden.

Fans av boka spådde filmen nord og ned, det kunne da ALDRI være mulig å filmatisere en så enorm og episk historie! Og da måtte HVERTFALL Sean Connery bli Gandalf, ellers kunne de hvertfall gå og henge seg.

 

Selv om boken er bra, kan det fortsatt bli en bra film. Ikke mange brydde seg om hvem Elijah Wood, Sean Bean (James Bond-skurk) osv var før LOTR heller.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Ethvert tilfelle av "filmatisering" av en bok vil ende i at noen mener den er dårlig. Dette er naturlig, ingen leser det samme når de leser en bok. For å bruke et banalt eksempel kan jeg nevne hvor mange som mente at Harry Potters arr i filmene ikke var som de hadde forestilt seg, og ble skuffet av den. Dette selv om forfatteren selv mente at det var alltid dette hun hadde i tankene. Jeg vet at jeg vil være utrolig skeptisk til en Catcher in the Rye-filmatisering, jeg tror ikke den kan lages skikkelig. Kanskje er jeg like imot som Montag er mot IAL, men da skal jeg ihvertfall prøve å se på den som en uavhengig film.

 

Jeg har f eks vært på Pirates of the Carribean i Disneyworld og sett filmen, men er ikke skuffet fordi de ikke ligner. ^^

Lenke til kommentar
Jeg digger Will Smith! Kongefyr!

8815508[/snapback]

 

Enig. Han er dyktig og meget karismatisk. En undervurdert skuespiller.

 

Når det kommer til filmatisering av en bok så bryr jeg meg ikke så mye. Boken er en av de bedre jeg har lest men det tar ikke akkurat lysten fra meg når det kommer til Hollywood sin versjon.

 

Jeg er vel en av de som mener det er mer positivt med Hollywood enn negativt. Er vel litt politisk ukorrekt å mene slik, men så er noen av mine favorittfilmer "typpisk Hollywood" også.

 

I Am Legend blir nok en potensiell storfilm som kommer i tidenes(?) filmår.

 

Jeg kan like godt bare flytte inn på kinoen.

Lenke til kommentar
Huff, sammenligne bok med film.

8818039[/snapback]

 

Det har jeg gjort en gang og aldri igjen, så nå om dagen så er det to ting som skal holdes seperate hver for seg.

 

Så The Firm dagen etter jeg hadde lest boka ferdig, historien er jo en historie i seg selv, siden de tok en kjempesnarvei i filmen på slutten av filmen som var så totalt motsatt av boka som det går ann å få det, som selvfølgelig var det beste med boka. Men det som skuffet meg mest var Holly Hunter sin rolle (jeg var 16...) som i boka ble beskrevet som en sex-bombe ut av en annen verden (store pupper osv. (fremdeles 16 år gammel) ) og kjente igjen scenen hvor hun dukket opp første gangen i boka og satt jo og ventet på den reima av ei berte som skulle dukke opp og inn kom Holly Hunter :realmad::wallbash:

 

Edit:

 

Vi har to muligheter til den ymdb (RODRIGUEZ HELDAGO) lista over mistenkte personer. Den første er vår egen LarsP :p

 

Den andre som jeg faktisk er ganske sikker på er riktig er denne personen:

 

image1gc0.jpg

 

Med uttalelser som dette kan det være noen tvil? :!:

 

JAKE U HAV GOT ME UNGRY, YOU WONT LIKE ME WHEN IM UNGRY! LOL! Im just jocking with you, why doint you like my list, it is good fims

 

fank you for you welcoms, this is not a joke, wut is wrong with dis? house of the dad is realy popular, it is a good fun movie with bulot tims, uwe boll is ganius

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg tror I Am Legend kommer til å skuffe. Traileren var sånn typisk "nå har du sett alt" og regien så veldig inkonsekvent ut. Men jeg kan jo ta feil.

Lenke til kommentar
Jeg kan like godt bare flytte inn på kinoen.

8818248[/snapback]

Var det ikke du som skulle boikotte kinoen? :wee:

8818329[/snapback]

 

Jeg boikotter den stort sett :wee:

 

Men når de kommer med Spider-Man og Transformers så tar jeg heller med glocken og plaffer ned idiotiene som måtte irritere meg. Enkelte filmer må jeg bare få med meg på kino, men det blir langt færre enn før.

 

Seriøst, om noen skulle klare å ødelegge Transformers for meg på kino så ville jeg tiltet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...