Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var Crouching Tiger, Hidden Dragon: Sword of Destiny sett. Jeg likte den veldig godt, men jeg skjønner godt at blodfans av den første filmen og wuxia generelt er skuffet, for det er åpenbart fra tidlig i filmen at denne sikter seg inn mot et litt annet publikum enn den første filmen, og også prøver og nå er bredere publikun. For det første er den engelskspråkelig, noe som føles veldig feil, og for det andre så er wuxia-elementene nedtonet så mye som mulig uten at man går helt bort fra sjangeren. Og alt fra historien til karakterne og til det visuelle er veldig forenklet, noe som gjær filmen utrolig mye mer tilgjengelig enn forgjenren. Og nok en gang bommer det tidligere geniet Yuen Woo-ping med regien. Det føles så alt for moderne og digitalt, akkurat som med mannens forrige film, True Legen, og det er veldig skuffende. Men som med True Legend treffer han også veldig bra på/med mye. Jeg likte som sagt filmen godt, men nå er jeg også blodfan av Yuen Woo-ping, Donnie Yen, Michelle Yeoh og wuxia generelt, noe som utvilsomt hjelper på. Men dette er i bunn og grunn wuxia for folk som ikke er fans, eller er kjent med sjangeren i det hele tatt.

 

Men Donnie Yen, ass. For en max fet fyr, og det har han vært siden start av. Lett en personlig favoritt.

 

Men det er visse elementer som er som tatt rett ut fra en Jackie CHan-film, og derfor føles veldig malplassert, i tillegg til at engelsken ikke fungerer i det hele tatt. Både skuespill og kjemi lider av språket. I motsetning til f.eks Sukiyaki Western Django hvor den bedritne engelsken passet veldig godt, for den sto godt med den helhetlige tonen i filmen. Over the top, tullete og cheesy. Bommert, gitt!

Endret av Egg Shen
Lenke til kommentar

Da var Crouching Tiger, Hidden Dragon: Sword of Destiny sett. Jeg likte den veldig godt, men jeg skjønner godt at blodfans av den første filmen og wuxia generelt er skuffet, for det er åpenbart fra tidlig i filmen at denne sikter seg inn mot et litt annet publikum enn den første filmen, og også prøver og nå er bredere publikun.

 

Men Donnie Yen, ass. For en max fet fyr, og det har han vært siden start av. Lett en personlig favoritt.

Husker jeg forsøkte å se Crouching Tiger, Hidden Dragon da jeg var liten guttunge, typ 9-10 år gammel. Tror jeg måtte ha gått på syre hvis jeg skulle "forstått" noe av filmen på den tiden.  :wee:

 

Donnie Yen, ja. Gleder meg til å se Ip Man 3. Husket at jeg snublet over eneren på Netflix uten store forventninger. Fikk en positiv overraskelse der.

Lenke til kommentar

Siden TV6 kun hadde to-årsavtale om å sende Oscar-utdelingen, lurer jeg på hvordan vi nordmenn skal se den. Noen som vet om en  stream i god kvalitet for morgendagens prisutdeling eller om det er en annen norsk kanal som skal sende den?

 

Ingen norske tv-kanaler som viser Oscar i år. :( Helt skandaløst, spør du meg. I Danmark vises det på dansk TV2, så de i Norge som er heldige og har denne kanalen får jo sett det der. I Sverige har Aftonbladet livestream, men den er ikke tilgjengelig fra utlandet.

Lenke til kommentar

Nå er oscarutdelinger uansett ekstremt langdryge og trøtte greier med de samme forutsigbare talene som holdes om og om igjen. Det er mye enklere ikke minst mer tidsbesparende å bare lese resultatene i etterkant. Det eneste som var verdt å få med seg var Chris Rocks opptreden, men den kan man like gjerne se senere på Youtube.

Lenke til kommentar

Veldig veldig enig på den MKej. 

 

Er så lei å se Ellen, NPH, Chris Rock, Billy Crystal, Jimmy Kimmel og sånt hoste alle award-showene.

 

Derfor jeg liker ofte Spirits Awards (som var natt til lørdag), hvor Kumail Nanjiani og Kate McKinnon var verter i år. Eller tidligere år med Andy Samberg og Seth Rogen. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...