Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Trivia: The Hateful Eight er skutt på 65mm-film og er visstnok den første produksjonen siden Khartoum (Dearden, Elisofon; 1966) som bruker linser av typen Ultra Panavision 70.

Ennio Morricone skal komponere musikken til The Hateful Eight. Dette vil være Morricone sin første originalmusikk i en westernfilm på 40 år.

 

Håper det blir mulig for oss i Norge og se den på 70mm!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående Star Wars så fikk vi jo det første bildet av noe av casten til Rogue One. 

 

star_wars_rogue_one_0.jpg

 

 

Filmen sentrerer seg rundt de som skal stjele planene til Death Star før A New Hope finner sted. Kan nesten kalle det Guardians of The Galaxy i Star Wars.

 

Kjempesolid cast. Digger meg å se Ben Mendelsohn få en forhåpentligvis større birolle i Rogue One enn han fikk i The Dark Knight Rises. En solid skuespiller som burde vært mer kjent. 

 

  • Felicity Jones
  • Diego Luna
  • Ben Mendelsohn
  • Donnie Yen
  • Jiang Wen
  • Forest Whitaker
  • Mads Mikkelsen
  • Alan Tudyk
  • Riz Ahmed
Endret av Maury
Lenke til kommentar

Mens vi er inne på Star Wars kan jeg jo nevne at Colin Trevorrow skal regissere episode 9. Dette var forøvrig min reaksjon til nyheten:
 

1366658973914.gif

 

Seriøst, hvis du har sett Jurassic World skjønner du greia. Manuset var kanskje den verste synderen i den filmen, men regien gjorde ikke mye for å løfte det... Tvers gjennom døll og uniteressant regi. Det er ikke nødvendigvis noe galt i å være uoriginal i regien sin - dersom du bruker godt etablerte fortellerteknikker som funker bra, er det slettes ikke dumt. Problemet er at Trevorrow's regi manglet originalitet, og samtidig også spenning, frykt og moro. Skulle nesten tro de 3 var for gitt i en film med dinosaurer, men neida. Håper han har noen gode kort i ermet når han skal over til Star Wars... 

Lenke til kommentar

Straight Outta Compton har nok et mye større marked en folk tror. De aller fleste som liker rap/Hip-Hop har hørt på NWA. Kan ikke snakke for de yngste nå til dags (selv om de sikkert også hører på de), men min aldersgruppe (25) og opp til de som var ungdom og voksen på den tiden er det jo nesten obligatorisk å ha kjennskap til NWA. Og det kommer fra hvit, norsk ungdom som strengt tatt ikke var målgruppen til de. Med tanke på hvor stor innflytelse de har hatt opp igjennom årene, så tror jeg det er mange som vil se den filmen. Både unge og gamle, etnisk norske og tilflyttede. 

Hvem klarer å se traileren uten å bli gira på filmen??

 

Synd jeg ikke får sett den. Når jeg sjekket billetter for noen dager siden var alt utsolgt. Forhåpentligvis forhandler de seg fram til noen flere visninger når de ser at alt er utsolgt og de ser det er et potensiale, men det spørs.

 

Creds til 730 som har fått til det de har fått til. Får sikkert vente på stream/blu-ray release jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...