Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Den orginale Clash of the Titans er dritbra. Ray Harryhausen, ass. Kan sitte å se på animasjonene hans i timevis uten å bli lei. Magi!

Enig. Digger originalen. En del av animasjonene der gjør remaken til skamme, ikke minst av Medusa. Jeg synes også den scorer høyt på at den i mye større grad føles som en gresk legende, mens remaken kjører hardt på å virke kul for et moderne publikum, som gjør det hele blir mer generisk og fort glemt. Hun som spiller Andromeda er også fantastisk pen.

Skal absolutt sjekke ut originalen da. Gresk mytologi er kult, og gjør seg godt på film.

Kom på at jeg har sett Wrath of the Titans også. Forglemmelig den også. Da likte jeg heller 300 og Immortals bedre enn disse to.

Ligger somnevnt på netflix. Anbefales.
Lenke til kommentar

Av nyere horrorfilmer (typ siste 10 åra):

 

1. The House of the Devil

2. The Call of Cthulhu

3. Les nuits rouges du bourreau de jade

4. Yellow (Ryan Haysom)

5. You're Next

6. All the Boys Love Mandy Lane

7. Frankenstein's Army

8. Frankenweenie

9. A Girl Walks Home Alone at Night

10. Eden Lake

 

Ikke at alle disse er skumle eller noe, men det er djevelsk fete filmer. Det er kun de fire første som er spikra på den lista dog, resten er i tilfeldig rekkefølge. Er kommet mye annet bra, og en annen gang ville nok lista sett litt annerledes ut ved at noen av titlene ville vært byttet ut mot annet gull. Men sånn blir'n i dag.

 

 

Ellers en liten liste med noen filmer jeg synes er creepy:

 

Nosferatu, eine Symphonie des Grauens

The Exorcist

Das Cabinet des Dr. Caligari

Suspiria

Ringu

Ju-On: The Grudge

Alien

The House of the Devil

À l'intérieur

Kairo

The Omen

The Changeling

The Haunting

Halloween

Vampyr

Island of the Damned

 

 

Men creepy for meg et ikke nødvendigvis creepy for andre, så det er jo ikke sikkert disse er like ffektive i andres øyne. Men i mindre øyne fungerer de godt. meget godt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

CLoseau : "Hellau , this is chief inspector Closeau speaking on the faun !"

 

Closeau : "Does your dog bite ?"

 

Vert : "No"

 

(hund biter Closeau)

 

Closeau : "I thought you said your dog doesn't bite ?"

 

Vert : "That is not my dog"

Lenke til kommentar

top 10 skrekkfilmer any1? :) Trenger tips

Er ikke sikker på om American Psycho kan kategoriseres som skrekkfilm, men ifølge en del ekle og groteske scener i filmen er det mulig at den ligger an til det. Den er i hvert fall en av favorittene her i gården. Det samme gjelder No Country for Old Men, men det er vel en thriller, akkurat som førstnevnte. Noen typisk skrekkfilm er de to nevnte uansett ikke i motsetning til 28 Days Later (2002) og Night of the Living Dead (1968), som jeg sterkt kan anbefale.

 

Edit: It Follows og Funny Games (2008, Michael Haneke) er også to knallgode filmer.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Oj oj, nå er det Aftenposten som starter den store Oscar-hypen når det kommer til noe som inkluderer en nordmann. De linker til en artikkel fra The Guardian, hvor Afteposten mener det står at Joner kan vinne Oscar for The Revenant (bare DiCaprio er nevnt i den). 

 

Hva for noe kulturjournalistiskk er det de driver med? Juger til leserne for å fremstille nordmenn som best i verden?

 

 

http://www.aftenposten.no/kultur/The-Guardian-mener-Joner-film-kan-vinne-Oscar-8106085.html

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Helt greit at norske aviser dekker det hvis en norsk skuespiller faktisk har oppnådd noe stort i utlandet, problemet mitt er heller at jeg alltid sitter igjen med et inntrykk av at de får veldig mye ut av selv den minste ting med overskrifter som "norsk skuespiller møtte fetteren til Will Smith - nå er alt mulig!", og det får bare nordmenn vil å virke enda mer små og ubetydelige enn de/vi allerede er.

 

Rawforce ser ut som god underholdning. Skal prøve å finne den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...