Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med ydmyk filmskaping? Hva med å være selvbevisst, men pretensiøs på samme tid, litt sånn som Kubrick? Du fremstiller det som om det kun finnes arrogant og kunnskapsløs filmskaping. To ting som ikke trenger å være i hver sin ende på skalaen en gang.

8802436[/snapback]

Jeg har aldri snakket om filmskaping, men filmteoretisering og diskusjon om film, så jeg aner ikke hvorfor du plutselig, tilsynelatende uten noen som helst grunn, blander inn førstnevnte.

 

Polarisering blir brukt for å illustrere og underbygge et sentralt poeng i argumentasjonen. I dette tilfellet var det en argumentasjon for aksept av litt vanskeligere emner innen filmens teori og diskusjon, og da nevnes ytterpunkter for å vise at begge deler bør aksepteres, selv om de i seg selv ikke nødvendigvis er så positivt for "folk flest" (FrP).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva med ydmyk filmskaping? Hva med å være selvbevisst, men pretensiøs på samme tid, litt sånn som Kubrick? Du fremstiller det som om det kun finnes arrogant og kunnskapsløs filmskaping. To ting som ikke trenger å være i hver sin ende på skalaen en gang.

8802436[/snapback]

Jeg har aldri snakket om filmskaping, men filmteoretisering og diskusjon om film, så jeg aner ikke hvorfor du plutselig, tilsynelatende uten noen som helst grunn, blander inn førstnevnte.

8803145[/snapback]

 

Fordi jeg ikke leste hele diskusjonen, noe jeg planla å informere om, men tydeligvis ikke gjorde.

Lenke til kommentar

da har jeg nettop sett saw III . Spiste i mens jeg så den.Ble kvalm etter 10 minutter >< Har ikke sett eneren eller toeren, men treeren er hvertfall en av de.. 20 særeste filmene jeg har sett . Ble sikkert ikke det samme nå som jeg ikke har sett de to første da.

 

Hjerneoperasjonscenen toppa det ! :whistle: Der ble jeg hvertfall litt varm xD

vet ikke om dette skal skjules men:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kunne ikke jeff brukt gifteringen sin på tannhjula til "vri rundt lemmer tortur maskinen" for å stoppe ? da hadde det ikke blitt oen film ? =P Og han fyren jeg ikke husker hva heter som ble kvalt med en plastpose av Amanda : Kunne ikke han bare stikke hul på posen med fingrene for å puste ?? Ho holdt jo ikke hendene !
Lenke til kommentar
Skal ha filmkveld om noen dager med noen kompiser.

Noen som kan foreslå noen gode/spennede/morsomme filmer som kan leies?

 

Er ikke interessert i horror-filmer.

8805839[/snapback]

 

Noen forslag av litt nyere dato:

 

God: Stranger Than Fiction. En av fjorårets beste. Den er også litt morsom og ganske spennende, i tillegg til å være vanvittig god.

Morsom: Clerks 2, Idiocracy. ARTI'!

Spennende: The Departed, The Proposition, The Prestige, De Andres Liv (Das Leben der Anderen)

 

Eller Snakes on a Plane, som lett kvalifiserer som både god, morsom og spennende :p

Endret av atsjoo
Lenke til kommentar
God of War kanskje? :)

 

Veldig.. ubeskrivelig film, nærmest surrealistisk - på en god måte.

Kjøpe våpen importert fra Russland i kilo-pris, f.eks.; hysterisk :!:

Men på samme måte litt skremmende.

8805958[/snapback]

Lord of War? :)

 

Utorlig spennende film med enorm fallhøyde. Jeg gleder meg i allefall. :)

8805633[/snapback]

Absolutt - gleder meg, jeg også!

Endret av Synthem
Lenke til kommentar

Ateisme er fravær av troen på en gud. Ikke kunnskap om at det ikke eksisterer en gud. Det er svært få ateister som sier at de 'vet'.

Ateisme er gudsfornektelse. Det er latterlig å ikke kunne definere sin egen hjertesak engang. Eller hur?

Ja det hadde vært litt latterlig. Derfor er det bra at det er du som har feil og jeg som har rett her.

Ateisme og agnostisisme - oppklaring

Lenke til kommentar
Skal ha filmkveld om noen dager med noen kompiser.

Noen som kan foreslå noen gode/spennede/morsomme filmer som kan leies?

 

Er ikke interessert i horror-filmer.

8805839[/snapback]

du har sikkert sett de men

 

Shawshank

One flew ver the cuckoo's nest

 

 

must see :love:

Lenke til kommentar
One Flew Over the Cuckoo's Nest er altfor "treg" handlingsmessig, mener da jeg.

8807306[/snapback]

Dette har noe med at den kom før fjernsynet, slik vi kjenner det i dag, hadde påvirket filmen. Du bør lese om dette i filmvitenskapemnet "Filmen i fjernsynsalderen".

Lenke til kommentar
Kanskje sant, men uansett er det ikke en guttefilm. Tony Scott, Michael Bay, Qt - oppskriften på en perfekt guttekveld.

8807513[/snapback]

Ingen av dem hadde da noe med filmene til Edgar Wright, Simon Pegg og Nick Frost. Shaun of the dead + Hot Fuzz = den definitive filmkvelden for alle med utoverdings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...