Delvis Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Noen som vet whats up med kg? Lenke til kommentar
MKej Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Noen som vet whats up med kg? http://pastebin.com/deHQDjgd 1 Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Trodde virkelig "It Follows" skulle være skumlere enn som så. 1 Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 (endret) . Endret 13. februar 2016 av Myra- 2 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 (endret) Plutselig satt jeg i kinosalen og så på Jurassic World i går. Helt grei popcornfilm, bedre enn 2'ern og 3'ern, men nå synes jeg at produsentene må slutte å gire opp effekter og "epicness", og heller gå for litt mer klassiske suspense-triks. Jeg blir mer dratt inn i situasjoner der hovedrolleinnehaveren hører lyder og må gjemme seg litt fremfor "fete" scener med superCGI og masse bråk.. Jeg hadde samme problemet med Avengers 2 eller hva det nå var, og gjesper meg igjennom spesialeffekt og slow-mo/partikkeleffekthoreri. Zzzz... Flere som har det slik? Endret 16. juni 2015 av H.A.M. 3 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 (endret) Ser jeg film hjemme og det "tar helt av" med effekter tar jeg ofte meg selv i å sitte med mobilen i stedet for å se på. En stor gjørme av effekter. Endret 16. juni 2015 av mushi 1 Lenke til kommentar
""" Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 En liten men god og ikke minst spot on artikkel om moderne CGI: http://www.cracked.com/blog/6-reasons-expensive-films-end-up-with-crappy-special-effects/ Treffer fryktelig godt på sånn ca. alt. 2 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 (endret) En liten men god og ikke minst spot on artikkel om moderne CGI: http://www.cracked.com/blog/6-reasons-expensive-films-end-up-with-crappy-special-effects/ Treffer fryktelig godt på sånn ca. alt. Utrolig bra artikkel og er enig på alle punkter. Det er som om hjernen vår plukker opp de små avvikene i fysikk og fremtoning på CGI ubevisst som gjør at den avfeier det som uvirkelig. Jeg husker godt "Clever girl"-øyeblikket med den snerrende raptoren i buskaset som var mye mer troverdig og overgikk mye av det jeg så i JW i forigårs.. Endret 17. juni 2015 av H.A.M. 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Meget god artikkel, ja. Jeg har ingen tro på at man vil gå tilbake til animatronics når det er så mye lettere med CGI, men jeg håper CGI-teknologien utvikler seg mer, slik at det blir mulig å gjengi fysisk tilstedeværelse, masse og vekt på en måte som gjør at det ikke ser så svevende og spøkelsesaktig ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Noen som vet om Jurrasic world skulle komme til netflix? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 (endret) Om du sitter å venter på filmer som Jurassic World kommer til Netflix så må du ha god tid på deg. Endret 18. juni 2015 av Maury 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Den kommer nok på Blu-ray leeeeeenge før på netflix. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Jaja, har ps4 så får vel kjøpe dvd :/ Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Nei da kjøper du selvsagt Blu-Ray. 2 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Jurassic World er for meg en type film som jeg enten ser på kino eller ikke i det hele tatt. Det handler om det visuelt spektakulære og ikke intrikate plot eller rørerende karakterutvikling, og da er det viktig å ha størst mulig bilde og best mulig lyd for å sette pris på opplevelsen. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Jurassic World er for meg en type film som jeg enten ser på kino eller ikke i det hele tatt. Det handler om det visuelt spektakulære og ikke intrikate plot eller rørerende karakterutvikling, og da er det viktig å ha størst mulig bilde og best mulig lyd for å sette pris på opplevelsen. Stor skjerm hjemme + HI-FI er da like bra som kino på enkelte filmer når man har Blu-Ray (evt. 4K når det blir mer vanlig). Så slipper man bråkete kinogjengere som prater og slafser med godteri. Kjenner jeg begynner å bli litt lei av å be folk om å holde kjeft på kino. Alltid noen som prater. Og tier de ikke stille etter at jeg gir de 2-3 hysj så ber jeg de høyt, klart og tydelig om å holde kjeft, så det er ingen tvil. Sistnevnte funker alltid. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 (endret) Kino ja, kanskje det hender at jeg går 1-2 ganger der i løpet av året. Med Star War senere i år, kan jeg i hvertfall si at jeg har vært på Kino i 2015 Endret 18. juni 2015 av Mala Lenke til kommentar
MKej Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 En god kinovisning vil bestandig trumfe en hjemmevisning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå