Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

I dag er det 10 år siden den originale Riddler gikk bort , hvil i fred Frank Gorshin :(

Brilliant imitator......han spilte oxo bad guy i filmen Ring of Fire med David "Jaget" Janssen.

Lenke til kommentar

Ser ut som The Sea Of Trees av Gus Van Sant ble slaktet i Cannes, til og med buet på :p

Jeg gremmes litt over det at filmkritikere i Cannes står å buer tradisjon eller ei. Det er slik man forventer av disse idiotene som trodde American Sniper var en hardcore actionmovie.

Ja, synes det er uforskammet å bue til en film. Kunne aldri funnet på å bue uansett hvor dårlig en film måtte være.

En vis respekt synes jeg man må vise til en hel gjeng som har lagt ned hundrevis av timer og penger.

Lenke til kommentar

Fikk endelig sett Fargo, og det etter TV-serien. Nesten skammelig, men ville vente til anledningen føltes riktig. Herlig og sjarmerende film, og TV-serien er et godt bidrag med enda mer twist i handlingen. Syntes at historien ble litt hindret av lengden på bare 1 time og 30 minutt, i motsetning til TV-serien hvor man får tatt et dypere nærblikk på historien og kulturen.

Lenke til kommentar

Louder Than Bombs får noe gode tilbakemeldinger etter screeningen på Cannes i dag, både norske, danske og andre utenlandske filmkritikere. Virker som noen ikke helt klarer det visstnok litt komplekse med filmen, som er litt naturlig. 

Ser virkelig fram til denne. Trier har samlet en god cast, og et klipp jeg så her en dag virket bra også.

Lenke til kommentar

Fikk endelig sett Fargo, og det etter TV-serien. Nesten skammelig, men ville vente til anledningen føltes riktig. Herlig og sjarmerende film, og TV-serien er et godt bidrag med enda mer twist i handlingen. Syntes at historien ble litt hindret av lengden på bare 1 time og 30 minutt, i motsetning til TV-serien hvor man får tatt et dypere nærblikk på historien og kulturen.

Jeg så filmen på 90 tallet. De klarte det som virket vanskelig med produksjonen av serien. Beholde følelsen av det nedtonede Fargo miljøet, å samtidig spe inn riktig menge vold og spenning. Interessante karakterer er å særlig viktig for filmen og serien.

Endret av ClarkGable
Lenke til kommentar

Ny Honest Trailer.

Ærlig talt synes jeg Cloud Atlas og Jupiter Ascending hadde noen kule konsepter, men utførelsen? Meeeeeh.

Må si jeg føler det samme med den kommende serien deres Sense8 på Netflix. Der er karakterene så totalt uengasjerende og dialogen svak, mens konseptet med 8 personer tilknyttet hverandre er egentlig spennende/interessant. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Eg var veldig syk når eg såg jupiter ascending. Trodde den var bedre enn eg husket, men etter å ha sett honest traileren og skjønt at det eg fikk med meg faktisk var hele filmen har eg skjønt det.

Det var ikke feberen, det var møl fra A til Å.

Lenke til kommentar

Jupiter var i grunn ett langt utstrakt gjesp kledd i en del pen CGI.

Pratet forøvrig med en kompis som hadde sett nye Avengers på kino, og det første som ble påpekt var det lavpannede one-liners helvete som absolutt måtte komme fra alle kanter hele tiden. Har ikke sett den enda selv, men kjenner allerede nå at de der er nok noe som vil irritere meg under filmens gang :p

Litt på samme måte som at Stark i Iron Man filmene hele tiden skal være så småvittig.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Eg var veldig syk når eg såg jupiter ascending. Trodde den var bedre enn eg husket, men etter å ha sett honest traileren og skjønt at det eg fikk med meg faktisk var hele filmen har eg skjønt det.

Det var ikke feberen, det var møl fra A til Å.

Dette var sånn ca. meg når jeg så The Happening for et par år siden, og gikk på penicillin for streptokokker. Wtf for en suppe. 

Lenke til kommentar

Var stort sett bare en vits jeg ikke likte i Age of Ultron. Det meste var vanlig Avengers-humor og mye var artig, men jeg syntes hele delen med

"Language!" fra Captain America og alle oppfølgingsvitsene fra de andre var heller "meh". Det eneste det gjorde var å minne meg på hvor barnevennlig filmene er. Nå er de jo laget for superheltfans i alle aldre så jeg skjønner det godt, men jeg savner litt mer blod og realistiske skader på folk i filmen. Gjerne på alle andre enn Avengers om det er så.

Lenke til kommentar

Jupiter var i grunn ett langt utstrakt gjesp kledd i en del pen CGI.

Pratet forøvrig med en kompis som hadde sett nye Avengers på kino, og det første som ble påpekt var det lavpannede one-liners helvete som absolutt måtte komme fra alle kanter hele tiden. Har ikke sett den enda selv, men kjenner allerede nå at de der er nok noe som vil irritere meg under filmens gang :p

Litt på samme måte som at Stark i Iron Man filmene hele tiden skal være så småvittig.

Ser det er delte meninger her, men jeg er enig med kompisen din. Det er egentlig ikke vitsene i seg selv som er problemet etter min mening, men at de morsomme poengene understrekes så altfor hardt, som om man ikke stoler på at publikum skal fange opp vitsene. Men igjen, dette har kanskje noe med barnevennligheten å gjøre, som er noe man må regne med i superhelt-sjangeren så lenge det ikke er snakk om Batman.

Lenke til kommentar

Kjipern. Cary Fukunaga hoppa ut av remaken for It. Der døde alt håpet jeg hadde for filmen. Med tanke på spesielt den scenen nedenfor i spoilertaggene fra True Detective (spoilers obvious for de som ikke har sett serien), så hadde jeg stor tro på Fukunaga på regien.

EDIT: Nå er det noen bransjejournalister som sier at Fukunaga er i linje til ta over regi-jobben på Star Wars-spinoffen Josh Trank skulle ta før han hoppa ut.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Er spent på hva den mannen får til uansett hva han ender opp med å gjøre. Er redd andre sesongen av True Detective ikke vil være i nærheten av første pga at han hoppet av, i tillegg til at det ikke lenger er én regissør som lager hele serien. Personlig synes jeg True Detective var noe spesielt hva regi i TV-serier gjelder, synes det er helt på trynet når folk sammenligner den med og attpåtil mener den er underlegen serier som Hannibal. Fargo snøt den for mange "årets serie"-priser, og selv om det var en god serie, så manglet den kvaliteten True Detective hadde. True Detective hadde kvaliteter man stort sett bare ser i film. 

Lenke til kommentar

Nja, ikke helt enig selv om jeg blir sikkert hudfletta for å si det. True Detective var ikke så kjempebra utenfor Rust Cohle, dialogen og regien, men det det var godt nok for meg. Jeg elsket det meste av serien for det. Men du har mye god regi andre steder på tv-skjermen eksempelvis Mad Men og Sundance-serien Rectify,  Jeg synes Hannibal er bra, men både Fargo og True Detective var bedre.

EDIT: Kanskje litt offtopic nå. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...