MKej Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Haha, den siste nattverd scenen i Viridiana (1961) var fantastisk. Morsom historie bak den filmen: Viridiana var Buñuels første filmproduksjon på spansk jord etter at han rømte landet i 1938. Men den notoriske satiren ble konfiskert av Franco-regimet før den nådde kinolerretet, med den begrunnelsen at den undergravde kirkens stilling i det dypt katolske landet. Buñuel greide likevel å smugle ut et par kopier til sitt nye hjemland, Frankrike, og da filmen fikk Gullpalmen i Cannes samme året fikk den også distribusjon på verdensbasis Lenke til kommentar
""" Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Så akkurat Last Hurrah for Chivalry og denne er så jævlig det desidert beste jeg har sett fra John Woo, noe som sier sitt med tanke på at mannen har kremfilmer som A Better Tomorrow I & II, The Killer, Bullet in the Head, Hard Boiled, Red Cliff: Part I & II og Face/Off på samvittigheten. Hele filmen oser av Chang Cheh(-wuxia)-fethet, og alle som er kjent med Chang Cheh vet at Chang Cheh(-wuxia)-fethet ikke er å kimse av, da mannen lett er blant tidenes feteste regissører. Helrå film som står til terningkast tyve! Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Hvor mange hvite duer var det i filmen? Jeg rater Woo-filmer på antall duer i Slo-Mo Lenke til kommentar
""" Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Ingen. Last Hurrah for Chivalry ble laget noen år før duerunkingen hans begynte. Men den er et must for fans av Shaw Brothers Studio-filmer, og sesielt nevnte Chang Cheh. Hill Harald! 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Da skal den sees. Takk for tips, og et ord jeg aldri trodde jeg skulle lese på diskusjon.no. 1 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Så Horrible Bosses, både 1-ern og 2-ern i kveld. Jeg likte de skikkelig godt! Smilte hele veien igjennom. God underholdning om du har en time og tre kvarter å slå ihjel.. De var akkurat det de skulle være! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Bruce Lee : "Folk kommer ikke til å se på Ti Lung eller David Chiang , de kommer til å se på meg" Selvsikker var han ja.......... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 "Hvem bryr seg om denne Chuck Norris hårete apen" Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Har dere noe forslag til hvordan man skal systematisere DVD-ene sine? Jeg har ca 300 DVDer, men tenker å ta en vårrengjøring - dvs. gi bort/selge en del filmer. Det jeg tenkte er om det er et nettsted som egner seg til å lage en liste over alle filmene på en enkel måte eller et program. Det jeg ønsker er å ha full oversikt over alle filmene jeg eier, eller hvertfall de jeg kvitter meg med, sånn at filmen ikke går i glemmeboken bare fordi jeg gir den bort. Jeg har konto på listal.com sånn at jeg kan bruke den for å opprette en slik liste, men har dere noen andre forslag til tilsvarende løsninger? Lenke til kommentar
MKej Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Dvd profiler er det du trenger Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 (endret) Har dere noe forslag til hvordan man skal systematisere DVD-ene sine? Jeg har ca 300 DVDer, men tenker å ta en vårrengjøring - dvs. gi bort/selge en del filmer. Det jeg tenkte er om det er et nettsted som egner seg til å lage en liste over alle filmene på en enkel måte eller et program. Det jeg ønsker er å ha full oversikt over alle filmene jeg eier, eller hvertfall de jeg kvitter meg med, sånn at filmen ikke går i glemmeboken bare fordi jeg gir den bort. Jeg har konto på listal.com sånn at jeg kan bruke den for å opprette en slik liste, men har dere noen andre forslag til tilsvarende løsninger? Heh. Rart hvordan vi var to som tenkte omtrent på det samme akkurat nå Når det gjelder liste filmer, er det nok av mulighet til det hvis du har IMDb konto. Foreløpig har jeg nok med watchlisten. Sånt ser det ut innpå listesiden: Endret 16. mars 2015 av Delvis Lenke til kommentar
FrankZito Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Trailer for Dolph Lundgren filmen Skin Trade: Med blant andre Tony Jaa, Michael Jai White, Ron Perlman og Peter Weller. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 (endret) Dvd profiler er det du trenger Tidenes nettside hvertfall... Takk for tipset, men jeg tror kanskje jeg går for IMDBs liste-funksjon. *znip* Heh. Rart hvordan vi var to som tenkte omtrent på det samme akkurat nå Når det gjelder liste filmer, er det nok av mulighet til det hvis du har IMDb konto. Foreløpig har jeg nok med watchlisten. Sånt ser det ut innpå listesiden: Takker for forslaget! Det ser ut som en enklere løsning enn å legge inn via DVD Profiler. Kan sikkert ta noen timer, men da får jeg det også knyttet opp mot hvordan jeg har ratet filmene på IMDB, slik at jeg kan sortere på rating av filmene generelt sett og hvordan jeg har ratet dem, så det virker som en god løsning. Endret 16. mars 2015 av Xtra Lenke til kommentar
""" Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Trailer for Dolph Lundgren filmen Skin Trade: Med blant andre Tony Jaa, Michael Jai White, Ron Perlman og Peter Weller. Denne gleder jeg meg til. Dødskul cast au. Kan ikke blir dårlig med Dolph Lundgren, Tony Jaa, Michael Jai White, Ron Perlman og Peter Weller i en og samme film. Tror det blir en rimelig hard action-thriller for harde menn kun. 1 Lenke til kommentar
FrankZito Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Kunne ikke sagt det bedre selv. Filmen ser lovende ut og vel 8,2 på IMDB er kanskje litt for tidlig til å ta seriøst men denne skal sees og får håpe at den lever noenlunde opp til forventningene. Lenke til kommentar
""" Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 Noen her som har over snittet god peiling på wuxia og som kunne tenkt seg å slenge ut et lass av anbefalinger? Lenke til kommentar
MKej Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 (endret) Så Only Lovers Left Alive i går, må være den beste Jarmuch filmen siden Ghost Dog: The Way of the Samurai? Helt fantastisk stemning i hele filmen og i tillegg et jævlig kult soundtrack! Endret 21. mars 2015 av MKej Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Fikk endelig tid til å se Chappie i går. Synes det var en bedre film nesten enn Elysium av Neill Blomkamp, ikke så bra som District 9. Chappie hadde mye sjarm. Die Antwoord ble kanskje litt for mye "overdone" når filmen gikk mot slutten, men ellers synes jeg det var er en ganske grei og underholdningsrik sær og merkelig actionkomedie med en morsom tankegang og noen greie litt mer seriøse scener et par steder. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Redd for at Neill Blomkamp blir en one-hit wonder regissør.. Men spent på hva han får til med Alien universet Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Vel, jeg synes han ikke er det. Han prøver ihvertfall å gjøre noe nytt hver film og forsøker alltid å si noe uten at det blir belærende. Vi skulle hatt flere filmregissører med fantasien hans. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå