Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da blir det Hail Caesar til uka. Håper jeg får ekstra utbytte av filmen som fan av gamle Hollywood-epos som Cleopatra og Spartacus.

 

Tipper den er bra, men så har jeg nok en aldri så liten soft-spot for coen-brødrene. Synes feks burn after reading var endel morsommere enn det anmeldelsene antydet ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Da blir det Hail Caesar til uka. Håper jeg får ekstra utbytte av filmen som fan av gamle Hollywood-epos som Cleopatra og Spartacus.

Tipper den er bra, men så har jeg nok en aldri så liten soft-spot for coen-brødrene. Synes feks burn after reading var endel morsommere enn det anmeldelsene antydet ihvertfall.

 

AtW

Vil så gjerne like de, men det er et eller annet som ikke treffer meg med filmene dems.

 

Liker No Country og Fargo, mens de andre jeg har sett har ikke truffet meg. Hail Cæsar ser ut som en typisk film jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Det som overrasket meg er at han tydeligvis kun spilte i Beverly Hills 1,2 og 3.

Pga han var en ekte og respektert Detroit-purk faktisk.....han ble tilbydd flere roller men takket nei.

Lenke til kommentar

Hadde meg en runde med Back to the future trilogien igjen. Brilliante  filmer, men så har jeg ganske stor sans for tidsreise-filmer og da, selv om ikke selve det elementet er på sitt beste i de filmene. For mye komedie til det.
II, der de drar til fremtiden.nærmere bestemt 2015 som jo er nettopp passert i vår tid. På 80 tallet trodde man faktisk at biler kunne fly i luften alt i 2015? Jo det er forsåvidt typisk at man tror det skjer mer eventyrlige ting enn det gjør innen for kort tid.

data og internett var ikke nevnt, så heller ikke mobiler.Men store flatskjermer som lignet dagens hadde de faktisk fått i hjemmet. Og hvordan folk ville være kledd, tatovert, frisyrer  og sånt der var de faktisk inne på noe.  

Lenke til kommentar

wall_1024x768_01.jpg

 

Så denne perlen av en film i går, og synes rett og slett at den var helt fantastisk. Kullsvart komedie som bare blir morsomere og morsomere jo drøyere den blir. Føltes nesten litt galt å le til tider, uten at det er et problem. Briljant!

Lenke til kommentar

Da var det bekreftet en gang for alle. Det blir en ny Indiana Jones, med Steven Spielberg og Harrison Ford. George Lucas er heldigvis ikke med noe sted. Jeg vet denne har vært bekreftet og avkreftet mange ganger, men det har i stor grad bare vært rykter og "we want to do this". Men nå er det bekreftet fra høyeste hold. :)

 

Spørsmålet er vel om dette kan bli bra? Sean Connery spilte faren til Indy i Indy 3, og da var han jo bare 55 år. Det er egentlig trollgammelt for en actionfilm. Men Harrison Ford er 74 (!) allerede. Kan han klare å spille en overbevisende Indy denne gangen? Eller kan de satse på å ta historien i en litt annen retning, så han slipper for mye stress? Personlig hadde jeg ingenting imot Shia LeBouf som sønnen til Indy i Indy 4, og hadde ikke hatt noe særlig imot om han var med denne gangen også. Kanskje i en enda større rolle. Da kunne vi i teorien å fått en Indy 3 med Harrison Ford i noenlunde samme rolle som Sean Connery hadde, og Shia LeBouf mer i fokus. Selvsagt ville han ikke akkurat ha vært førstevalget mitt, men det gir heller ikke helt mening å bare bytte han ut etter Indy 4. Vi trenger ikke å "glemme" ungen til Indy, slik de gjorde i Die Hard. :p 

 

http://www.ign.com/articles/2016/03/15/indiana-jones-5-officially-announced-with-harrison-ford-and-steven-spielberg-returning

Lenke til kommentar

Ikke gira på Indy 5 jeg. Det er litt hit or miss når de lager slike oppfølgere lenge etter. Synes Rambo og Rocky klarte det bra, men Harrison Ford er såå gammel at det skal godt gjøres å la han være noe annet enn en mentor-rolle. Det blir vanskelig å lage en film med samme feelingen. Blir nok litt som Creed i forhold til Rocky-serien. En oppfølger men samtidig en egen film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...