Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Men seriøst, når du ser filmen kommer du til å få den følelsen av at du har sett en film som John Carpenter kunne ha lagd. Soundtracket er ypperlig.

 

 

Om jeg får følelsen av at jeg har sett en John Carpenter-film er jo det nesten utelukkende positivt. Mannen er tross alt inne på min topp 10-liste over tidenes beste regissører. Men "John Carpenter lager Terminator uten dill dall, sci-fi og roboter" sliter jeg veldig med, for det høres som sagt helt jævlig ut. Og om jeg sitter igjen med den følelsen etter å ha sett filmen, er jeg garantert blitt dødsskuffet.

 

Men Adam Wingard er en av de jeg stadig drar frem når det er snakk om relativt nye, lovende regissører, så jeg har selvfølgelig max trua. Har også ved flere anledninger (siden jeg først hørte om den, som er lenge siden) dratt frem The Guest som filmen jeg tror blir blant årets høydepunkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så akkurat Blue Ruin. Crowdfunded hevn-thriller som er skrevet og regissert av Jeremy Saulnier. Historien er relativt streitl, men den både velskrevet og smart, og filmen er mørk, skitten og blodig, og ikk minst velspilt og velregissert. Jeg tror jeg aldri har hørt om Macon Blair, men at han ikke fikk oscar for jobben han gjorde i den filmen her er bare pinlig, for han er helt fantastisk. 10/10 på Macon Blair, 9,5/10 på filmen.

 

Av de 73 spillefilmene jeg har sett fra 2013 troner denne høyest, uten at en eneste film i nærheten av den. Briljant!

Lenke til kommentar

 

Noen som har vært å sett femhærerslaget?

Ja, jeg synes det totalt sett var en meget bra film. Det var et par scener som var helt fantastiske, mens noen ble litt for mye eventyr for min del.

 

Gleder meg til den kommer i extended.

 

Høres da greit ut. Er vel ingen som drar for å se P. Jackson, å forventer den nye Taxi Driver.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig 4, men husk hu er skeptisk til SW universet, i andre ord håpløsmed tanke på film og kvalitet, som kan svare til at hun vil like nymotens cgi-runking og lavpannet slap stick.. (jeg sier ikke hun gjør det altså, det ville vært å uttale seg på svært sviktende grunnlag) Så da kan det være at å starte med 1 er en idé..?

Lenke til kommentar

Å ikke ville se gamle filmer fordi de er gamle vitner i det minste ikke om en spesielt velutviklet filmsmak.

 

Forøvrig ser de gamle stop motion-dukkene ofte bedre ut enn moderne CG-animasjon, som fortsatt ikke klarer å lage modeller som er naturtro nok til å erstatte en faktisk fysisk tilstedeværelse. Det er fortsatt noe svevende og uvirkelig med dem, for de gir ikke noe inntrykk av å ha masse eller tyngde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...